Section jälkeinen mahakipu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pipimasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pipimasu

Vieras
Minulla olis tämmönen ongelma kun olen saanut lapseni keisarinleikkauksella n.5kk sitten ja minulla on edelleen mahan alue todella hellänä. Siis "sisältä" ei iho vain siis syvemmältä..
Esim. Jos vaihdan hoitopöydällä vaippaa pienelleni ja hän potkiskelee jaloillaan minulla "vihloo" ikävästi potkujen osuessa vatsaan. Ja sama homma housujen kanssa, ei tarvitse edes olla tiukat housut kun jo sattuu kun maha "painuu'. Itse sectiohaava ei ole kipeä, itseasiassa siinä ei ole tuntoa ollenkaan, mutta sitten tuosta ylempää navan kohdilta ja siitä alaspäin aina haavaan asti todella kipeä. ns. Makkarat on kipeät.
Lääkärit on vain sanoneet kuten myös neuvolassa että jos jatkuu niin sitten ultrataan ettei oo mitään hätänä siellä.
Tulehdusta ei ole koska tulehdusarvot on otettu useastikin. (epäilin itsekin kohtutulehdusta).
Onko muilla ollut vastaavaa kun ainakin neuvolassa ja kierukan laitto lääkäri ihmettelivät kovasti tätä että maha on vieläkin näinkin arka painaessa..Mutta kukaan ei silti tee asialle mitään.
Tosiaan mitäköhän tämä voisi minulla olla? Onko kellään ehdotuksia asialle? Alkaa vaivamaan todella kun tuntuu että kipeytyy koko ajan enemmän. Huomenna ajattelin äitipolille soittaa ja kysästä jos voisivat ulrata tms.

Ikävä kyllä en osaa muuta sanoa, kuin, että pyydä aika ultraan.. mulle tehtiin sektio reilu kaksi vuotta sitten, maha ei ollut kipeä kuin mutaman päivän, tosin sellainen ilkeä tunne mahassa oli useamman kuukauden (kuin kohtu olisi irrallaan vellonut puolelta toiselle).. Edelleenkään sektio arven kohdalla ei ole tuntoa kaikissa kohdissa ja kuulema ei välttämättä koskaan täysin palaudukaan.. Voisikohan muuten olla sitä kipuilua, kun ne hermot alkaa taas kasvaa yhteen... Mulla oli sellaista repivää kipua siellä mahan sisällä ja lääkäri sanoi sen olevan juuri sitä kun hermot alkaa kasvaa kiinni toisiinsa tms.. Tuota kipuilua on kyllä edelleen silloin tällöin ja lääkärin mukaan sitä voi olla vielä... Tulipa sekavaa tekstiä mutta kuistin ton just enkä jasanut koko tekstiä rueta muuttamaan =)

kiitos vastauksistanne!
kiinnikeitä mietin itsekin...mutta kun kipeytyy ajan kanssa koko ajan lisää se vähän mietityttää. No, jos huomenissa soitan ja pyydän ultraan päästä. Sais itselle ainakin varmistuksen ettei mitään ole siellä sisällä vialla. Vaikka sakset mahassa tms...;) no ei kuitenkaan, mutta mutta...