Se on sellainen juttu, että

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
[Mutta nyt on just tollanen poppaslaihis menossa, eli aloitin tänään sairaaladieetin. Monestakin eri syystä, joista ei pienin se että haluan nähdä onko musta siihen :D.

No, jatkossa taas järkevämmin :)
Ai sen nk. mehiläisen? Sehän ei kysy itsehillintää missään muussa muodossa, paitsi, et kahvi pitäis juoda mustana. Siihen en kyllä pystynyt.
En mä tiedä, varmaan samainen. Ja kylläpäs kysyy itsehillintää :D. Mä olen ollut jo tänään ihan tuskissani, mieli halajaa esim. pepsimaxia, pastaa ja karkkia :D. Aamulla oli jo aivan törkeä nälkä ennen ekaa ruokaa ja paleltaa niin maan pirusti. Ja tää on vasta eka päivä :eek: .

Sulla on selvästi huomattavasti rautaisempi itsekuri kuin mulla, sillä mä olen mielestäni ihan kingi jos (ja kun) tästä piinasta selviän :D
No mä pudotin sillä 8 kiloa, vaikka en juonu kahviani mustana. 2 viikkoa dieettiä, yks väliviikko ja toiset 2 viikkoa dieettiä.
Mistä tuon dieetin löytää???

Turkilmas
Sori jätkä, menee nyt koko ajan pahasti ohi aiheen :ashamed: .

Mutta siis näemmä mehiläisdieetti ei ole sama kuin sairaaladieetti. Ainakin löytämäni versiot oli erilaisia. Tää on SE sairaaladieetti jota mä noudatan:

Sairaaladieetin nimellä kulkevan klassikkokuurin tarkoituksena on vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja tehostaa nimenomaan rasvan palamista. Siksi ohjeita on noudatettava tarkasti. Mitään ylimääräistä ei saa syödä, mutta mitään ei myöskään saa jättää pois eikä korvata toisella. Kahviakaan ei ohjeiden mukaan saa vaihtaa teeksi. Ainoastaan lounaan ja päivällisen paikkaa voi vaihtaa keskenään.

Paksu viipale kinkkua tarkoittaa vähintään 50 grammaa. Iso pihvi on vähintään 250 grammaa, paljon kalaa ainakin 300 grammaa ja maininta "pinaattia" ainakin kaupan pakastealtaasta löytyvän pakkauksen määrää. Määriä ei saa alittaa. Ohjeessa oleva pala sokeriakin on laitettava kahviin!

Kuurin saa uusia vuoden kuluttua. Jos lopetat kuurin kesken ehdittyäsi pitemmälle kuin kuudenteen päivään, voit aloittaa alusta vasta kolmen kuukauden kuluttua.

1. JA 8. PÄIVÄ:
Aamupala: Kuppi kahvia, sokeripala.
Lounas: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, runsaasti
keitettyä pinaattia (pakaste käy), tomaatti.
Päivällinen: Tefl onpannulla paistettu tai grillattu
iso pihvi, vihreää salaattia, hieman öljyä ja sitruunamehua.

2. JA 9. PÄIVÄ:
Aamupala: Kuppi kahvia, sokeripala.
Lounas: Iso pihvi, vihreää salaattia ja tuore hedelmä
(omena, päärynä, appelsiini tai mandariini).
Päivällinen: Paksu viipale kinkkua, 1 ½ dl maustamatonta
jogurttia.

3. JA 10. PÄIVÄ:
Aamupala: Kuppi kahvia, sokeripala, pala paahtoleipää
ilman rasvaa.
Lounas: Keitettyä pinaattia, tomaatti, tuore hedelmä.
Päivällinen: Paksu viipale kinkkua, 2 keitettyä kananmunaa,
runsaasti vihreää salaattia + öljy-sitruunamehukastiketta,
tuore hedelmä.

4. JA 11. PÄIVÄ:
ilman rasvaa.
Lounas: Purkki raejuustoa, iso raastettu porkkana,
kovaksi keitetty kananmuna.
Päivällinen: 1 ½ dl maustamatonta jogurttia,
purkki hedelmäsalaattia hedelmäliemessä (ei sokeriliemessä),
banaani.

5. JA 12. PÄIVÄ:
Aamupala: Iso raastettu porkkana, sitruunamehua.
Lounas: Runsaasti vähärasvaista kalaa (seiti, turska,
hauki, ahven, kuha, kampela) vähässä rasvassa paistettuna,
sitruunaa. Pieni pala leipää, hieman voita tai
margariinia.
Päivällinen: Suuri pihvi vähässä rasvassa paistettuna,
keitettyä parsakaalia, vihreää salaattia sitruunamehulla.

6. JA 13. PÄIVÄ:
ilman rasvaa.
Lounas: Grillattua broileria ilman nahkaa, vihreää salaattia
öljy-sitruunamehukastikkeella.
Päivällinen: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, iso
raastettu porkkana.

7. PÄIVÄ:
Aamupala: Kuppi teetä.
Lounas: Grillattua tai uunissa foliossa valmistettua
lihaa, esimerkiksi porsasta tai lammasta, nautakin
käy.
Päivällinen: Ei mitään syötävää, ainoastaan paljon
vettä.

Tärkeää:
? Liha maustetaan vähällä suolalla ja pippurilla,
yrttimausteet ovat sallittuja.
? Alkoholi ja kaikki virvoitusjuomat ovat ehdottomasti
kiellettyjä.
? Kahvia tai teetä ei saa juoda päivän mittaan.
? Vettä on juotava vähintään 2 litraa vuorokaudessa.

Voi elämä!!! Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että kakut tehdään uunissa ihan perinteisesti, mutta pitääkö minunkin nyt lähteä tätä kokeilemaan???????

Mieskin sopivasti tulee illalla ulkomailta kotiin, joten olisihan se hienoa tarjota tuoretta kakkua...

Sanokaa nyt joku, että tuo on pahaa! Ja kuinka suuressa vadissa se mikrotetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
Voi elämä!!! Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että kakut tehdään uunissa ihan perinteisesti, mutta pitääkö minunkin nyt lähteä tätä kokeilemaan???????

Mieskin sopivasti tulee illalla ulkomailta kotiin, joten olisihan se hienoa tarjota tuoretta kakkua...

Pitää pitää. :D Se on hyvää! Mä paistoin sen ihan tuollaisessa lasisessa uunivuoassa n 2l(?), mutta toi toinen tapaus kyllä jämähti vähän eli en saanut kumottua sitä. Onnistuu kuitenkin ihan leikata veitsellä ja palan saa hyvin vuoastakin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Pitää pitää. :D Se on hyvää! Mä paistoin sen ihan tuollaisessa lasisessa uunivuoassa n 2l(?), mutta toi toinen tapaus kyllä jämähti vähän eli en saanut kumottua sitä. Onnistuu kuitenkin ihan leikata veitsellä ja palan saa hyvin vuoastakin pois.
Haittaako, jos astia ei mahdu pyörimään mikrossa?
t. kädetön mikrokokki :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Haittaako, jos astia ei mahdu pyörimään mikrossa?
t. kädetön mikrokokki :)
En tiiä yhtään.
t. kädetön kakkukokki :xmas:

Yhteistyössä