Se on sit kesä nyt... tai sit on se "sitten joskus"-aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Täällä palstalla kun tiedetään kaikki, niin kertoisko joku mulle nyt, että siis pitäskö mun olla vihainen vai ei?

Myö ollaan puhuttu, että tuo yks huone kunnostetaan kokonaan uusiksi "sitten joskus", ja viimeisin määritelmä tuolle oli tuleva kesä.

No. Mie oon tänäänkin, kuten joka perjantai yleensäkin, siivonnut. Imuroinut, tampannut mattoja, luutinut lattiat, pyyhkinyt pölyt, tuulettanut jne.
Mie olin niin ylpeä itsestäni kun tein päivällistä. Koti oli siisti, lapsetkin olivat riekkumatta ja hymyilin kun Naantali aurinko konsanaan: nyt on varmasti miehelläkin mukava tulla kotiin.

Mies tuli. Vaihdettiin pikaiset kuulumiset, tarjosin ruokaa. Lapset ja mie oltiin syöty hetki aiemin, kun mie yleensä lähden perjantaisin hetikohta miehen kotiintulon jälkeen kaupoille.

Mies sitten alkaa puhumaan, jotta jos menisinkin kauppaan huomenna. Jos tehtäiskin remonttia nyt. Puretaan seinät ja avataan lattia tuolta alakerran lastenhuoneesta, joka on talon perimmäinen huone.
Mie tuskastun. "Mutta kun siitähän tulee järkky siivo! Just nyt, tänään, kun mie oon just saanut siivottua!"
Ei tää siivoaminen oo mitenkään herkkua lasten kanssa varsinkaan - ja sitäpaitsi, pölypussi meni tupaten täyteen ja ne on loppuneet. Niitä ei saa uusia edes tuosta kirkonkylältä... pitäs hakea kaupungista sit niitä.

Mies tuskailee. "Jos sitä ei aloita joskus, niin ei se tuu koskaan valmiiksi." Ja sit, noin vaan, alkaa purkaa huoneen seiniä.
Mie ja lapset kiikutetaan lelut (jotka oli kaikki juuri tänään taas lajiteltu oikeisiin laatikoihinkin) olohuoneeseen.
Seinäpanelia, villaa, lastulevyä, kipsilevyä ja ties sun vaikka mitä roinaa aletaan kantaa ruokahuoneen, olohuoneen, aulan ja eteisen läpi ulos peräkärryyn.
Lattiamattoa, lattialevyä, villaa, sahanpurua...

Arvatkaapa vaan, minkänäköinen oli mun just siivoama alakerta n. 2-3 tunnin purku-urakan jälkeen?! :'(
Ja ne kirotut imurinpussitkin jäi sit hakematta. Senverran tyhjäsin täyttä pussia, että sain enimmät ryönät pois lattialta ja kehtasin laittaa kuopuksen olohuoneen lattialle illalla hetkeksi.

Nyt mie vaan mietin, että voiko tästä kantaa kaunaa... Siis kun oishan se ollut ensviikonloppukin tulossa - ja sit ois voitu vaikka sopia, ettei suotta tarviis siivota niin urakalla
vai
olenko vaan tyytyväinen, että mies tekee, kun niin on sovittu... vaikka se sovittu ajankohta olikin se "sitten joskus", ehkä kesällä?

Tietysti on kurjaa ettei mies aiemmin sanonut mitään että tänän voisi aloittaa.
Ja kin sun siivoukset meni hukkaan.
Mutta sitten toisaalta nytpä sai sen inspiraation.

Huoh, niin tuttua, niin tuttua. Monasti on meinannut mennä palko poikineen nekkuun tuosta hyvästä, viimeksi puhkaisi seinään reiän, just kun olin saanut kaikki siivotuksi(perjantaina) kun sunnuntaina oli kuopuksen synttärit ja vieraita tulossa. Ihan kun se olisi just sillon ollut pakko puhkoa, ja pölyä ja purua jokapaikassa, ei ollut hymy ihan herkimmillään ei.

mie oisin oikeesti hemmetin vihanen ku sotki juuri siivotun talon. mutta salaa onnellinen siittä että vihdoinki rupes tekemään sitä remppaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie oisin oikeesti hemmetin vihanen ku sotki juuri siivotun talon. mutta salaa onnellinen siittä että vihdoinki rupes tekemään sitä remppaa :D

No kun miekin oon kiukutellut... :ashamed: , mutta samalla jo selannut kaikkia ihania tapetteja ja maaleja ja lattialaminaatteja jne :D
Eikä mua enää kiukuta lainkaan niin paljoa... ja kokoajan vähemmän, kun mie selaan myös mattoja, verhoja ja kaikkia ihanuuksia tässä tyttöjen huonetta ajatellen B)

Yhteistyössä