se tuli sit 70e pikavoitto

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";24240474]www.lakineuvo.fi/lakineuvo/256/liikennerikos-ylinopeussakko-ja-rikesakko
Tuolta löytyy lisää...[/QUOTE]

"Poliisin uusi sakotuskäytäntö on lievempi. Sen mukaan 6 -10
kilometrin ylinopeudesta seurauksena on kaikilla nopeusrajoitusalueilla
kirjallinen huomautus. Sakko seuraa kaikilla nopeurajoitusalueilla 11
kilometrin ylinopeudesta."

Rollolainen
[QUOTE="vieras";24240490]"Poliisin uusi sakotuskäytäntö on lievempi. Sen mukaan 6 -10
kilometrin ylinopeudesta seurauksena on kaikilla nopeusrajoitusalueilla
kirjallinen huomautus. Sakko seuraa kaikilla nopeurajoitusalueilla 11
kilometrin ylinopeudesta."[/QUOTE]

mutta jos on kyse AMMATTIAUTOILIJASTA saatetaan puuttua helpommin.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24240488:
Ehhei. Ei mua ärsytä enkä ota selvää mutta kunhan vain infosin asiasta. Jotain muuta ihmistä voipi asia sen sijaan kaivella enempi. Tai sitten ei.
No sit kaivelee, smalla lailla kyllä hän ittekin näistä asioista puhuu tuolla ihmisille. ei se ole työnantajan haukkumista jos OIKEASTI sanoo että ajavat 30v vanhoilla autoilla, se kun on tois asia ja jatkuvasti on joku auto korjamolla, Vasta ei ollut yks auto päässyt katsastuksesta läpi, olikin vaan 27v vanha. Valmistajaokin antaa vaan 15v takuun linkkrille. sen jälkeen ne ovat auttmata liian vanhoja kuljetuskäyttöön, vähintään kori pitäisi uusia

plm
Oikein. Arvatkaapa mikä on mun mielestä pahempaa kuin ylinopeuden ajaminen.
Se että ammattikuski ajaa ylinopeutta.
Kun ajaa työkseen, kyllä nyt hitto soikoon pitää noudattaa liikennesääntöjä. Ne on ihan kaikille tarkoitettu.
Vähän asian vierestä. Ajoin itse tänään täällä taajamassa jossa on 40 nopeusrajoitus. Ihan väkisin meinasi joku ajaa perään kun tuli paljon lujempaa takaa. Mikä hitto ihmisiä vaivaa.

voi vati sun kanssas
Kun ajaa työkseen, kyllä nyt hitto soikoon pitää noudattaa liikennesääntöjä. Ne on ihan kaikille tarkoitettu.
Vähän asian vierestä. Ajoin itse tänään täällä taajamassa jossa on 40 nopeusrajoitus. Ihan väkisin meinasi joku ajaa perään kun tuli paljon lujempaa takaa. Mikä hitto ihmisiä vaivaa.
Mää kah ihmettelen miksei Rollon mies ole osannut hidastaa vauhtia.

Rollolainen
aikataulut laadittu niin että jos pysähdyt yhdellekin pysäkille ,olet auttamattomasti myöhäsä. sit asiakakaat napsisee kun bussi on välillä jopa tunnin myöhässä, kun ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja joutuu pysähtymnään melkein joka pysäkillä.
Onhan se tietenkin asiaakkaan kannalta inhottavaa jos myöhästyy esim lentokoneesta tai junasta, mutta kuskin vika se ei ole, vaan pomon, joka on laittanut nämä ajat että mihin aikaan misäkin pitää ola. jos nyt jo näillä keleillä myöhästyy melkein joka akerta puolesta tunnista tuntiin niin miten se on sit talvell? onneks ei aja enää silloin, se alkaa olemaan aika stressaavaa, kun ei oikeasti ehdi taukoja pitää, siis kun on taukoaika, ei saakaan oleasti syödä, vaan silloin lastataan paketteja tmv. eli sen tauonkaan aiakan ei levätä, vaikka lin mukaan pitäis olla LEPOTAUKO

"vieras"
Mun mielestä sun tai sun miehen on ihan turha syyttää tosta nopeusmittareita, busseja, pomoa tai firmaa. Vai eikö niissä busseissa jarrut toimi ja onko liian herkkä kaasu?

