seksiä avioliitossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sara

Vieras
Kesällä naimisiin jipii.. ja neitsyenä vielä. Monet kerrat olen miettinyt onko se tämän arvoista olla harrastamatta seksiä ennen avioliittoa. Monta kertaa on tehnyt todella mieli ja periaate ollut vaarassa lipsua.. miksi ei. Mutta nyt kun katson rakastani silmiin olen onnellinen etten sitä kenenkään muun kanssa ole tehnyt. Minulle se on asia jossa näytän rakkauteni ja joka on kahden ihmisen lähin kosketus rakkauteen. Joku ehkä eri mieltä, mutta minä todella olen tästä onnellinen ja voin hyvillä mielillä susitella muillekin nuorille ja kokemattomille.. :)

Näinhän ne lestadiolaiset toimii..vasta häiden jälkeen hommiin, ja sit kymmenen vuoden päästä on vähintään kymmenen kakaraa. :)
Jos sattuu tulemaan kaksosii niin enemmän kuin kymmenen..

Onhan se kiva miehelles, et oot herkkua säästelly. Mutta! Sinulta puuttuu kokemus! Osaatko käytännössä mitään? Rekkamies aloitti 80 luvulla, 15 vuotiaana ja ikää myöten tuntuu seksi vaan paranevan. Paljos sulla oli ikää?

Eikös sen oman sulhon kanssa voisi vähän kokeilla ennen avioitumista? Muutenhan se on kuin ostaisi sian säkissä. Mitäs sitten, jos ette ole ollenkaan yhteensopivia seksihommeleissa ja joudutte olemaan avioliitossa?

Tee, kuten tahdot - mutta älä tule tänne valittamaan, ettet saa yhdynnässä orgasmia. Mitä ilmeisemmin ukkosi on ns. ""herrasmies"", joka on tottunut vetämään hanskaan.
Aamenen jälkeen hän sitten heittää hanskan naulaan ja ottaa sinut tilalle.
Toiminta on hyvin kaukana nautinnollisesta, molempia tyydyttävästä rakastelemisesta. Tunnepuoli puuttuu.

Pitää sinua siis itsetyydytyksen välineenä.

Kuten huomaat, suurin osa näistä tähän astisista kirjoittajista on epäasiallisia suunsoittajia, jotka ajattelevat vain alapäällään. Se, että säästät itsesi miehellesi, on nykyaikana todella kunnioitettava teko ja osoittaa sinun olevan paljon fiksumpi, kuin moni ikäisesi. Seksin salojen opettelemiseen yhdessä puolison kanssa on koko elämä aikaa. ""Rekkamiehet"" sun muut, jotka lentävät kukasta kukkaan, eivät opi koskaan todellista rakkauden ja toisen ihmisen kunnioittamisen ydintä. Se että ""kokeilisit"" muutaman kerran tai hakisit kokemusta monilta kumppaneilta, ei tee sinua yhtään paremmaksi vaimoksi. Päinvastoin. Nostan hattua!

En koskaan solmisi elinikäistä liittoa miehen kanssa, jonka kanssa en ole kokeillut seksiä. Rakkaus on kaiken perusta, mutta hyvä seksi on suuri osa rakkautta. Jos intiimipuoli ei toimi, on yhteiselon ihanuus koetuksella. Kuinka voisin luvata rakastaa ja kunnioittaa miestä, jota en kokonaan tunne? (ok, ei ihmistä voi täysin koskaan tunteakaan, mutta noinkin olennainen asia...)

10 pistettä Sinulle, jos jaksat odottaa vihille asti. Olet hatunnoston arvoinen.

Turha sanoa, että liikkto kaatuu, jos ei ole skeiä ennen aviota. Omanikaan ei ole kaatunut seksittömään seurusteluun. Aviossa ollaan oltu jo yli 20 v.

Periaatteessa ihan kunnioitettavaa säästää seksin aloittaminen siihen kun on rinnalla oma mies, mutta en ymmärrä vihkimisen pitämistä rajapyykkinä. Jos jo sitä ennen tekee molempien mieli ja olette varmoja siitä, että olette tarkoitettu toisillenne, niin miksi odottaa sinne asti, että olette sanoneet tahdon, mitä se muuttaa jos rakkaus on aitoa.

Näkyy olevan vieläpä niin, että usein seksiä avioliittoon säästävät menevät hyvin kiireellä naimisiin. Sen kummemmin ottamatta kantaa asiaan, onko sitten oikeampaa mennä naimisiin ihmisen kanssa, jonka tuntee läpikotaisin seksiä sisältävän seurustelun jatkeena vai mennä pikaisesti naimisiin lyhyen tuttavuuden jälkeen, jotta pääsisi mahdollisimman nopeasti harrastamaan seksiä.

No ehkä se seksin harrastaminen ei ole pääasia kuitenkaan avioliitossa tai elämässä yleensäkään- niin että se määräisi avioliiton solmimisen ajankohdankin. Nykyisin vain kaikki halutaan kyllästää seksillä. Tässäkin ketjussa monet antavat ymmärtää, että juuri seksuaalinen sopivuus pitäisi ""tarkistaa"", ennen kuin voi ajatella naimisiin menoa. En seksin arvoa kiellä, mutta elämän tärkein asia se ei kuitenkaan ole.

Mutta voisihan sitä sen oman sulhasen kanssa tehdä pienet testiajot ennen kuin menee sitoutumaan loppuiäkseen. Hirveä riski mennä naimisiin jos ei tiedä miten sopii yhteen. Ukollahan voi olla niin pieni kikkeli, että nainen ei tunne sitä ollenkaan tai sitten niin jumalattoman iso, että seksi vaan sattuu. Sellaisissa tilanteissa ei auta vaikka on koko loppuelämä aikaa harjoitella.

Olen täysin samaa mieltä! Molemmat siskoni ovat uskonnollisista syistä olleet harrastamatta seksiä ennen avioliittoa. Jälkeenpäin ajatellen siinä ei ollut mitään hohdokasta. Koko seurustelu aika oli vaan pitkää esileikkiä ja sitä että nopeasti vihille että pääsis sänkyyn. Sitte on kauheesti ihmetelty että minkälaisen tyypin kans sitä ollaan avioliiton satamas.. Mutta erotakkaan ei voi kun on jumala yhdistänyt.. Mun mielestä olis tehnyt hyvää päästää höyryjä pihalle niin olis ajatukset seljenny.se on paha kun järki seisoo..

Kunnioitan sinun päätöstä, mutta älä suosittele sitä muille ennenkuin vuosien päästä. Olen nähnyt näitä liikaa, liian läheltä. Toivon, että löytyy yhteinen kipinä ja sävel. Kaksi lähintä ihmistä kärsivät päätöksestään. Toisen mies haluaa ""lihaa piiloon"" eli panna ilman tunteita ja herkkyyttä, mun mielestä sama kuin raiskaus. Toisen mies ei ole halunnut seksiä/yhdyntää vieläkään kertaakaan ja naimissa 4 vuotta. Itse en tuollaiseen ""säästämiseen"" voi uskoa, kun näen tuskan ja mitä se tekee rakkaille. Avioliitossa tulee olla onnea ja rakkautta, sellaiseksi tarkoitettiin. Voin vannoa liiton valan vasta kun tiedän kenen kanssa sen teen. Rakastelu on niin intiimi asia, että sitä ei voi etukäteen arvailla sopiiko yhteen vai ei. Onnea matkaan sinulle!

Yhteistyössä