Seksin harrastaminen alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seksi + alkuraskaus = ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Seksi + alkuraskaus = ?

Vieras
Olen 8. raskausviikolla raskaana.

Mietityttää seksin harrastaminen raskausaikana? Voiko ihan normaalisti harrastaa seksiä? Ja voiko "ryskyttää" ihan kunnolla, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan ;)

Joku on puhunut siitä, että toisen ja kolmannen raskauskuukauden välissä olisi "keskenmenoriski". Mitä tämä tarkoittaa ja miksi näin?

Kiitos etukäteen vastauksista! :)

Anna mennä vaan. Jyystämisellä ei keskenmenoa voi aiheuttaa, alkio on aika hyvässä tallessa kohdussa.

Alkuraskauden keskenmenot johtuvat pääasiassa siitä, että alkio ei ole ollut elinkelpoinen syystä tai toisesta. Kromosomipoikkeavuus, heikkolaatuinen siittiö, munasolu ei ole kiinnittynyt kunnolla, jne. Niille ei mitään voi.

Jos ei ole muuta syytä olla harrastamatta niin siitä vain! Sehän on nimittäin niin, että seksin aikana äidin kokemat mielihyvän tunteet (endorfiinit virtaa jne) vaikuttavat positiivisesti myös sikiöön. Teknisesti on kai mahdotonta vahingoittaa "ryskyttämisellä" sikiötä.

täällä mennään jo yli raskauden puolivälin ja seksiä harrastettu vähintään kerran päivässä :) Vielä on toukka kyydissä pysynyt ja parisuhdekin kunnossa :)

Mä olen raskaana 10 viikolla nyt ja voi jessus kun seksi tuntuukin hyvältä. Orgasmit ihan päätä huimaavia, enkä kyllä kestäkään kuin varmaan minuutin :) Tulisin hulluksi jos multa nyt lääkäri kieltäis seksin harrastamisen :D

Yhteistyössä