Outoa puhetta adhd:sta!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dinosauria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dinosauria

Vieras
En ymmärrä miksi jotkut joiden lapsella EI ole adhd:ta yrittää syyllistää adhd-lasten vanhempia, ikään kuin olisi kateellisia? Tuli mieleeni, harmittaako tällaisten terveiden lasten vanhempia se, jos heidän lapsensa tekevät tyhmyyksiä eivätkä he voi puolustautua sillä että kun lapsella on adhd niin tekee ennen kuin ajattelee ym.

Harmittaako terveiden lasten vanhempia se että he joutuvat vain myöntämään että kyllä, oma lapsi on tehnyt näin jne. kun adhd- lasten vanhemmat saavat enemmän ymmärrystä, koska adhd-lapset eivät voi itselleen aina mitään koska aivojen välittäjäaineissa on vikaa?

No empä ole ikinä törmännyt tällaiseen, että adhd-lasten vanhemmat voisivat vain kuitata kaiken sanomalla: "No se onkin adhd!".. Jestas!
Minun veljelläni on adhd ja aina hänelle on pidetty samanlaista kuria kuin meille muillekin, jopa hieman karummalla kädellä olevaa. Ei ole ikinä yritetykään mitään tyhmyyksiä selitellä kenelekään pelkällä diagnoosilla, vaan kyllä siitä on ropissut ihan samalla tavalla kuin kelle tahansa meistä muista
Ja jos minulla olisi adhd-lapsi niin en kyllä mitenkään puolustelisi hänen tekojaan! Ei se minusta ole oikein, että sillä perusteella, että on noinkin lievä diagnoosi niin saisi tehdä mitä tykkää ja vanhemmat olisi vaan, että: "nokun sillä on se adhd.." (adhd-ihmiset ovat yleensä kuitenkin ihan järkevästi ajattelevia normaaleja ihmisiä, toisin kuin esimerkiksi kehitysvammaiset, joilla voi olla henkisesti jälkeenjääneisyyttä tms.)

Hohhoh..

sekin on outoa puhetta, että muka ADHD-lapsen vanhemmalta poistuisi vanhemmuuden vastuu ja alettaisiin ajatella, ettei lapsi lainkaan voi itselleen mitään. kyllä ADHD-ihmisetkin voivat itselleen jotain. Jokaisella on vastuu omista lapsistaan ja jokaisella on vastuu omasta käyttäytymisestään. Mulla on itsellä ADD-lapsi, että en ole kyllä mitenkään kade mistään tai täysin ymmärtämätön ongelmaa kohtaan.

Ei ADD:n tai ADHD:n käyttäminen tekosyynä auta ketään.

Yhteistyössä