Se on alkanut sitten oireilemaan :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Mä olen tässä toisen lapsen syntymästä asti ollut sitä mieltä että lapsiluku on täynnä. Ajatus raskaana olosta ja muusta on tuntunut erittäin ahdistavalta.

Eilen yllätin itseni ajattelemasta että kyllä sellainen raskausmaha olisi aika kiva ja vauvatkin niin kovin ihania. :o Miehelle kerroin tuosta hetkellisestä mielenhäiriöstä. Se totesi että eihän se pikku kolmonen mikään katastrofi olisi. :o

Olen mä nyt onneksi tullut jo järkiini ja palannut siihen alkuperäiseen "raskaus olisi katastrofi" -kantaan. Mutta nyt pelottaa, mitä jos tuo eilinen häiriö uusiutuu? Mä en halua vauvakuumetta enää ikinä. |O

Mä olen ajatellut juuri samoin. Siis olen ollu ihan täysin varma että nyt riittää (kaks lasta). Mä oon kyllästyny valvottuihin öihin, jatkuvaan kitinään, siihen etten saa olla mieheni kans kaksin yhtään. Ja nyt elämä on vihdoin alkanut edes vähän helpottaa. Ja mitä mä huomaan ajattelevani?!? ETTÄ VAUVA OLIS IHANA! En oo ees miehelle puhunu ku tiedän ettei se halua ja EI OO MITÄÄ JÄRKEE! Ei siis MITÄÄN järkee. Mä oon valitellu väsymystä ja sanonu etten enää jaksa. Miks ihmeessä tekisin yhden lisää tähän tilanteeseen? EN MIKSIKÄÄN! Nyt järkeä mun päähän...

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Äkkillisen mielenhäiriön johdosta näin tänään kolmannen kerran pienen sydämmen sykkeen :heart: :D

Mäkin olin kauan sitä mieltä, et 2 riittää.. :whistle:

Voi helevetin persus. :whistle:
Minkä ikäisiä sun lapset on?

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Äkkillisen mielenhäiriön johdosta näin tänään kolmannen kerran pienen sydämmen sykkeen :heart: :D

Mäkin olin kauan sitä mieltä, et 2 riittää.. :whistle:

Voi helevetin persus. :whistle:
Minkä ikäisiä sun lapset on?

Esikoinen on 2v7kk ja nuorempi 1v2kk, et mähän olen siis ihan hullu.. :xmas: Laskettu on toukokuun lopussa. :D

Esikoinen on 2v7kk ja nuorempi 1v2kk, et mähän olen siis ihan hullu.. :xmas: Laskettu on toukokuun lopussa. :D

No sä olet kyllä ihan täysin hullu. :D Mä selvisin sentään vähän pidemmälle, esikoinen on 4v ja toinen 2v. :D
Onnea kovasti. =)

Ja siis mä en voi tehdä kolmatta lasta. En siis oikeasti voi, vaikka kuume pahasti iskisikin.

Noita kahta mä jaksan vielä raahata mukanani joka paikkaan. Meillä kun ei ole lapsille muita hoitajia kuin mä ja mies. Tukiverkosto on siis täysin olematon, en usko että jaksaisin hoitaa kolmea lasta 24h/vrk 365 päivää vuodessa... :/

Mutta ehkäpä se oli vain hetkellinen mielenhäiriö joka ei uusiudu. :whistle: Miehen kanta vaan vähän yllätti, mä olen luullut että se on yhtä raskauskammoinen kuin mä.

Meillä on 2v1kk ja 1v2kk :saint: Alussa aattelin että voe mahoton sentäs,mutta yllättävän helppoa ollut :D
Ei ole meilläkään muita hoitajia kun minä ja mies. Sukulaiset asuu kaukana noin 400-500km. Auttaa kummasti kun molemmilla yks harrastus jossa saa rentoutua kerran viikossa. Minä käyn uimassa ja mies pelaamassa lentopalloo :)

No sä olet kyllä ihan täysin hullu. :D Mä selvisin sentään vähän pidemmälle, esikoinen on 4v ja toinen 2v. :D
Onnea kovasti. =)

Kiitti =) Eiköhän siittäkin vaan selvitä. Mulla on omiin sisariin isot ikäerot ja mä oon sit itte halunnu pitää ne lyhyinä :)