Rollolainen
[QUOTE="vieras";24240595]eikö teidän perhe ole jumankauta kuullut vaitiolovelvollisuudesta työpaikoilla.'[/QUOTE]

voi jumankauta, tässä kyllä selviä mienkaaän missä on töissä

juttelee ne hoitajakin vaikkaa mitä työpaikkansa ulkopuolella, kannattais kuunnella joskus, tässä ei mainita nimiä tai muuta mistä selviäsi misä on töissä

"vieras"
aikataulut laadittu niin että jos pysähdyt yhdellekin pysäkille ,olet auttamattomasti myöhäsä. sit asiakakaat napsisee kun bussi on välillä jopa tunnin myöhässä, kun ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja joutuu pysähtymnään melkein joka pysäkillä.
Onhan se tietenkin asiaakkaan kannalta inhottavaa jos myöhästyy esim lentokoneesta tai junasta, mutta kuskin vika se ei ole, vaan pomon, joka on laittanut nämä ajat että mihin aikaan misäkin pitää ola. jos nyt jo näillä keleillä myöhästyy melkein joka akerta puolesta tunnista tuntiin niin miten se on sit talvell? onneks ei aja enää silloin, se alkaa olemaan aika stressaavaa, kun ei oikeasti ehdi taukoja pitää, siis kun on taukoaika, ei saakaan oleasti syödä, vaan silloin lastataan paketteja tmv. eli sen tauonkaan aiakan ei levätä, vaikka lin mukaan pitäis olla LEPOTAUKO
Kumpi on turvallisempaa, se että on pari minuuttia myöhässä vai se että ajaa ylinopeutta?

Kuuluuko sun mies liittoon?

Rollolainen
[QUOTE="vieras";24240608]Mun mielestä sun tai sun miehen on ihan turha syyttää tosta nopeusmittareita, busseja, pomoa tai firmaa. Vai eikö niissä busseissa jarrut toimi ja onko liian herkkä kaasu?[/QUOTE]

ei tästä sakosta syytetäkään ketään. Parempi se on sit kuunnella asiakkaan valitusta kun bussi on myöhäsä.

plm
Todella ikävää mutta asialle pitäisi tehdä jotain muuta. Ylinopeus ei ole ratkaisu. Olen kyllä huomannut itsekin tuolla tien päällä että bussikuskit ajaa monesti tosi lujaa ja tiedän sen johtuvan tiukoista aikatauluista. Mutta sen ei pitäisi kaatua kuskien niskaan. Jos heillä vaan on kanttia ajaa nopeusrajoitusten mukaan, aikataulut on vaan pakko tehdä realistisemmiksi.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";24240627]Kumpi on turvallisempaa, se että on pari minuuttia myöhässä vai se että ajaa ylinopeutta?

Kuuluuko sun mies liittoon?[/QUOTE]

PARI MINUUTTIA. auttamatta tää bussi on joka kerta VÄHINTÄÄN puoli tuntia myöhässä, ja jso tulee paljon asiakkaita voi mennä pidemmäkiskin

Rollolainen
[QUOTE="vieras";24240627]Kumpi on turvallisempaa, se että on pari minuuttia myöhässä vai se että ajaa ylinopeutta?

Kuuluuko sun mies liittoon?[/QUOTE]

ei kuuklu liitoon, ei ole järkeä määräaikaisen vain 6kk työn takia vaihtaa liittoa. Mutta on tahoja joihin voi ottaa yhteyttä vaikka ei kuulusi litoon ja aaikoo sen tehdä kun työ loppuu...

Rollolainen
Todella ikävää mutta asialle pitäisi tehdä jotain muuta. Ylinopeus ei ole ratkaisu. Olen kyllä huomannut itsekin tuolla tien päällä että bussikuskit ajaa monesti tosi lujaa ja tiedän sen johtuvan tiukoista aikatauluista. Mutta sen ei pitäisi kaatua kuskien niskaan. Jos heillä vaan on kanttia ajaa nopeusrajoitusten mukaan, aikataulut on vaan pakko tehdä realistisemmiksi.
ja sit asiakkatt valittavaat kun myöhästyvät. haluatko sä esim myöhästyä junasta tai lentokoneesta.

"vieras"
En usko tuota myöhästymistä YHDEN pysähyksen takia. Tottakai bussien täytyy pysähtyä; sitä vartenhan ne kulkee! Mitä merkitystä bussipysäkeillä on, jos niiden takia bussit on myöhässä? Itse olen kulkenut paljon bussilla Rovaniemeltä ylemmäs lappiin eikä ikinä oo bussi ollu myöhässä, vaikka on joutunu pysähtyyn pysäkeillä.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;24240715:
Sori nyt Rollolainen, mutta jos seuraavan kerran otat selvää faktoista ennen kuin keksit juttuja tänne.. Alle 11km/h nopeudesta EI anneta sakkoa, edes ammattiautoilijalle ja toisekseen pienin rikesakko YLINOPEUDESTA on 115€... että toi noi niin....:whistle:
SORI VAAN mutta MIEHELLE Tuli EILEN LASKU jossa oli 70eSAKKO YLINOPEUDESTA ja oli ajanut 80 alueella 89. lapussa luki myös että turvavyön käyttämätää jättäminen, joka ei pidä paikkaansaa koska linja.autosaa on lantiovyöt ja se kamera ei sitä näe. Häe ei kiistä ajaneensa ylinopeutta mutta turvavyön hän laittaa AINA ajoon lähtiessä

Yhteistyössä