Sektio ja uusi raskaus

  • Viestiketjun aloittaja sointu
  • Ensimmäinen viesti
sointu
Onkos kellää tietoo siitä,vaikuttaako kaks sektiota uudelleen raskaaksi tuloon?Meillä 00 ja 02 syntyneet muksut ja nyt ei vaan vauvaa kuulu.Kohta vuoden ilman ehkäsyä.Aikasemmin helposti olen tullut raskaaksi.Ei nyt yrittämällä yritetty...saa tulla jos tullakseen.Joku joskus sanonu että ei niin helposti tule raskaaksi kun on arpi kohdussa(alkio ei pysty siihe kiinnittyy).Olen kuullu siitäki että ei mitään vaikutusta asiaan. Montakohan raskautta ja sektiota kohtu kestää kun en alakauttakaan voi synnyttää??
 
Tuskin sektio vaikuttaa siihen miten tulet raskaaksi. Itselläni sektion jälkeen (ensimmäisen raskauden jälkeen) meni 3 vuotta ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi, välillä en käyttänyt mitään ehkäisyä. Täällä Länsirannikolla on kolme sektiota maksimi.
 
kolmas tulossa
Itselläni kaksi sektiota takana ja kolmas edessä (toivotaan, että kaikki menee sinne asti hyvin). En ole koskaan kuullut, että sektiolla olisi vaikutusta siihen, että tuleeko miten helposti raskaaksi. Itselläni oli myös yksi keskenmeno ja menkat olleet pari-kolme päivää myöhässä, kun luulin että nyt tärppäsi, joten silloin on voinut olla mahdollista että alkio ei ole kiinnittynyt.

Mutta itse en varmaan neljättä lasta enää yritä, jos tämä kolmas saadaan maailmaan. Luulen, että 3-4 sektiota on maksimi, tämä on vain minun mututietoa. Tiedä sitten onko mitään rajaa oikeasti. Kait silläkin on merkitys, onko kiinnikkeitä paljon. Kannattaa jutella lääkärissä.

 
Pomperipossa
Minulla on kolme sektiota takana. Olen tullut helposti, melkein vahingossa raskaaksi joka kerta. Imetin vielä keskimmäistä, kun tulin raskaaksi kuopukselta. Keskimmäinen silloin 8kk. Kaikki raskaudet sujuneet mainiosti.Olen myös toipunut sektioista melko nopeasti. Tosin kolmannen sektion jälkeen vuoto kesti seitsemisen viikkoa ja jälkitarkastus on vasta tulossa.

Kolmannen sektion aikana minulle tehtiin sterilisaatio pyynnöstäni, sillä kohtu oli arven kohdalta enää millimetrin ohut ja todella arpinen. Leikannut lääkäri sanoi, että kolmea sektiota voidaan nykyäänkin pitää turvallisena ja järkevänä, enimmäismääränä. Eli enempää hän ei suosittelisi kenellekkään. Arpeuma kohdussa aiheuttaa kuulemma komplikaatioriskin. Esim. istukka saattaa kiinnittyä arven kohdalle ja aiheutta massiivisen verenvuodon uuden sektion yhteydessä. Myös kohdun ohuus voi aiheuttaa vakavia ongelmia, ohut kohtuei kestä supistuksia yhtä hyvin kuin ns.terve kohtu.
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2005 klo 23:02 Pomperipossa kirjoitti:
Minulla on kolme sektiota takana. Olen tullut helposti, melkein vahingossa raskaaksi joka kerta. Imetin vielä keskimmäistä, kun tulin raskaaksi kuopukselta. Keskimmäinen silloin 8kk. Kaikki raskaudet sujuneet mainiosti.Olen myös toipunut sektioista melko nopeasti. Tosin kolmannen sektion jälkeen vuoto kesti seitsemisen viikkoa ja jälkitarkastus on vasta tulossa.

Kolmannen sektion aikana minulle tehtiin sterilisaatio pyynnöstäni, sillä kohtu oli arven kohdalta enää millimetrin ohut ja todella arpinen. Leikannut lääkäri sanoi, että kolmea sektiota voidaan nykyäänkin pitää turvallisena ja järkevänä, enimmäismääränä. Eli enempää hän ei suosittelisi kenellekkään. Arpeuma kohdussa aiheuttaa kuulemma komplikaatioriskin. Esim. istukka saattaa kiinnittyä arven kohdalle ja aiheutta massiivisen verenvuodon uuden sektion yhteydessä. Myös kohdun ohuus voi aiheuttaa vakavia ongelmia, ohut kohtuei kestä supistuksia yhtä hyvin kuin ns.terve kohtu.
Sun juttus piti mun kohalla aikalailla paikkaansa. Sillo ku ootin esikoista, mulle lääkäri kertoi, et voin tehä korkeintaan ku 4 lasta. Kolmannen kohalla ku käytiin äippäpolilla, lääkäri sanoi mulle, et hän suosittelee steriilisaatiota samalla ku tehhään sektio mutta en suostunu siihen. Kolmannen sektion jälkeen, haava meni kerrassaan kauheen näköiseksi. Neuvolassa ku ottivat tikkejä pois, kyll teki sitte nii mahottoman kipiää tikkien poisto. Ku leikkaava lääkäri oli kuosinu nii mahottoman syvältä. Neuvola täti sanoi mulle, et hyvä ettei iho oo revenny. Mulla sit rupes tuleen verta ja jotain kirkasta... mätää tai jotain...
 

Yhteistyössä