secktio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :DD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

:DD

Vieras
Olen tässä miettinyt miksi meillä alateitse synnyttäneillä (ei tosin kaikilla) on hirveä tarve syyllistää secktio äitejä että eivät ole mukamas oikeasti synnyttäneet jne. Ja päädyin siihen tulokseen että kateellisia ovat koska oma alakerta on löystyny niin että hävettää xD

Olen pahoillani, jos itselläsi on tuo tilanne! Sinä et kuitenkaan ole kaikki muut, eli päätelmäsi ei ole pettämätön. Lisäksi aihe taitaa olla lopuunkulunut....

jos sulla on löystynyt, niin ei se tarkoita, että kaikilla alateitse synnyttäneillä olis.... Mä olen jumpannut ja hienosti nuo lihakset tuntuu pelaavan.... Ei hävetä, päinvastoin olen oikein ylpeä, että mun keho on pystynyt siihen, mihin se on luotukin!

no mä oon sit se <(ei tosin kaikilla ) äiti.
Mulle on sama mistä ne kenekin lapset tulee, vaikka sitten tulisi naapurin vuokrakohdusta, kunhan vaan lapsella on hyvät vanhemmat ja rakkautta elämässä

En ole en. Juuh kirjotuksesta päätellen on alateitse synnyttänyt... ja mitenkäs se meni: se koira älähtää johon kalikka kolahtaa :) Mä ainakin voin myöntää ettei ne paikat ihan ennellaan oo :D

Joo no sehän nyt on ihan varma et vaikka kuin reenais niin ei se samanlainen enää ole kun ennen... mietippä nyt jos sieltä on n.50cm ja n.4 kg puskenut pihalle niin muuttuuhan se.

tehtiin sektio, enkä koe synnytäneeni. Myös jäin kaipaamaan kuulemiani juttuja äitiyden tunteesta ja siitä ensikohtaamisesta. kun sain lapsen niintunti lähinnä että täässäkö tää nyt oli ja että tämäkö on sit mun lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja :DD:
Joo no sehän nyt on ihan varma et vaikka kuin reenais niin ei se samanlainen enää ole kun ennen... mietippä nyt jos sieltä on n.50cm ja n.4 kg puskenut pihalle niin muuttuuhan se.

Ei ne ennallaan toki ole, joustaahan se kerran joustanut kudos jo eri lailla. 4kg poika painoi, mut oli kyllä pidempi. Miksi se muutos on aina pahasta? Ainakin mä koen tuntevani mun lihakset eri tavalla kuin ennen synnytystä.

Mun mielestä tämä perustelu kuulostaa ihan sektioäidin kommentilta!
Ja mitäs sit jos muuttuu, ei mun naamanikaan ole samanlainen kuin 16-vuotiaana. Eikä kaikki muutos ole aina pahasta!

Alkuperäinen kirjoittaja mulle:
tehtiin sektio, enkä koe synnytäneeni. Myös jäin kaipaamaan kuulemiani juttuja äitiyden tunteesta ja siitä ensikohtaamisesta. kun sain lapsen niintunti lähinnä että täässäkö tää nyt oli ja että tämäkö on sit mun lapsi.

Samalta voi tuntua alatiesynnytyksen jälkeen!

Eihän sen pakosti pahasta tarvi olla mutta niin se vaan on. :)

Sä sanoit aloituksessa, että "on löystynyt niin, että hävettää". Niinhän ei ole kaikille käynyt, vaikka kuinka olisi 4kg 50cm lapsi läpi tullut.

Entäs kun minä puskin vain 2530g ja 47cm?*tonttuhymiö*

Alkuperäiseen kysymykseesi...
Itse ainakin arvostelen niitä äitejä, jotka etukäteen, ilman kokemusta, ovat varmoja etteivät tule kestämään synnytystä, että se on aivan kamalaa ja toosakin menee pilalle. Niinhän voi käydä, mutta sektiossakin voi kuolla. Lääketieteellinen peruste sektiolle on tietysti ok, mutta oman mukavuuden takia sektion valitseminen ja lisäksi väittäminen, että sektio on parempi tapa synnyttää kuin alateitse on mielestäni ärsyttävää...
Eikä ärsyyntymiseni tosiaankaan johdu pilalle menneestä värkistäni vaan päinvastoin, kahdesta erittäin hyvin sujuneesta alatiesynnytyksestä, joista ei pahemmin jälkiä jäänyt, ainakaan niin, että haittaisi.

sitä nyt on ihan turha kenenkään väittää et paikat olis yhtä tiukat kuin ennen synnytystä. Tai tietysti voi väittää, mutta se on vaan valehtelua itselleen!

mites kauan sulla on synnytyksestä? jos alle vuosi, niin sit sä et tiedä mistä puhut.

Yhteistyössä