seksi alkanut inhottamaan, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi äiti

Vieras
Synnytin esikoiseni reilut puoli vuotta sitten. Synnytys oli helppo eikä jäänyt mitään henkisiä eikä fyysisiä traumoja. Mielestäni olen palautunut synnytyksestä täysin. Miestäni rakastan nyt ehkä enemmän kuin koskaan ennen. Silti...

En kykene seksiin mieheni kanssa (enkä tietty kenenkään muunkaan kanssa!). Olemme harrastaneet seksiä lapsen syntymän jälkeen ehkä kolme kertaa ja joka kerta se yököttää minua enemmän ja enemmän. Väsymyksestä ei ole kyse. En tunne minkäänlaista halua seksiin, en edes ajattele mitään seksiin liittyvää enää koskaan. Ennen olin ihan "normaali" ja viikonkin tauko otti koville. ;) Jos vaikka jossakin katsomassani elokuvassa on seksikohtaus, minua kuvottaa suunnattomasti.

Mieheni ei painosta mihinkään, mutta minun käy häntä välillä sääliksi. En haluaisi olla tällainen häntä kohtaan. Mistä tämä voi johtua? Voiko imetys todellakin kuihduttaa seksuaaliset "vietit" näin täydellisesti..?

No kai se on normaalia että halut menee synnytyksen jälkeen...

Mutta kannattaa ukkoas vähän helliä, ottaa vaikka suihin, muuten huomaat kohta että ei ukkoa ole ensinkään.

Ymmärrän että tuo on aika hankala tilanne ja varmasti tuntuu kurjalta teistä molemmista, ja onkin tosi hienoa että miehesi ymmärtää sua ja ei ala painostamaan, mutta todennäköisesti kuitenkin joku syy tuohon on jos olet ennen kuitenkin ollut seksuaalisesti aktiivinen, synnytys varmasti on kuitenkin vaikuttanut niin paljon suhun että näkyy haluttomuutena. Mutta pidemmän päälle kannattaa ehkä harkita että menee juttelemaan jonnekin ja selvittämään ammattilaisen kanssa tilannetta, koska se on vaan ikävä fakta että kyllähän se useimmiten vaikuttaa siihen suhteeseen jos toinen ei koskaan halua rakastella. En nyt tarkoita mitään uskottomuutta tai sellaista, mutta se voi näkyä niin monella tavalla ja lopulta välit kiristyvät ja ongelmat kasaantuvat. Pakko ei kenenkään tietty ole mitään tehdä, mutta mun oma henkilökohtainen mielipide on että seksi on iso osa suhdetta ja kun se toimii niin moni muukin asia toimii. Ja huom, en halua yleistää!
Hyvää kesää sulle ja perheellesi =)

Hormoonit on jollain tavalla suurin syypää eli imetys tai esim jos käytät minipillereitä??? Itellä kaikki pillerit oli seksintappajia vuosien ajan. Ja pahin tuli kun söin viimeisimpiä, kaksivaihepilsuja 3kk ajan. Tulos oli että olin tunteeton ja eloton lahna jota ei seksi kiinnostanut lainkaan. Ilme kasvoillakin oli ihan järkky kun mies rukka yritti herätellä mua eloon.
Onneksi tajusin et mussa ei vikaa vaan pillereissä ja lopetin ne ja elämä alkoi todella hymyileen ja oon oma itseni :heart: