Sektio ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sointu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sointu

Vieras
Meillä on kaksi ihanaa lasta 00 ja 02 sektioilla syntyneet.Onkohan sektioilla vaikutusta raskaaksi tulemiseen?Joku sanonut että ei niin helposti kiinnity alkio kohtuun esim arpikohtaan.Olen myös kuullu että ei vaikutusta uudelleen raskaaksi tuloon. Onkohan kellään tietoo tästä.Vauvaa vaan ei ole kuulunut vaikka kohta vuosi ilman ehkäsyä.Yksi tuulimunaraskaus(viikolle 13 asti) ollut heti toisen lapsen jälkeen ja tässä keväällä luultavasti keskenmeno ihan alkuvaiheessa.aikasemmin tulin helposti raskaaksi.Ei olla kyllä nyt yrittämällä yritetty...antaa tulla jos on tullakseen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2005 klo 20:52 sointu kirjoitti:
Meillä on kaksi ihanaa lasta 00 ja 02 sektioilla syntyneet.Onkohan sektioilla vaikutusta raskaaksi tulemiseen?Joku sanonut että ei niin helposti kiinnity alkio kohtuun esim arpikohtaan.Olen myös kuullu että ei vaikutusta uudelleen raskaaksi tuloon.

Voi kun tietäs! Minäkin olen tuota miettinyt. Olen synnyttänyt sektiolla ´02 ja nyt vuoden vaihteesta alkoi toisen lapsen yritys. Tuulimuna kaavittiin vapun jälkeen ja saa nähdä miten käy nyt kohta puoliin tärppääkö vaiko eikö.
Olen kuullut myös ettei sektiosta olisi haittaa, mutta muistelen kyllä että joskus joku olisi väittänyt toisinkin. Neuvolasta vannottivat ainakin ettei syytä huoleen ole. Ja keskenmenoja sattuu tosi useille jo äideille ja mitä vielä.
Huolestun varmasti, jos tulee toinen KM heti tämän ekan perään.

Minulla sektio 8/04 tämän jälkeen keskenmenot x2 joulukuussa ja tammikuussa. Nyt 19+2 rv. Minullekin sanoivat lääkärit km. jälkeen ettei sektio näitä aiheuta. En tiedä sitten...

Mulla sektio 01/04. tulin heti ensimmäisellä raskaaksi. Nyt keväällä tärppäsi myös ensiyrittämällä, mutta tänään ultrassa todettiin km viikolla 8. Nyt olis ollu 11+1.
Meille myös vakuuteltiin, jottei sektiosta minkäänlaista haittaa tulevia raskauksia ajatellen. Enkä uskokaan, jotta sektio olisi syynä tähän keskenmenoon.