"sektio ei ole synnytys"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Argh, minulla on 2 lasta joilla ei synttäreitä vaan sektioitumisen vuosipäivä kuinkahan tämän heille selitän saatikka millaiset kutsukortit lähetetään, tervetuloa pojan 5v sektiotumis vuosipäiville ; )

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Argh, minulla on 2 lasta joilla ei synttäreitä vaan sektioitumisen vuosipäivä kuinkahan tämän heille selitän saatikka millaiset kutsukortit lähetetään, tervetuloa pojan 5v sektiotumis vuosipäiville ; )

Joo, ja sun vauvat ei oo koskaan olleet "vastasyntyneitä" vaan "vastasektioituja". :D

Noh, mä sanonut ennenkin näissä ikuisuusketjuissa että mä oon itse synnyttänyt 2 lasta ja yksi leikattu minusta ulos. En voi väittää kolmatta synnyttäneeni kun en evääni lotkauttanut syntymän eteen. Mutta syntynyt on silti vaikken synnyttänyt :D

Syntyyhän se lapsi sektiollakin ja sittenhän hän on SYNTYNYT.
Mutta hän on syntynyt sektiolla- ei SYNNYTTÄMÄLLÄ.
Kyllähän päätöksiäkin syntyy. Ja kirjoja. Kokonaisia uusia valtioita syntyy. melkeinpä mitä vaan voi syntyä! Ja onhan se sektioäitikin synnyttänyt maailmaan uutta elämää, mutta leikkauksen avulla.
"Synnyttää" verbille pitäisi olla tarkennuksia! Ruvetaan puhumaan vaikka ponnistamalla synnytetyistä eli "ponnareista" ja sektioilla syntyneistä eli "seikkareista" ja sitten vielä imukupilla autetuita eli "imareista"... Sit ei pitäis kellään olla uputtamista.
Äidiksi ja lapseksi sitä kuitenkin päädytään!

Alkuperäinen kirjoittaja yks läski äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:

Joo, ja sun vauvat ei oo koskaan olleet "vastasyntyneitä" vaan "vastasektioituja". :D

sekin vielä ; ) mites sitten kun poika joka synty ensin yritettiin synnyttää alateitse mutta jäi sinne jumiin ja sitten sektioitiin oisko se osapäivä synttärin paikka : ))

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Älä välitä. Anna olla. Eivät kaikki ole tuota mieltä todellakaan. En minäkään. Eiköhän se lapsi ole se pääasia koko touhussa?

Näin on. Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ja molemmat onneksi alateitse. Ja vain siksi sanon onneksi että mulla pelottaa ajatuskin leikkauksesta ja leikkaushaavan kivusta jne. eli minä nostan hattua kaikille sectio äideille. Mun mielikuvissa tuo on paljon rankempi kokemus kuin alatiesynnytys.

Kyllä siinä puuhaa piisas kun ensin yritti synnyttää 24h aktiiviosuudella alateitse ja sitten mentiin sektioon jotta viuhahti, mulle oli kyllä siinä vaihees aika sama miten tulee ulos kun vaan tulee. ja koko synnytystä käynnistettiin 3 vrk. toinen oli suunniteltu sektio ja heti helpompi juttu. mulla ratsastukses menny nuo alaosan synnytys kanavat niin ettei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Noh, mä sanonut ennenkin näissä ikuisuusketjuissa että mä oon itse synnyttänyt 2 lasta ja yksi leikattu minusta ulos. En voi väittää kolmatta synnyttäneeni kun en evääni lotkauttanut syntymän eteen. Mutta syntynyt on silti vaikken synnyttänyt :D

eli näistä sun lapsista ainoa joka oikeasti saa viettää juuri sitä SYNTYMÄpäivää,on tämä sektiolapsi;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tokihan sektiokin on syntymä lapselle.
Mutta äiti ei synnytä itse lasta, vaan on passiivinen osapuoli, kun hänet leikataan ja lapsi otetaan ulos kohdusta.

mutta itse synnytyshän on paljon muutakin,ku lapsen ponnistamine ulos.entäpä jos sektioon joutuneetkin ovat jo kokeneet avautumisvaiheen..yms.
tai entäpä jos et juurilainkaan ponnista,ja lapsi vedetään imukupilla ulos,,oletko silloin synnyttänyt.

kyllä sektiokin on ihan synnytys.ainkin täällä päin kätilöt niin väittävät.en sit tiedä miten muualla,mutta samapa tuo mulle.

Mutta äiti ei synnytä itse lasta, vaan on passiivinen osapuoli, kun hänet leikataan ja lapsi otetaan ulos kohdusta.

Kyllä äiti sen lapsen silloinkin synnyttää. Äiti synnyttää lapsen sektiolla.

Alkuperäinen kirjoittaja sekoa:

mutta itse synnytyshän on paljon muutakin,ku lapsen ponnistamine ulos.entäpä jos sektioon joutuneetkin ovat jo kokeneet avautumisvaiheen..yms.
tai entäpä jos et juurilainkaan ponnista,ja lapsi vedetään imukupilla ulos,,oletko silloin synnyttänyt.

=JUST NÄIN

kyllä sektiokin on ihan synnytys.ainkin täällä päin kätilöt niin väittävät.en sit tiedä miten muualla,mutta samapa tuo mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

eli näistä sun lapsista ainoa joka oikeasti saa viettää juuri sitä SYNTYMÄpäivää,on tämä sektiolapsi;)

Eipä, vaan kaikilla on syntymäpäivä, mutta oon synnyttänyt heistä vaan 2, kolmas on leikattu. Mut näistä niin paljon näkemyseroja, etten jaksa ees alkaa taistella, ja mitäs syytäkään, koska tuskin kukaan on kohtuun jäänyt, eli jippii, kaikilla on SYNTYMÄPÄIVÄ siltikin :laugh:

Yhteistyössä