sectiohaavasta kysyttävää...

  • Viestiketjun aloittaja näppis
  • Ensimmäinen viesti
näppis
sectiosta aikaa nyt 17 päivää.haava parantunut hyvin,mutta nyt yhteen kohtaan on ilmestynyt jotain valkoista,joka haisee pahalle.Puhdistin kohdan desinfiointiaineella.Muutamana päivänä ollut hyvin viluinen olo.
 
mm
Voi olla että joku kohta kuitenkin siinä tulehtunut. Suosittelivat haavan hoitoon ahkeraa suihkuttelua, ilmakylpyjä. Kuume nousee, jos siinä on tulehdus, näytä neuvolassa tai soita sinne, jos tarvitsee antibiootit, mutta suihkuttele ahkerasti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Voi olla että joku kohta kuitenkin siinä tulehtunut. Suosittelivat haavan hoitoon ahkeraa suihkuttelua, ilmakylpyjä. Kuume nousee, jos siinä on tulehdus, näytä neuvolassa tai soita sinne, jos tarvitsee antibiootit, mutta suihkuttele ahkerasti.
Päivittäin olen suihkutellut ja kuivannut huolella.Pitäiskö käydä kuitenkin huomenna päivystyksessä...neuvolaan pääsee vasta ma ja lääkäri paikalla ke.
 
Mulla pääsi sektiohaava tulehtumaan viikon päästä sektiosta niin, etten oikeastaan edes ite huomannut. Aattelin et kivut on normaaleja, ja väsymyksen pistin vaan vauvan ja ylipäätään leikkauksen piikkiin. Sitten kun haava alko vuotaan mätää ja menin sairaalaan, haava oli pohjaan asti tulehtunut, mun tulehdusarvot 400 ja kuumettakin 39... Ja silti olo oli ihan ok. Haavan hoito sitten kestikin, viikon olin sairaalassa ja sen jälkeen söin vielä 14pv antibiootteja, ja kotipalvelusta käytiin haavaa putsaamassa himpun vajaa 3 kuukautta... Eli kannattaa tarkkailla kyllä huolella olotilaas, ja mennä heti jos vähääkään tuntuu siltä et vois tulehdusta haavassa olla...
 

Yhteistyössä