Jep, meilläkää ei ole ketää kuka auttais lasten hoidossa. Siks mä olen onnellinen ku nää kasvaa ja on helpompaa. Uus vauvahan "pilais" taas tän, menis monta vuotta ennen ku saatais esim. miehen kans olla kaksin hetkeäkään. Ja miten kolmen kans vois liikkua missää :D ? Ja meillä menis niin auto kuin oma asuntokin vaihtoon. Ei kertakaikkiaan EI.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaatakin harmaanpana:
Jep, meilläkää ei ole ketää kuka auttais lasten hoidossa. Siks mä olen onnellinen ku nää kasvaa ja on helpompaa. Uus vauvahan "pilais" taas tän, menis monta vuotta ennen ku saatais esim. miehen kans olla kaksin hetkeäkään. Ja miten kolmen kans vois liikkua missää :D ? Ja meillä menis niin auto kuin oma asuntokin vaihtoon. Ei kertakaikkiaan EI.

Sama. Auton vaihdosta mies olisi vain innoissaan tosin. :whistle: Mutta taloa pitäisi laajentaa kun tilat ei mitenkään riittäisi. Eli kalliiksi tulisi.
Meillä taitaa sun kanssa olla aika sama tilanne. :) Mäkin olen ollut iloinen vaan kun lapset kasvaa ja niitä saattaa ehkä joskus vuoden päästä saada vaikka hetkeksi hoitoonkin. Kenties jopa yöksi, yhtään yötä ei olla miehen kanssa saatu olla kaksin pojan (4v 3kk) syntymän jälkeen. Tai oltiin me yksi yö, synnärillä tyttöä synnyttämässä. :D Olisi se ihan kiva joskus olla hetki vain kaksin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Onneksi itellä ei enää auta yhtään vaikka tuliskin kuume kun piuhat poikki :p

Meillä miehen piti pistää piuhat poikki mutta ei me sitten uskalletukaan. Ja nyt asia ei ole ollut pitkään aikaan edes harkinnassa. :| Apua...

Mutta miten oikeasti kolmen lapsen kanssa käydään vaikka ostoksilla? :ashamed: Talutushihnan päähän kaikki? :whistle: Mä olen aina ajatellut että mulla on kaksi kättä joten pystyn hallitsemaan kaksi lasta. :D En ole onnistunut nimittäin kasvattamaan tuota kaksikkoakaan niin ettei ne lähtisi viipottamaan omiaan...

Onneksi itellä ei enää auta yhtään vaikka tuliskin kuume kun piuhat poikki :p

Meillä miehen piti pistää piuhat poikki mutta ei me sitten uskalletukaan. Ja nyt asia ei ole ollut pitkään aikaan edes harkinnassa. :| Apua...

Mutta miten oikeasti kolmen lapsen kanssa käydään vaikka ostoksilla? :ashamed: Talutushihnan päähän kaikki? :whistle: Mä olen aina ajatellut että mulla on kaksi kättä joten pystyn hallitsemaan kaksi lasta. :D En ole onnistunut nimittäin kasvattamaan tuota kaksikkoakaan niin ettei ne lähtisi viipottamaan omiaan...

Hihii. Yks kärryyn istuun (1vee) ja molemmille puolille kärryä kulkeen toiset (2vee ja 4vee). Tai sitten yksin kauppaan ja muksut jää isille hoitoon kotiin :D
Meillä tosin tulee tappelu takapenkillä ennenkun keritään ees portista pihalle. "äitiiiii jami ottaa multa hanskan pois, äiti kuuntele, ollaanko me jo perillä, Teemu potkii mun jalkoja jne" :D

Hihii. Yks kärryyn istuun (1vee) ja molemmille puolille kärryä kulkeen toiset (2vee ja 4vee). Tai sitten yksin kauppaan ja muksut jää isille hoitoon kotiin :D
Meillä tosin tulee tappelu takapenkillä ennenkun keritään ees portista pihalle. "äitiiiii jami ottaa multa hanskan pois, äiti kuuntele, ollaanko me jo perillä, Teemu potkii mun jalkoja jne" :D

Ei tuo yksin käyminen meinaa onnistua näiden kahdenkaan kanssa, puhumattakaan jos noita pitäisi jättää kotiin kolme. :whistle:

