Sektio pelon takia..

Ite taas pelkään sektiota! Mutta mulla eka alatiesynnytys menikin hyvin. Toinen oli suunniteltu sektio ja se oli paljon kipeämpi ja pelottavampi, vaikkei siinäkään mitään komplikaatioita. Ymmärrän siis hyvin jos on hirveitä kokemuksia ja sen vuoksi haluaa sektioon, mutta jos jollain muulla on ensimmäinen synnytys edessä, en hoputtaisi kyllä pelon vuoksi sektioon, ei se kivutonta ole, päinvastoin!
 
tyyppi
anne: no mulla oli perätilantakia sektio joka meni niin hyvin,ei se nyt niin maailman kipee oo ku viikon pari,ja on hallittavissa särkiksillä :) mulla jäi ainakin hyvä kokemus ja toinenkin tulee sektiolla! ;)
 
Minulla on kaksi lasta 1/04 syntynyt poika ja 3/06 syntynyt tyttö.. nyt viikon vanha :eek:)
Minä pelkäsin hullunlailla molemmilla kerroilla että jostain syystä joutuisin sektioon. Pelkonsa jokaisella ja kaikki varmasti yhtä todellisia, siis minäkään en vähättele kenenkään pelkoa mutta oletteko sektion haluavat pätkääkään mittineet sitä miten valtavan isosta leikkauksesta on kysymys!!!????

Pääsääntöisesti kaikki tuttuni jotka ovat kokeneet synnytyksiä erilailla esim. kaverini jolla takana imukuppisynnytys, käynnistys ja sektio on ehdottomasti sitä mieltä että sektio oli kamalin mitä voi ihminen kokea!!!
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 11:39 Heidi kirjoitti:
oletteko sektion haluavat pätkääkään mittineet sitä miten valtavan isosta leikkauksesta on kysymys!!!????

on ehdottomasti sitä mieltä että sektio oli kamalin mitä voi ihminen kokea!!!
Tai sitten ei, itsellä ensisynnytyksestä (pelkosektio) muutama kuukausi aikaa, ja voisin mennä koska vain uudestaan leikattavaksi. Muutamassa päivässä kivut hävisi ja kotiin päästessä olin jo paremmassa kunnossa kuin raskausaikana, vaikkei mitään ongelmia raskaudessa ollutkaan!
Eli on ihan yksilökohtaista ja turhaan todella pelkääviä pelotellaan sektiolla, toki riskit täytyy jokaisen tietää ja ymmärtää, mutta välttämättä sektio ei ole "kuin" yksi mahtava synnytyskokemus =)
 
Sektiolla syntyi ja se oli kaunis syntymä.

Riippuu mitä kukakin haluaa. Minä en tarvinut kipua, en tuskaa, en sitä että itse saisin olla "tositoimissa." En tuntenut tarvetta veren nälkemiseen.
Eli kaunis syntymä ja mikä tärkeintä, lapsi tuli vahingoittumattomana ja rauhallisesti maailmaan.
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2006 klo 12:35 Äiti kirjoitti:
Sektiolla syntyi ja se oli kaunis syntymä.

Riippuu mitä kukakin haluaa. Minä en tarvinut kipua, en tuskaa, en sitä että itse saisin olla "tositoimissa." En tuntenut tarvetta veren nälkemiseen.
Eli kaunis syntymä ja mikä tärkeintä, lapsi tuli vahingoittumattomana ja rauhallisesti maailmaan.
Aamen! =)
 
Sinulle Heidi!!!!

Nousi niskakarvat pystyyn tosta et onko mietitty kuinka isosta leikkauksesta on kyse!!!! Totta kai ollaan!!! Voi luoja sentään..
Minä ainakin voin omasta puolestani sanoa et olen varmasti näinä kuukausina kuules pyöritellyt synnytystä vaikka millaisesta näkökulmasta koska TODELLA pelkään aiemman kokemuksen takia!!!! Olen satavarmasti ajatellut synnytystä paljon enemmän kun moni "ei pelkääjä" johon kuuluu myös se et olen selvittänyt sektiosta kaiken mahdollisen!!

