Olen tosi järkyttynyt! Onko teistä muka ok, jos 12 v. harrastaa seksiä??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="Kuukkeli";25219160]Ja loppujen lopuksi: miksi seksi lasten kesken olisi ok, mutta ei lapsen ja aikuisen kesken?[/QUOTE]

Ootko tosissas? Oisko toisessa asetelmassa kuitenkin toinen osapuoli ehkä hieman alakynnessä,mitä tulee henkiseen ja fyysiseen kypsyyteen? En todellakaan hyväksy varhaisteinien seksileikkejä,mutta jotenkin ne voi laittaa enemmän ihan puhtaan hölmöyden ja kokeilunhalun piikkiin,kuin sen että joku kolmekybänen ikiamis-jannu vetelee just ja just alakoulusta päässyttä. Hyi saatana.

12-vuotias kuulostaa numeroiällisesti erittäin nuorelta, mutta henkinentaso (jos näin lapsesta voi edes sanoa) voi olla "kehittyneempi" seksuaalisesti. Itse harrastin 12-vuotiaana myös ensimmäisen kerran seksiä, ja jo ala-asteella tuli masturboinnit kuvoihin.. Ja koin olevani erittäin seksuaalinen jo noinkin nuorena. Vaikka silloin oli ihan lapsi vielä.

12-vuotias kuulostaa numeroiällisesti erittäin nuorelta, mutta henkinentaso (jos näin lapsesta voi edes sanoa) voi olla "kehittyneempi" seksuaalisesti. Itse harrastin 12-vuotiaana myös ensimmäisen kerran seksiä, ja jo ala-asteella tuli masturboinnit kuvoihin.. Ja koin olevani erittäin seksuaalinen jo noinkin nuorena. Vaikka silloin oli ihan lapsi vielä.

No mä muistan tyydyttäneeni itseäni ekan kerran n. viisivuotiaana ja kiihotuin jo joskus 9-10 vuotiaana,mutta en TODELLAKAAN ajattele että olis ihan ok toteuttaa itse aktia vielä sen ikäisenä kenenkään kanssa. Seksuaalisuus on jokaisen henkilökohtainen asia ja läpi elämän se esiintyy eri muodoissa,mutta vähän järkeä saa käyttää. Joillakin alkaa menkat jo ala-asteella,eihän sekään tarkoita sitä että pitää heti alkaa lapsia vääntää vaikka sukukypsä jo olisikin.

• Tykkää
Reactions: Esiteini
[QUOTE="vieras";25219266]No mä muistan tyydyttäneeni itseäni ekan kerran n. viisivuotiaana ja kiihotuin jo joskus 9-10 vuotiaana,mutta en TODELLAKAAN ajattele että olis ihan ok toteuttaa itse aktia vielä sen ikäisenä kenenkään kanssa. Seksuaalisuus on jokaisen henkilökohtainen asia ja läpi elämän se esiintyy eri muodoissa,mutta vähän järkeä saa käyttää. Joillakin alkaa menkat jo ala-asteella,eihän sekään tarkoita sitä että pitää heti alkaa lapsia vääntää vaikka sukukypsä jo olisikin.[/QUOTE]

No ei tietenkään. Mutta ehkä itse henkilö kokee olevansa jo valmis. Vaikka jälkeenpäin ajateltuna eihän silloin tiedä asiasta mitään, mutta mistä sitä voisikaan tietää kun kerta se on ensimmäinenkin. Ei se ikä niin välttämättä kerro aina koko totuutta, kuinka valmis ko. henkilö on.

Ei ole ok!

Mutta ei seksin harrastaminen ja leluilla leikkiminen ole toisiansa poissulkevia asioita. : /

• Tykkää
No ei tietenkään. Mutta ehkä itse henkilö kokee olevansa jo valmis. Vaikka jälkeenpäin ajateltuna eihän silloin tiedä asiasta mitään, mutta mistä sitä voisikaan tietää kun kerta se on ensimmäinenkin. Ei se ikä niin välttämättä kerro aina koko totuutta, kuinka valmis ko. henkilö on.

Niinpä. Saman ikäisiä pentuja näkee tuolla kaupan nurkalla rööki huulessa ja vinkumassa puliukkoja hakemaan kaupasta kaljaa. Ehkä ne kokee olevansa valmiita,minkäs siinä vanhempana voit tehdä kuin katsoa vierestä.

• Tykkää
Minä olen itse aloittanut seksielämäni 12 vuotiaana, enkä ole tähän päivään mennessä nähnyt siinä mitään väärää. Mistä muuten tulee sanonta "harrastaa seksiä" Onko se harrastus?? :)

[QUOTE="viivi";25219309]Minä olen itse aloittanut seksielämäni 12 vuotiaana, enkä ole tähän päivään mennessä nähnyt siinä mitään väärää. Mistä muuten tulee sanonta "harrastaa seksiä" Onko se harrastus?? :)[/QUOTE]

No varmaan huono käännös englannista. Kun ei voi sanoa että minulla oli seksiä. Tuntuu oudolta lukee näitä,kun poikkeaa niin paljon omasta elämästä. Oma ekakerta oli 16-vuotiaana parin vuoden seurustelun jälkeen. Tuttu tuli isäksi 13-vuotiaana,tyttö saman ikäinen. Jeejee.