Muuten homma kuulostaa aika tutulta. Meidän kaksikkokin hallitsee melko loistavasti tuon tappelun ja väittelyn jalon taidon. :D Hauskaa on se että nuo saa oikeasti pitkän sanallisen väittelyn vastaan vaikkei nuorempi osaa vielä juurikaan edes puhua. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaatakin harmaanpana:

Sama. Auton vaihdosta mies olisi vain innoissaan tosin. :whistle: Mutta taloa pitäisi laajentaa kun tilat ei mitenkään riittäisi. Eli kalliiksi tulisi.
Meillä taitaa sun kanssa olla aika sama tilanne. :) Mäkin olen ollut iloinen vaan kun lapset kasvaa ja niitä saattaa ehkä joskus vuoden päästä saada vaikka hetkeksi hoitoonkin. Kenties jopa yöksi, yhtään yötä ei olla miehen kanssa saatu olla kaksin pojan (4v 3kk) syntymän jälkeen. Tai oltiin me yksi yö, synnärillä tyttöä synnyttämässä. :D Olisi se ihan kiva joskus olla hetki vain kaksin. :)

Joo. Mulla vaan nuoremmat lapset, vajaa 3v ja 1v. Kyllä mä nyt taidan kiltisti vaan unohtaa tämmöset hömpötykset :D Me ei oltu ees synnärillä yötä ku vietävä synty aamulla :D

Alkuperäinen kirjoittaja sama harmaa:
Joo. Mulla vaan nuoremmat lapset, vajaa 3v ja 1v. Kyllä mä nyt taidan kiltisti vaan unohtaa tämmöset hömpötykset :D Me ei oltu ees synnärillä yötä ku vietävä synty aamulla :D

Heh. :D
Enkä mä muuten voi enää lisääntyä. Mä en halua synnyttää. Se on aika kamalaa hommaa, mä kun en näytä saavan ikinä ipanaa pihalle alle vuorokaudessa...

Ei tuo yksin käyminen meinaa onnistua näiden kahdenkaan kanssa, puhumattakaan jos noita pitäisi jättää kotiin kolme. :whistle:

Muuten homma kuulostaa aika tutulta. Meidän kaksikkokin hallitsee melko loistavasti tuon tappelun ja väittelyn jalon taidon. :D Hauskaa on se että nuo saa oikeasti pitkän sanallisen väittelyn vastaan vaikkei nuorempi osaa vielä juurikaan edes puhua. :D

Meillä 1 ihan kauhee pälättään ja huitoon. Tulee sanoja ja lyhyitä lauseita tosi paljon. 2v kattelee ja ottaa iskut vastaan ja sit kun hermostuu (kerran viikossa) on 1veellä tiukat paikat kun 2vee ottaa kauluksesta kiinni ja vie omaan huoneeseen ja sanoo että "pysy sielä niin kauan että osaat leikkiä mun kans nätisti" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sama harmaa:

Heh. :D
Enkä mä muuten voi enää lisääntyä. Mä en halua synnyttää. Se on aika kamalaa hommaa, mä kun en näytä saavan ikinä ipanaa pihalle alle vuorokaudessa...

Mua ei synnytys haittaa, kivempaa se on ku kuukautiset :D Mutta se raskaana olo :/ Se on tuskaa. Ja mäki ajattelen ihan ku sä, mulla on kaks kättä ja voin pitää molemmista lapsista kiinni. Mitä sit ku on kolme? Yks karkaa? Kauppareissut kahden kaa menee, mut jos olis kolme ni tulisin hulluksi.

Itsellä ja miehellä oli alkuvuodesta vahvasti sellainen olo, että kaksi riittää. Lapset ovat tulleet alle kahden vuoden välein esikoinen-04 ja toinen-06, ja juuri oltiin läpikäyty rankka yövalvomis vaihe. Mutta kaikki tunteet tuli läpikäytyä kun testi yllättäen huhtikuussa plussan antoi. Järkytyksestä päästyä alkoivat molemmat nähdä niitä hyviä asioita, ja nyt tätä odotusta on menossa viikkoja 30+5. Vuoristorataa on ollut, mutta koko perhe odottaa innolla tulokasta.

Yhteistyössä