Seksiä vain jos mahdollinen vauvan syntyminen on OK ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdinpa vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdinpa vaan

Vieras
Mitä mieltä olette sellaisesta ajattelutavasta, että seksiä voi harrastaa vasta siinä vaiheessa, että jos ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi, niin lapsen syntyminen ei ole kummallekaan osapuolelle ongelma?

Minun mielestäni seksiä harrastaessaan siitä tulee kyetä kantamaan myös se mahdollinen vastuu. No, harva mies varmaan niin ajattelee, eikä moni nainenkaan. Mutta saahan sitä ihanteita olla. Itse käytännössä ajattelen näin ja sitä myös toteutan. Pelkäänkin ihan hemmetisti seuraavia 20 vuotta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ei onnistus meillä. Meillä on seksiä takuulla sittenkin kun lapsi ei ole tervetullut.

Joo niin meilläki. Minkään ehkäisy ei ole koskaan 100% muu ku selibaatti tietty muttei meillä onnistu tykätään"hupi"seksistä niin paljon:D

kuka niin ajattelee?
Itse sanoisin, että kondoomiehkäisy yleeensä vaan siinä tapauksessa, että vahinkoraskauttakaan ei keskeytettä, koska niitä pettäneitä kondoomeja (jossa ihmiset eivät ole tajunnut hetkeä, milloin petti, jos ihmisiä uskoo) näkee keskeytystilastoissa suhteellisen paljon.

Tuolla tyylillähän moni palstamamma miestään kiristää. Eli jos itse haluaa vauvan, niin jättää ehkäisyn pois ja tokaisee miehelle, että joko selibaatti (kun kortsun käyttö ei sovi mammalle) tai sitten vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei onnistus meillä. Meillä on seksiä takuulla sittenkin kun lapsi ei ole tervetullut.

Joo niin meilläki. Minkään ehkäisy ei ole koskaan 100% muu ku selibaatti tietty muttei meillä onnistu tykätään"hupi"seksistä niin paljon:D

Olet väärässä selibaatin suhteen, sekään ei ole 100% luotettava ehkäisykeino. Kyllähän me valveutuneen palstalaiset tiedämme, että mm. pyyhkeestä voi tulla raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minun mielestäni seksiä harrastaessaan siitä tulee kyetä kantamaan myös se mahdollinen vastuu.

Kyllähän jokainen sen vastuun kantaa, tavalla tai toisella. Vai kuka muukaan sen tekisi kuin ihminen itse? Naapuri? Jumala? Tasavallan presidentti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Olet väärässä selibaatin suhteen, sekään ei ole 100% luotettava ehkäisykeino. Kyllähän me valveutuneen palstalaiset tiedämme, että mm. pyyhkeestä voi tulla raskaaksi.

Ai joo:D Olenpa tyhmä:D

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Minun mielestäni seksiä harrastaessaan siitä tulee kyetä kantamaan myös se mahdollinen vastuu.

Kyllähän jokainen sen vastuun kantaa, tavalla tai toisella. Vai kuka muukaan sen tekisi kuin ihminen itse? Naapuri? Jumala? Tasavallan presidentti?

Joo, no, tarkoitin vastuun kantamisella sitä että seksistähän sitä raskaaksi voi tulla eikä abortti ole ratkaisu. Mutta, ihanne, ihanne..

Joo, no, tarkoitin vastuun kantamisella sitä että seksistähän sitä raskaaksi voi tulla eikä abortti ole ratkaisu. Mutta, ihanne, ihanne..

Aivan, periaatteita pitää toki olla. Enkä itsekään aborttia tekisi. Mutta joissakin tilanteissa se abortti voi nimenomaan olla vastuun kantoa. Ja ihminen itsehän siitä ottaa kontolleen ne mahdolliset loppuiän tunnonvaivat. Mutta nyt mennään varmaan jo sivuraiteelle...

Abortti voi olla ratkaisu, syyt ei kuulu muille oli huono elämän tilanne tai vammainen.

Minusta oikein hieno aloitus ja hyvä että jotkut miettivät tällaisia! Itse aloitin seksielämän 16-vuotiaana ja ehkäisynä oli pillerit + kondomi mutta miehelle sanoin että jos tulisin raskaaksi onko hän valmis kantamaan vastuun. Minähän en aborttia tekisi. Vasta asian käsittelyn jälkeen aloitimme seksisuhteen. Kyllä seksin harrastaminen vaatii vastuunsa ja toki ensisijaisesti pitää ehkäistä oikein.. Kyllä mä vaan olen sitä mieltä, että jos seksiä harrastaa, pitää tiedostaa raskauden mahdollisuus silti, ja miettiä ennalta mitä sitten tekisi..

mä omassa elämässäni suhtaudun asioihin niin että jos yllättäen jotenkin raskaaksi tulisin, järjestäisin niin että se raskaus ja lapsi sopii elämään enkä toisinpäin.
Muut tekevät taas kuten itse omassa tilanteessaan itse parhaaksi katsovat eikä se kuulu mulle tai oikeastaan edes kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jemmu:
Minusta oikein hieno aloitus ja hyvä että jotkut miettivät tällaisia! Itse aloitin seksielämän 16-vuotiaana ja ehkäisynä oli pillerit + kondomi mutta miehelle sanoin että jos tulisin raskaaksi onko hän valmis kantamaan vastuun. Minähän en aborttia tekisi. Vasta asian käsittelyn jälkeen aloitimme seksisuhteen. Kyllä seksin harrastaminen vaatii vastuunsa ja toki ensisijaisesti pitää ehkäistä oikein.. Kyllä mä vaan olen sitä mieltä, että jos seksiä harrastaa, pitää tiedostaa raskauden mahdollisuus silti, ja miettiä ennalta mitä sitten tekisi..

No varmasti jokainen sen on miettinyt. Niin mekin olemme. Viimeksi lauantaina siitä puhuttiin ja kyllä se abortti meidän kohdalla olisi ratkaisumme.

Alkuperäinen kirjoittaja pohdinpa vaan:
Mitä mieltä olette sellaisesta ajattelutavasta, että seksiä voi harrastaa vasta siinä vaiheessa, että jos ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi, niin lapsen syntyminen ei ole kummallekaan osapuolelle ongelma?

Mun mielestä toi on jus oikee ajattelutapa. Se ei siis estä käyttämästä ehkäisyä, mutta mun mielestä periaatteessa aina seksiä harrastaessa täytyisi pitää mielessä, että tästä voi lapsikin seurata. Silloin se ehkäisykin yleensä muistuu paremmin mieleen :)

Yhteistyössä