seinään katkaistu romanssi

• Viestiketjun aloittaja "ymmyrkäinen"
  • Ensimmäinen viesti
"ymmyrkäinen"
Moi! Tilanne tämä: kaksi varattua ihmistä ihastuu toisiinsa, juttelevat paljon ja tapaavatkin toisiaan joitakin kertoja. Varsinaisesti mitään fyysistä ei tapahdu. Omatunto kuitenkin kolkuttaa kummallakin. Miehellä niin paljon, että päättää lopettaa touhun. Ei vastaa enää viesteihin, ei edes siihen, jossa nainen kertoo ymmärtävänsä, että hommaa ei voi jatkaa, mutta pyytää, että asiat voitaisiin selvittää. Aikaa kuluu vähän ja myöhemmin nainen laittaa viestiä kuulumisista miehelle. Mies vastailee ihan normaalin asiallisesti, kunnes nainen mainitsee, että on loukkaantunut siitä, miten mies lopetti homman. Tähän mies vastaa vain "ihan sama" ja naisen hämmästyessä tylyä otetta mies jatkaa samaa tylyä linjaa tyyliin "get on with it". Ei mitään lämpöä eikä edes sääliä. Vaikka hetki sitten oli kovin ihastunut ja ehkä on sitä vieläkin. Mies sanoo, että haluaa olla kaveri, mutta että nainen estää sen painostamalla syvällisiin keskusteluihin.

Miksi näin? Onko ihan ok ja reilua lopettaa vaaralliseksi kehittynyt "suhde" vain vaikenemalla ja olemalla tyly toiselle? Tietyllä tavalla miestä voi ymmärtää. Että haluaa tehdä selvän eron, jotta ei tulisi lipsumisia. Mutta että ei selitä asiaa mitenkään ja on jäätävän kylmä??Miten noin tyly voi olla ihmiselle jonka kanssa kuitenkin haluaisi olla, jos tilanne olisi toinen?

ymmärkäinen
eihän kyse ole siitä, että nainen inttäisi vaan että jatketaan jatketaan, vaan että ymmärtää tilanteen ja on samaa mieltä, mutta haluaa puhua asiat selviksi, jotta voidaan normaalisti kohdata ja olla kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärkäinen;27268129:
eihän kyse ole siitä, että nainen inttäisi vaan että jatketaan jatketaan, vaan että ymmärtää tilanteen ja on samaa mieltä, mutta haluaa puhua asiat selviksi, jotta voidaan normaalisti kohdata ja olla kavereita.[
Hän tuskin haluaa tuota. Vaan haluaa olla erossa lopullisesti ja keskittyä siihen mitä hänellä on. Kokee varmaan, ettei onnistu, jos sinä olet kuvioissa. Salli se nyt hänelle ja jätä hänet rauhaan.

ymmärkäinen
no että sanois vaikka ihan lempeästi, että sä olet ihana, mutta mä en voi nähdä sua, koska mun näppini ei pysy kurissa jos nähdään. Että mun on nyt pakko vaan katkaista välit suhun vaikka se sattuu ihan helvetisti.

Sen sijaan että yhtä-äkkiä on toiselle tyyliin hv

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärkäinen;27268164:
no että sanois vaikka ihan lempeästi, että sä olet ihana, mutta mä en voi nähdä sua, koska mun näppini ei pysy kurissa jos nähdään. Että mun on nyt pakko vaan katkaista välit suhun vaikka se sattuu ihan helvetisti.

Sen sijaan että yhtä-äkkiä on toiselle tyyliin hv
Miksi ihmeessä pitäisi tuollaisia sanoa? :O
Ja ehkä hän on ärtynyt sinuun ja on sitä mieltä, että hv.
Anna hänen nyt vaan olla.

"ymmyrkäinen"
no ehkä tää on naisellista romantisointia, että haluais kuulla sen ihan toisen suusta, vaikka tavallaan tietääkin, että toisellakin on vaikeaa. Tulee vaan niin helvetin typerä olo, ku ensin liidellään korkealla ja sit toinen leikkaakin veitsellä kaiken katki eikä halua selitellä mitään.

"vieras"
Jos miehellä on ollut mahdollisuus skesisuhteeseen/toiveita siitä ja tämä mahdollisuus viedään, niin 95 prosenttia miehistä ei todellakaan halua olla "vain ystävä". Useimmilla aikuisilla ihmisillä on jo ihan hyviä ystäviä riittämiin.