Ei kai nyt kukaan terve ihminen halua leikkaukseen jos tuntuu et joku muu on keino on omalle kohdalle mahdollinen!!! Nää on taas näitä järjen riemuvoittoja et pelotellaan alatiesynnytystä pelkääviä sektiolla ni se varmaan sen itse pelon poistaa ja saa kaikki synnyttämään alateitse!!!
Tässäkään ketjussa ei varmasti ole yhtään sellasta "pelkääjää" joka ei olisi selvittänyt sektion riskejä ja punninnut vaihtoehtoja!
On ikävää et on sellasiakin ihmisiä jotka haluaa sektion vaan sen takia et sitä voi haluta, mut en ole tässä törmännyt sellaseen vaan kaikilla on ollut ihan oikeita pelkoja, joten musta on ihan turhaa et tänne tullaan jakamaan viisaita neuvoja siitä kuinka jonkun tutuilla sektio on ollut maailman kamalin kokemus!!! Jokainen synnyttäköön niin kun parhaaksi näkee!

Voin vannoa et kukaan joka ns. pelkosektioon menee ei voi siihen "päästä" ymmärtämättä sektion riskejä! Sen verran selväksi ne synnytyssairaalassa tehdään!! Harmi vaan et usein siellä "unohdetaan" kertoa mitä kaikkea alatiesynnytyksessä voi mennä vikaan!

Eli jos jätettäis se pelottelu sinne sairaalaan kun ne sitä varmasti aivan tarpeeksi tekee!!
 
Pelkurin tukihenkilö
Veekoo! Olet oikeassa.
Sitä paitsi eikö ole sairasta pelätä sektiota niiin he.v.tillisesti kun Heidi kertoi?
Eihän siinä tunari leikkaa puukolla vaan käytössä on huipputeknologia!
Keisarinleikkauksia on tehty ammoisista ajoista ja nykyään se on turvallista.

Tehdään turhempiakin leikkauksia esim. rasvaimuja ja per.seeen kohotuksia.
:/ Vaikka ne eivät ole millään lailla verrattavissa sektioon, johon on aina syynsä, niin sanonpa nyt kumminkin tällä tavalla että on ihmisiä jotka eivät todellakaan pelkää leikkauksia.
Toiset pelkää ja toiset ei. Pelkosektioon menevät ovat itse asiassa paljon kovahermoisempia ja itsenäisempiä ja asioita ajatelleita tyyppejä kun synnyttäjät.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 19:37 Pelkurin tukihenkilö kirjoitti:
Veekoo! Olet oikeassa.
Sitä paitsi eikö ole sairasta pelätä sektiota niiin he.v.tillisesti kun Heidi kertoi?
Eihän siinä tunari leikkaa puukolla vaan käytössä on huipputeknologia!
Keisarinleikkauksia on tehty ammoisista ajoista ja nykyään se on turvallista.

Tehdään turhempiakin leikkauksia esim. rasvaimuja ja per.seeen kohotuksia.
:/ Vaikka ne eivät ole millään lailla verrattavissa sektioon, johon on aina syynsä, niin sanonpa nyt kumminkin tällä tavalla että on ihmisiä jotka eivät todellakaan pelkää leikkauksia.
Toiset pelkää ja toiset ei. Pelkosektioon menevät ovat itse asiassa paljon kovahermoisempia ja itsenäisempiä ja asioita ajatelleita tyyppejä kun synnyttäjät.
Voisin heittää vastakysymyksen:Eikö ole yhtälailla sairasta pelätä alatiesynnytystä niin he.v.tillisesti???Luonnollinen tapahtumahan se on.
 
vinkkejä kehiin
tämä oli kyllä ketju niille jotka pelkosektion haluavat eli aika turha ruveta tuollaisista periaatteista tässä keskustelemaan.

Ne jotka eivät halua sektiota tuskin ymmärtävät meidän perusteita niille..
 
Vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 12:56 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 19:37 Pelkurin tukihenkilö kirjoitti:
Veekoo! Olet oikeassa.
Sitä paitsi eikö ole sairasta pelätä sektiota niiin he.v.tillisesti kun Heidi kertoi?
Eihän siinä tunari leikkaa puukolla vaan käytössä on huipputeknologia!
Keisarinleikkauksia on tehty ammoisista ajoista ja nykyään se on turvallista.

Tehdään turhempiakin leikkauksia esim. rasvaimuja ja per.seeen kohotuksia.
:/ Vaikka ne eivät ole millään lailla verrattavissa sektioon, johon on aina syynsä, niin sanonpa nyt kumminkin tällä tavalla että on ihmisiä jotka eivät todellakaan pelkää leikkauksia.
Toiset pelkää ja toiset ei. Pelkosektioon menevät ovat itse asiassa paljon kovahermoisempia ja itsenäisempiä ja asioita ajatelleita tyyppejä kun synnyttäjät.
Voisin heittää vastakysymyksen:Eikö ole yhtälailla sairasta pelätä alatiesynnytystä niin he.v.tillisesti???Luonnollinen tapahtumahan se on.
No tämä mullekin tuli mieleen.

Mun mielestä on hyvä, että pelkosektioon on jokaisella oikeus ja eiköhän suurimmalla osalla ole siihen erittäin hyvät syynsä, mutta että "pelkosektioon menevät olisivat paljon kovahermoisempia ja itsenäisempiä ja asioita ajatelleita tyyppejä kun synnyttäjät." \|O
Just joo...

Miten Heidin pelko muuten oli "pelkää sairaalloisesti"?! Kyllä muakin hirvittää jos sektioon joudutaan menemään. Useinhan silloin on jotain "vikana". Mun järjellä sitä on ihan normaalia pelätä...
 
Vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 13:47 vinkkejä kehiin kirjoitti:
tämä oli kyllä ketju niille jotka pelkosektion haluavat eli aika turha ruveta tuollaisista periaatteista tässä keskustelemaan.
Voi ei, eiks se käynykään niin, että me vaan porukalla päätetään mitkä mielipiteet tähän keskusteluun tulee... :LOL:

Oikeasti, kyllä mä ainakin tajuan pelkosektioon meneviä, mutta noi jutut teidän paremmuudesta pistää kyllä väkisinkin vastaamaan.
 
Töttöröö
Teeppä joku asia ilman kenenkään tukea, tilanteessa tavalla jossa sinun väitetään vaarantavan henkesi turhaan. Siihen kestää harvalla kantti. Pelkosektioon menijöillä kantti vaan kestää. Käännytys ja sosiaalinen paine ei pure. Ovat takuulla itsenäisiä ja fiksumpia kuin muut!
 
pelkäävä
töttörää on ihan oikeassa, kyllä vaaditaan kanttia mennä tai edes tunnustaa haluavansa pelkosektion, paljon helpommalla minä esim pääsisi kun antaisin vaan asioiden olla... ainakin näin teoriassa.
Henkisesti menisin loppuaskaudessa pitkin seiniä jos leikkauksen mahdollisuudesta ei olisi keskusteltu.

kylä minä olen miettinyt sitäkin että sairaalassa ja muuallakin pidetään huonompana äitinä sektion takia, mutta pakko sitä on itseenkin kuunnella mikä on omaksi parhaaksi. Sitä ei kyllä kukaan muu tiedä kuin äiti itse!!!
 
Vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 10:51 pelkäävä kirjoitti:
töttörää on ihan oikeassa, kyllä vaaditaan kanttia mennä tai edes tunnustaa haluavansa pelkosektion, paljon helpommalla minä esim pääsisi kun antaisin vaan asioiden olla... ainakin näin teoriassa.
Henkisesti menisin loppuaskaudessa pitkin seiniä jos leikkauksen mahdollisuudesta ei olisi keskusteltu.

kylä minä olen miettinyt sitäkin että sairaalassa ja muuallakin pidetään huonompana äitinä sektion takia, mutta pakko sitä on itseenkin kuunnella mikä on omaksi parhaaksi. Sitä ei kyllä kukaan muu tiedä kuin äiti itse!!!
Takuulla itsenäisempiä ja fiksumpia kuin muut?
Kanttia vaatii joo, ei sitä kukaan kielläkään, mutta että oikein itsenäisempiä ja fiksumpia kuin ne jotka ei pelkosektiota vaadi?! :headwall:

Ottakaa nyt huomioon kaikessa viisaudessanne, että ne "muut" eivät pelkää. Siinä jos lähtisi omaa asiaansa (tai teidän kanssa samaa asiaa, se kun ei olisi edes oma) ajamaan ja sektiota vaatimaan niin tyhmyyttä se olisi, ei muuta. Totta hemmetissä alatiesynnytys kannattaa jos siihen pystyy! Kaikkien kannalta!