[QUOTE="viivi";25219309]Minä olen itse aloittanut seksielämäni 12 vuotiaana, enkä ole tähän päivään mennessä nähnyt siinä mitään väärää. Mistä muuten tulee sanonta "harrastaa seksiä" Onko se harrastus?? :)[/QUOTE]

Miksi sitä sitten pitäisi sanoa? Ei se mitään rakasteluakaan ole!
Ja juu 12 v on LAPSI!

Mikä ihmeen kiire nykyään on tuon seksin kanssa? Tai edes seurustelun kanssa? :O

[QUOTE="ria";25219342]Miksi sitä sitten pitäisi sanoa? Ei se mitään rakasteluakaan ole!
Ja juu 12 v on LAPSI!

Mikä ihmeen kiire nykyään on tuon seksin kanssa? Tai edes seurustelun kanssa? :O[/QUOTE]

Mun mielestä 12-v ei oikeasti edes pysty realistisesti hahmottamaan että mitä oikeasti tapahtuu,jos käykin vahinko. Tuon ikäinen ei todellakaan ole valmis äidiksi ja onpahan vaan aborttikin vähän turhan rankka kokemus lapselle,kun se on sitä aikuisille naisillekin. Mun mielestä siinä kohtaa mennään metsään ja lujaa,jos se lapsi itse ei edes kunnolla ymmärrä että mitä on tekemässä. On vaan kiva hangata pimppaa naapurin tomppaan kun se tuntuu niin hyvältä.

[QUOTE="ria";25219342]Miksi sitä sitten pitäisi sanoa? Ei se mitään rakasteluakaan ole!
Ja juu 12 v on LAPSI!

Mikä ihmeen kiire nykyään on tuon seksin kanssa? Tai edes seurustelun kanssa? :O[/QUOTE]

Minun kohdallani en käyttäisi tuota nykyään sanaa. Siitä on aikaa jo 27 vuotta :)

Yläasteella tiesin itsekin tyttöjä jotka olivat aloittaneet jo 12-vuotiaana. Jos minun ihastuksen kohteeni olisi ehdottanut kuudenella luokalla seksiä, niin olisin suostunu hett! :D Ei vaan ollut molemminpuolista ihastusta! ;)

Itse eka kerran 15-vuotiaana ja harmitti kun oli niin "vanha."

Nyt ajateltuna typerää..

Vaikea kysymys.

Ei varmastikaan mikään suositeltava juttu, ja joskus se voi olla enempi kuin lapsi oikeasti edes tahtoo (jos esim ei ole vahva turvallinen suhde vanhempiin).
Mutta en menis kieltämäänkään, ettei menis siihen että seksuaalisuutta yritettäis jotenki lytätä. Parempihan se ois tietysti, että masturbois vain, ja jos on toisen sukupuolen kans seksuaalisesti tekemisissä, ni ois myös ikätason mukaista, jotain pussailua vain. Mutta miten tähän päästäis, ettei vielä pidemmälle menis...en tiedä, mutta ei ainakaan seksuaalisuuden kieltämisellä.

[QUOTE="hmm";25218258]Ei ole. Mutta itse aloitin seksielämäni 15v:nä, joten onko tuo 3v nyt sitten noin suuri ero.. Moni ystäväni aloitti 12v:nä tai 13v:nä...[/QUOTE]

Mielestäni on ISO ero 12 v ja 15 v välillä.

Oma ens kuussa 14v, en hänellekään seksielämää osaa kuvitella. On ehkä "jälkeenjäänyt", kun paljon on kotona tai harrasteessa iltaisin. Ei poikakaveria. Hyvä niin, kuitenkin. Ehtii vielä, ihan varmasti :)

Minusta 12 vuotiaan seksielämä on kaikkea muuta kuin ok, itseasiassa, myös rikosoikeudelliselyta katsoen - saati inhimmilliseltä kannalta. Lapsihan tuon ikäinen vielä on...

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25220881:
Niinkö? Sitten pyydän anteeksi. :) Sanoit jossain että asut vielä vanhempiesi luona. Vai sekoitanko johonkin toiseen?
Joo mutsin kanssa kämppiksinä, oon sen alainen yrityksessä ja toimisto samassa asunnossa niin helpompi näin.

Mun mielestä huolestuttavina tossa ketjussa oli se, miten monet naiset (ja miehet) henkisellä rautasahalla sahaavat naisten pitkällistä työtä tasa-arvon eteen.

Miten joku vielä vielä tänäkin päivänä olla sitä mieltä, että nuori poika on vain onnellinen kun "saa pesää" ja tytöstä tulee automaattisesti henkisesti rikkinäinen koko kylän polkupyörä??? Ensinnäkin, pojillekin voi jäädä traumoja, henkinen kehitys on monella pojalla vielä todella kesken, jopa enemmän, kuin samanikäisillä tytöillä. Toistaiseksi asetelma ei todellakaan ole se, että tytöt pihtaa ja se joka haarovälinsä levittää saa ympärillensä kasan kuolaavia koiria = poikia.

Yrittäkää ymmärtää, että on varhain kehittyviä himokkaita, seksuaalisia tyttöjä ja on hitaammin kehittyviä, ns. herkkiä poikia.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä