Seksiä synnytyksen jälkeen...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselevä

Vieras
Miten pian tai kauan synnytyksen jälkeen olette harrastaneet seksiä?? Mulla takaa vasta 3vk synnytyksestä ja paikat alkavat olemaan kunnossa. Onko mitään syytä odottaa jos alkaa oikeesti tekemään mieli?? :)

Olen ollut siinä käsityksessä, että voi harrastaa kun tekee mieli. Eli kun tuntee että "paikat" ovat kunnossa, ja eikä ole kipuja/ongelmia. Tuossa vaiheessa suositellaan kondomia hygienia syistä, tulehdusten ja muiden välttämiseksi. Mutta ei tarvitse odottaa jälkitarkastukseen, jos tuntee että kaikki on hyvin ja kunnossa. Näin oli ainakin vuosina -04 ja -05 suositukset. Ennen muinoin oli suositus odotella jälkitarkastukseen asti. Käsittääkseni nyt on tuo "ohjeistus", että jos haluat ja tuntuu että kaikki on kunnossa, niin ei ole estettä.

Meillä oli seksiä 5vkoa synnytyksestä ja jälkivuoto ei ollut vielä ihan kokonaan loppunut, ja jälkitarkastuskin oli vasta viikon päästä. Kortonkia meillä käytettiin. Tuskinpa seksistä haittaa on jos kerta paikat sen jo kestää, päinvastoin..

ohjeita on näköjään monia, saitko synnäriltä mitään ohjeita? Mä sain synnäriltä "heti kun tekee mieli"-ohjeet ja kortsun kanssa suositteli. Jälkivuodon loppumista munkaan ei neuvottu odottelemaan. Seksiä harrastettiin ekan kerran 2,5 vkoa synnytyksen jälkeen.

eli anti mennä vaan- mieltä minäkin olen ;D

Minulle ei tullut repeämiä lainkaan, seksiä harrastimme ekan kerran 5 päivää synnytyksestä. Vähän jännitti (vaikka mieli tekikin), joten otimme varmuudeksi liukkaria mukaan. Kondomi oli myös käytössä. Mukavaa oli, joskin oma mahan röllykkä vähän ällötti. ;)

Puuhiin vaan!

Meillä oli seksiä 3 kk synnytyksestä. Oli epparia ja repeämää joten halusin olla varmasti parantunut. Olin saanut myös juuri kierukan. Jännitin kauheasti "eka kertaa", mutta eihän se sattunut ollenkaan. Ei edes liukastetta tarvittu. Vähän löysältä tuntui paikat.... sekä itsestä että miehestä. Noh, lisää seksiä kehiin niin eiköhän se siitä :D

Ekan synnytyksen jälkeen harrastimme seksiä n. 3 vkon päästä. Vuotoa oli enää vähän ja arvelin, että repeytymät ovat parantuneet, kun pystyin ihan ongelmitta istumaan. Kuitenkin eka yhdyntä sattui aivan älyttömästi ja jouduttiin keskeyttämään. Viikkoa myöhemmin jo onnistui. En tiedä, aloitimmeko sitten liian aikaisin, koska sain tulehduksen (todettiin jälkitarkastuksessa) ja toka raskaus ei meinannut millään alkaa, joten itselle jäi vähän sellainen fiilis, että ei kai vaan mennyt jotkut "torvet" tukkoon siitä tulehduksesta. Varjoainekuvaus vissiin avasi paikkoja, jonka jälkeen uusi raskaus onnistui heti.

Tokan synnytyksen jälkeen odotin sitten suosiolla sen 6 vkoa, että jälkitarkastus oli ohi. Sitä ennen sitten pidin miehen tyytyväisenä käsillä ja suulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselevä:
Miten pian tai kauan synnytyksen jälkeen olette harrastaneet seksiä?? Mulla takaa vasta 3vk synnytyksestä ja paikat alkavat olemaan kunnossa. Onko mitään syytä odottaa jos alkaa oikeesti tekemään mieli?? :)

Voi herran jumala, mitä sä sitä täältä kyselet. Kai sä nyt ite tiedät mikä on olo ja onnistuuko seksi. Ei sitä kukaan muu voi tietää. Ja mitä ihmeellistä olisi harrastaa seksiä vaikka viikon päästä jos mieli tekee? Sillähän ne lapsetkin tehdään. On tainnut aivot valua synnytyksen mukana.

4vkoa synnytyksestä ja ilman kumia eikä siinä mitään liukasteitakaan tarvittu, kumia ois ehkä kandenu käyttää mutta kun jälkivuotoa ei ollut enää... mutta nyt on 7vkoa synnytyksestä mennyt ja on alkanut mennä halut koko hommaan ja seksiä teki niin kamalasti silloin mieli jo viikko synnytyksestä mutta epparin takia ei millään pystynyt... nyt oon alkanut miettimään oliko typerää touhuta ilman kumia ja entä jos on ollut tulehdus oireettomana (täh?) ja seuraava raskaus ei onnistukkaan kun tätä ensimmäistäkin vuosi tehtiin...sattuhan se "eka" kerta mutta ku vauhtiin pääsi tuntuipa niiiiin hyvältä... :)

Yhteistyössä