Seksiä synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Vierailen tuolta odottajien puolelta...
Mitenkäs teillä jo synnyttäneillä on seksielämä lähtenyt käyntiin vauvan tultua taloon? Kuinka pian synnytyksen jälkeen on "tehnyt mieli"? (En todellakaan odota että seksiä harrastettaisiin heti sairaalasta kotiuduttua, lähinnä mietin että kuinka monta kuukautta alapään toipumiseen menee...) Meillä seksielämä on ollut koko raskauden ajan aika olematonta, ja toivoisin että se elpyisi sitten taas joskus synnytyksen jälkeen...

Esikoinen leikattiin ja seksiä harrastettiin ku jälkivuoto oli ohi, eli n. kolme viikkoa synnytyksestä. Kakkonen tuli alakautta ja taidettiin uskaltautua viiden viikon päästä synnytyksestä. Itteä se pelotti ja jännitti alkuun. Nyt alatiesynnytyksen jälkeen olin kyllä alkuun tosi kuiva, että liukkaria olis tarvinnu kumin lisäks. Nyt on kyllä himoja, mutta vauvan vihdoin ja viimein nukahtaessa (meijän väliin) on himot poissa ja nukkumatti tärkeempi! Ehkä tää vielä tästä, kunhan vauvaki alkaa yöunille ajoissa :)

Meillä aloitettiin petipuuhat noin kaks viikkoa synnytyksen jälkeen. Mulla oli kyllä tikkejä useita, mutta eipä olleet yhtään paikat kipeenä. Tosin seksiä harrastettiin ihan raskauden loppuun asti. Toivotaan, että halut elpyvät teillä :)

Meillä meni puoli vuotta! Ja hitaanlaista on ollut... Kun ei oikein enää ole sillain aikaa puuhailla. Itse olen iltaisin niin poikki, etten jaksaisi millään ryhtyä "hommiin".
Jos itse vain kaipailet seksiä, niin eiköhän se siitä se seksi lähde ihan kivasti käyntiin, sit kun lähtee. Hyvin yksilöllistä on se, että miten sitä tekee mieli. Jotkut aloittavat viikon pari synnytyksen jälkeen joillakin menee monta monta kuukautta aikaa.. Riippuu varmaan paljon synnytyksestäkin...

3kk synnytyksestä koitettiin ekan kerran, ei onnistunut. n. 9kk synnytyksestä meni, että kivut lakkasivat ja seksi onnistui jotekin. Ei TOSIAAN tehnyt mieli kun tuntui epämiellyttävältä.

Nyt jo vuosi synnytyksestä ja alkaa alakerta olla kunnossa, vähän vielä epparihaava vihloo välillä.

Seksiä voisin olla harrastamatta vaikka lopun ikääni, ei kiinnosta ei. Synnytys vei mennessään ne halut.

Olin yhdynnässä ekan kerran n.2vkoa toisen synnytykseni jälkeen. Seksiä harrastettiin jo ennen. Mut mulla ei ollut tikkejä, elastiset kudokset..
Mutta normaalit halut palautuivat vasta 6-8kk synnytyksestä, imetän yhä joten siitä ei ollut kyse. Ehkä lapsi alkoi nukkua paremmin, tai kesä vaikutti, tiedä häntä.
Odotusaikana oltiin aika normaalisti, kolmisen kertaa viikossa kai.

Meillä 5 viikkoa, muistaakseni. Repesin vähän ja tikkejäkin oli useampi. Tuossa vaiheessa vasta "uskaltauduin"... Varmaan kuitenkin aika yksilöllistä.. Huomaatte sitten kun on aika :)

Jälkitarkastuksen jälkeen. Esikoisesta leikattiin välilihaa ja haava vihloi ikävästi yhdynnässä monta kuukautta, mutta meni ohi sitten jossain vaiheessa. Toisesta sain vain 3 tikkiä pienestä repeämästä, muttei vihlonut yhtään.

Liukastevoidetta kannattaa varata alkuun. Limakalvot on kuivat, ja vaikka sitä omaakin liukastetta tulisi (= itselläkin jotain haluja ja kiihottumista), se ei meillä ole riittänyt, tekee miehellä kipeää, kun ei ole paikat silti tarpeeksi liukkaat. Joskus sitten kun kuukautiskierto palaa, palaa se oma liukastekin paremmin kohdalleen.

Ei kannata välittää, jos maitoa valuu puuhien aikana, se on tavallista. Orgasmin aikaansaa sama hormoni kuin herumisenkin. Imetysliivit on miehen mielestä varsinaiset erotiikkaliivit, kun kupit saa hauskasti auki... ;).