Ja eikös tuo "huono äiti sektion takia" ole jo vähän vanha juttu. Siis kuka niin muka nykypäivänä ajattelee?!
 
Vierain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 11:35 Vieras2 kirjoitti:
Ja eikös tuo "huono äiti sektion takia" ole jo vähän vanha juttu. Siis kuka niin muka nykypäivänä ajattelee?!
No esim. sinunkin kirjoituksestasihan tuo jo "kuultaa" läpi... :whistle:
 
Vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 17:22 Vierain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 11:35 Vieras2 kirjoitti:
Ja eikös tuo "huono äiti sektion takia" ole jo vähän vanha juttu. Siis kuka niin muka nykypäivänä ajattelee?!
No esim. sinunkin kirjoituksestasihan tuo jo "kuultaa" läpi... :whistle:
Missä kohtaa?! :eek:
 
Mulla oli kans ensimmäinen synnytys todella kaamee loppujen lopuks vaikeen ponnistuksen ja suuren verenhukan takia. No, toista meninkin synnyttään sillä asenteella, ettei kertakaikkiaan enää voi huonommin mennä! Sennoituminen kannatti ja osasin rentoutua synnytyksen aikana, kun ei turhia pelännyt. =)

Musta jokaisen kannattais ajatella niin, että jokainen synnytys on oma juttunsa ja voi siis olla täysin erilainen, kuin eka tai toka tai 5 kertaa sitten. En haluu mitenkään halveksia synnytystä pelkääviä, mutta musta sitä ei kannata pelätä niin hysteerisesti. En ymmärrä semmosta ollenkaan. Tottakai kannattaa keskustella mahdollisista peloistaan ja jännityksestään synnytykseen liittyen, mutta musta se sektio ei oo mikään ratkasu, että pelkään niin paljon, että haluun sektion. :eek: :x :/
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 19:07 Cathryn kirjoitti:
mutta musta se sektio ei oo mikään ratkasu, että pelkään niin paljon, että haluun sektion. :eek: :x :/
Kyllä se kuule on siinä vaiheessa ratkaisu, jos on ensimmäiset 5-7 kuukautta ollut enemmän tai vähemmän kauhuissaan siitä, että jos joutuukin alakautta synnyttämään, eikä ole ehtinyt siihen mennessä nauttia raskaudesta päivääkään...
 
Äiti04
Tässä on kyse vähän samasta asiasta että heitetäänkö pelkäävä uimataidoton veteen (joka toki on uintikurssin käynyt) ja katsotaan että alkaako porskuttaa vai viedäänkö veneellä yli.
Mielipiteitä on molempia.

Mutta kannattaako heittää veteen jos on jo valmiiksi kouristukset molemmissa jaloissa? Ja selvästi näkee että ei ui kyllä tälläkertaa vaikka ehkä uida osaisikin....
 
Mä en tajua minkä ihmeen takia tähän ketjuun pitää alatiesynnytyksen puolustajien tulla ollenkaan kommentoimaan! Kun OIKEESTI jokainen pelkääjä ihan takuulla tietää et alatiesynnytys olis se "paras" vaihtoehto kun se tehdään hyvin moneen kertaan pelkopolilla selväksi!! Eikö voi vaan antaa olla kun asian ei kuitenkaan pitäis millään tapaa "ei pelkääjiä" liikuttaa!!!
Täällä on varmasti muita esim. mun kaltaisiani joille sektio on ainoa mahdollinen vaihtoehto ja nuo alatiesynnytys palopuheet ei vaan kiinnosta, varsinkaan jos sen on jo kerran kokenu!!

Ihan turha väitellä siitä kenellä on kanttia ja uskallusta eniten kun tämän asian ei kuitenkaan pitäisi liikuttaa ketään muuta kun itse synnyttäjää!!
 

Yhteistyössä