Sektio asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen todella pahoillani puolestasi.

Jos sinä käyt tällä hetkellä ammattiauttajan juttusilla niin mikset keskustelisi hänen kanssaan siitä miksi haluat sektion. Ja pyydät häneltä lausunnon siitä mikä on tämän ammatti ihmisen mielestä paras ratkaisu sinun mielenterveytesi kannalta.

Toivon sinulle jatkossa parempaa tulevaisuutta.

Muista vielä sekin, että sinulla on oikeus perua adoptiopäätöksesi, jos tulet katumapäälle lapsesi synnyttyä. Muistaakseni noin kaksi viikkoa voit vielä muuttaa mielesi.

psykiatrinen hoitaja jota olen viimeksi tänään tavannut on myös kätilö ja ehdottomasti suosittaa alatiesynnytystä. En sitä haluaisi, ja ne kivut ja muu pelottaa aivan kamalasti, mutta ovat siinä oikeassa että kuntoudun nopeammin ja ei vanhemmille tarvitse päivätolkulla selitellä missöä olen.

Kun tämä keskustelu on nyt venynyt niin on ihan pakko kysyä että miksi et tehnyt aborttia kun huomasit olevasti raskaana? Kun nyt kuitenkin tämä raskaus on saanut alkunsa niin ikävissä merkeissä.

koska.
mulla on usein kuukausia poissa menkat. en ole superlaiha ja menin lääkäriin vatsaväänteiden vuoksi, ja silloin todettiin rv26, eli en saanut enään aborttia.

Eikö mukaasi ole kukaan tulossa tyttökaveri, poikaystävä, tms. Moni menee nykyään synnyttämään tyttökaverin kanssa. Se olisi kuitenkin jonkin lainen turvallisuuden tunteen tuoja. Eikä sitä tarvitse pelätä, kaikki menee hyvin. Ei ne kivut niin kamalat ole, nyt olet jo kokenut polttoja, ei ne siitä niin hirveesti enää pahene ja työntöpoltot kestävän hyvin vähän aikaa, ovat vähän muita polttoja kovemmat, silti niitä ei työntäessä juuri huomaa.

Amelia, lähditkö jo synnyttämään?
Olet saanut paljon neuvoja ja vinkkjä, minä halusin vain tulla sanomaan, että on hienoa, että annat lapsesi adoptioon. Suomessa on valtava määrä lapsettomia pareja ja tulet muuttamaan yhden perheen elämän loppuelämäksi. Tämä asia on sinulle varmasti kauhean raskas, mutta muista aina, että tästä seurasi jotain hyvää. Tuon vauvan syntymä on unelmien täyttymys toiselle perheelle ja sinä olet edesauttamassa heidän unelmansa toteutumista.

Yhteistyössä