Halujen palaaminen on kyllä kestänyt monta kuukautta, mutta ihan mukavaa on silti ollut rakastella. Suosittelen viikonloppuaamupäiviä, kun vauva nukkuu päiväreitä. Illalla on liian hyytynyt ja vauvakin nukkuu pätkittäin.

Synnytyksessä leikattiin eppari ja lisäksi tuli toisen asteen repeämä. Seksiä kokeiltiin kuus viikkoa synnytyksestä ja se ei tuntunut kivalta. Epparin kohta tuntuu "tunnottomalta" ja emättimen suu on jotenkin arpeutunut huonosti. Aivan kuin ei olisi tarttunut kunnolla kiinni ja sinne on jäänyt rako. Paikat on kuivia ja alapää tuntuu jotenkin kumman luiselta, aivan kuin pehmusteet puuttuisi kokonaan. Onko kellään toisella tällaisesta kokemusta?

Mutta jospa tämä tästä ajan kanssa vähitellen. Itsellä ei himot ole palanneet, mutta kiva olis silti kokeilla kun eka kerralla jännitti aivan kamalasti :)

Mä repesin aika pahasti ja tikkejä oli joitain. Jälkitarkastusta jännitin mutta kun huomasin sen olevan kivuton niin uskaltauduin kokeilemaan myös seksiä. synnytyksestä oli jotain kuusi viikkoa siinä vaiheessa. Ensin sattui ja oli vähän kuin ekalla kerralla. Kyllä se siitä lähti kuitenkin taas sujumaan ja meillä ainakin seksi maittaa paremmin kuin ennen raskautta. Sekin varmaan vaikutti kun pidettiin taukoa loppuraskauden aikana. Liukastetta vaan runsaasti ens alkuun ja rentoa asennetta.

Esikoinen syntyi sektiolla. Jälkivuoto kesti 6 viikkoa. Oisko seksiä ollut ekan kerran parin kuukauden jälkeen. Limakalvot olivat tosi kuivat, joten liukkaria vaan niin kuin täällä onkin jo vinkattu. Tosin valuva maito ei hirveesti ainakaan mua inspiroi seksipuuhissa. Enemmän mulla ainakin oli päästä kiinni, että seksi oli hankalaa. Silloin on niin vauvan pauloissa ja mulla oli vaikea taas vaihtaa "naisen rooliin" kun oli just vaikka hetki sitten imettänyt :) Mutta niin se pitääkin olla. Toivutaan vain ihan rauhassa..

Toinen syntyi normaalisti ja väliliha leikattiin. Eppari oli kipeä viikon pari ja yllätyin (positiivisesti) kuinka vähän alapää muuttui synnytyksestä. Mä kun luulin ettei siitä jää mitään jäljelle, suunnilleen iso repaleinen aukko :D Eppariakin sain oikein etsimällä etsiä kun peilillä kurkkasin miltä se näyttää :D (tiedän, utelias minä).

Muutamassa viikossa alapää näytti ja tuntui ulospäin ihan samalle kuin ennenkin. Orgasmin sain parin viikon jälkeen synnytyksestä ja tuntui siis sisältäkin toimivan ihan kuin ennenkin ;)

Jälkivuoto kesti 3 viikkoa. Ekan kerran sekstailtiin pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Eppari ei sattunut yhtään, vain kuivuus haittaa jälleen kerran. Mutta se on hormonaalista, liukkaria vaan. Tosin, nukkuminen on kovempi sana tällä hetkellä. Enemmän sitä seksiä ajattelee kuin saa käytännössä aikaiseksi..

Kiva kuulla että melkein kaikilla on "homma lähtenyt käyntiin" kuitenkin suhteellisen pian. Sittenhän sen tilanteen itse näkee kun sen aika tulee... Toivotaan että paikat ei ole hirvittävän kipeät pitkään synnytyksen jälkeen.
Tosiaan raskauden aikana ollaan rakasteltu vain 2 kertaa, ja nyt on viikkoja jo 32+. Mielessä asia on useinkin, ja siitä on puhuttu miehen kanssa, mutta kun mua ei vaan huvita ja mieskin sanoo jo melkein unohtaneensa koko jutun! No, eipä tule ainakaan miehen suunnalta paineita... :)

kyllä meillä molempien aikana meni se 4kk synnytyksestä, esikoisen aikana oli niin hajalla paikat ettei ennemmin halunnu ja toisen aikana muuten vaan haluton. Joskus puolen vuoden jälkeen halut palas pikkuhiljaa. Määrällisesti vähemmän mutta laatu huomattavasti parempaa. Muista että jokainen on yksilö ja sinä SAAT toipua niin kauan kuin haluat ja parisuhteenne kyllä kestää sen jos asiasta puhutaan. Jos hommmaan lakaa väkisten ei se ole nautittavaa kuten tiedetään. Älä ota stressiä ..

Me on molempien synnytysten jälkeen kolmen viikon päästä aloiteltu. No, ei ne paikat oo entisellään siinä vaiheessa, mutta pikkuhiljaa se alkaa sujumaan. Mulla ekasta tuli pari tikkiä, tokasta ei yhtään, eli on ollut siksi mahdollista niin pian aloittaa.

Minulla halut palasivat vasta imetyksen jälkeen eli noin vuoden kuluttua synnytyksestä. Miehellä eivät palanneet silloinkaan, joten toisen lapsen tekeminen oli pakkopullaa. Onnistuihan se niinkin. Onneksi tärppäsi nopeasti.

Mulla yli kolmekymmentä tikkiä ja kaksi episotomiaa imukupin takia. Paikat kuitenkin toipuivat tosi tosi nopeasti. 3 viikon jälkeen pystyin jo istumaan ja 5viikkoa synnytyksestä oli seksiä, eikä sattunut eikä mitään. Ei tarvinnut liukkariakaan. Luulen että monilla "vika" on myös korvien välissä. Pelätään jo etukäteen että sattuu ja tuntuu oudolta, eikä ole samanlaista kuin ennen yms yms. Rennosti vaan. Sama tussu se on kuin ennenkin ja sama ihana mies..

Esikoisen raskausaikana olin tosi halukas ja meillä olikin seksiä noin 4 kertaa viikossa ihan raskauden loppuun asti. Vauva syntyi yliaikaisena. Repesin pahasti ja tikkejä tuli moneen kerrokseen. Ekan kerran seksiä yritettiin n. 3 viikon päästä, mutta sattui liikaa. Seuraavan kerran yritettiin n. 6 vkon kohdalla, kun jälkitarkastus oli tehty. Liukkarin kanssa onnistui.

Halut tulivat vasta unikoulun toteuttamisen jälkeen. Olin niin väsynyt, että seksi ei kiinnostanut yhtään. Imetin noin vuoden.

Tokan lapsen kohdalla oli sitten erilaista. Raskausaikana ei huvittanut yhtään, mutta armosta annoin miehelle pari kertaa viikossa. Taas sitten jälkitarkastuksen jälkeen aloitettiin seksielämä. Taas unenpuute vaikutti siihen, ettei yhtään haluttanut ja mies ei ollut kovin ymmärtäväinen. Unikoulun pidon jälkeen omat halut taas heräsivät, tosin vähän vaimeampina kuin ennen tätä tokaa raskautta.

Tokasta raskaudesta toipuminen vei aikaa. Imetin myös yli vuoden. Kuopus oli noin 1,5 v vanha, kun halut olivat suunnilleen entisellään. Alapää jäi ekasta synnytyksestä vähän löysemmäksi kuin ennen synnytystä. Onneksi miehellä on sen verran iso, että yhä tuntuu, mutta lantiopohjatreenistä huolimatta vähän harmittaa, että tiukkuus ei ole yhtä hyvä kuin aiemmin. Muutoin seksielämä on parantunut ja äitiys on parantanut naisellisuutta ja omien erogeenisten alueiden tuntemista.

Seksiä harrastettiin varmaan viikko synnytyksen jälkeen, yhdyntää sitten kun jälkivuoto loppui noin 6-7 vkoa synnytyksestä. HAlut on ihan normaalit, eli rakastellaan n.2-3 krt viikossa. EI kuivuutta tms. vaikka täyimetyksellä edelleen vauva kohta 6 kk.

ekalla kertaa 5 viikkoa synnytyksestä ja ylläri oli iso kun sain tosi mojovan orgasmin!!
Tunto on parantunut kovasti joka synnytyksen jälkeen,mitä en ole osannut oottaa.
Kolme synnytystä takana ja todellakin aloiteltu siinä 2-4 viikkoa synnytysten jälkeen.Nyt viimeisen jälkeen olin ite se halukkaampi osapuoli sillä mulla loppuraskaudessa oli orgasmit niin rajuja että teki todella kipeetä.Kahteen viime kuukauteen ei ollut mun puolelta enää orgasmia...
Joten sitä ootti ja lujaa!!!=)

Yhteistyössä