[QUOTE="ymmyrkäinen";27268184]no ehkä tää on naisellista romantisointia, että haluais kuulla sen ihan toisen suusta, vaikka tavallaan tietääkin, että toisellakin on vaikeaa. Tulee vaan niin helvetin typerä olo, ku ensin liidellään korkealla ja sit toinen leikkaakin veitsellä kaiken katki eikä halua selitellä mitään.[/QUOTE]

Deal with it. Sellaista se on.

• Tykkää
Reactions: äit86
"ymmyrkäinen"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27268181:
Mitähän se mahtaisi sitten tarkoitaa...?
niin siis että voidaan jutella yleisesti kevyemmistä aiheista. Nähdään siis pakosti toisiamme ei sovitusti. Mutta että näitä koukeroita ei aleta kaivella.

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27268168:
Miksi ihmeessä pitäisi tuollaisia sanoa? :O
Ja ehkä hän on ärtynyt sinuun ja on sitä mieltä, että hv.
Anna hänen nyt vaan olla.
No kyllä se olisi helpompi hyväksyä toisen jos vähän pehmentää iskuja. Jos toiseen on kiintynyt, ei ole helppo lopettaa kuin pistorasiasta vetämällä. Lapsellista ja huonoa ihmissuhteiden hoitotaitoa tuollainen hv-ärtymys.

Oma tilanne on se että olen itse esittänyt välien katkaisua naiselle, joka nyt on varattu mutta joka haluaa olla ystäväni, koska tunnen enemmän ja koen sen olevan väärin miehelle. Nainen ei ole tähän suostunut. Olemme tauolla ja mietimme asiaa minun aloitteestani.

"ymmyrkäinen"
niin ja tiedän, että miehelläkin oli tunteita. Hän on sen suoraan kertonut. Siksi ihmettelenkin, ettei edes säälistä sano mitään lohduttavaa vaan ainakin esittää jotenkin vihamielistä ja kovaa heti jos puhe kääntyy hankaliin asioihin

[QUOTE="ymmyrkäinen";27268233]niin ja tiedän, että miehelläkin oli tunteita. Hän on sen suoraan kertonut. Siksi ihmettelenkin, ettei edes säälistä sano mitään lohduttavaa vaan ainakin esittää jotenkin vihamielistä ja kovaa heti jos puhe kääntyy hankaliin asioihin[/QUOTE]

Tätähän minäkin tarkoitin, se on jo sanottu. Miksi se pitää jälleen kerran sanoa? Eikö tilanne ole ihan selvä.

ymmyrkäinn
[QUOTE="mies";27268214]No kyllä se olisi helpompi hyväksyä toisen jos vähän pehmentää iskuja. Jos toiseen on kiintynyt, ei ole helppo lopettaa kuin pistorasiasta vetämällä. Lapsellista ja huonoa ihmissuhteiden hoitotaitoa tuollainen hv-ärtymys.

Oma tilanne on se että olen itse esittänyt välien katkaisua naiselle, joka nyt on varattu mutta joka haluaa olla ystäväni, koska tunnen enemmän ja koen sen olevan väärin miehelle. Nainen ei ole tähän suostunut. Olemme tauolla ja mietimme asiaa minun aloitteestani.[/QUOTE]

Kiitos ymmärryksestä. Edes joku ymmärtää muakin.

Ilmeisesti miehet ei keskimäärin paljo halua asioista jutella. Ja näköjään ei naisetkaan. Vaikka suhde olisikin kielletty, niin luulisi olevan kaikille parempi, että se käsiteltäisiin alta pois, että voi mennä eteenpäin. Asioiden lakaiseminen maton alle ei ole kovin hedelmälistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmyrkäinn;27268268:
Kiitos ymmärryksestä. Edes joku ymmärtää muakin.

Ilmeisesti miehet ei keskimäärin paljo halua asioista jutella. Ja näköjään ei naisetkaan. Vaikka suhde olisikin kielletty, niin luulisi olevan kaikille parempi, että se käsiteltäisiin alta pois, että voi mennä eteenpäin. Asioiden lakaiseminen maton alle ei ole kovin hedelmälistä.

kyyyyllä miehet haluaa jutella jos juttelusta on niille jotain hyötyä

jaskanpauhanta pirkkojen kanssa ilman tavoitteita on njetnjet

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas

Yhteistyössä