Alkuperäinen kirjoittaja ai jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja ai jaa:
heh, tää aihe tuntuu aina nostavan mammojen niskakarvat pystyyn. itse en luopuisi oikeudestani imettää lapsiani. enkä ole luopunut, koska noita neljää olen saanut imettää. <3
No mut kiva sulle.
Mä pystyn imettämään max. kuukauden. Sen jälkeen imetyksen aiheuttama hormonimyräkkä tekee mulle niin pahan ihotulehduksen, etten pysty vaatteita pitämään päälläni.
Ja nyt, kun syön (taas) puolen vuoden antibioottikuuria, joka aiheuttaisi vauvalle maksa-, ja hammaskiillevaurioita jos jatkaisin imetystä (puhumattakaan siitä, että imettäessä se iho siitä tuskin paremmaksi muuttuisi), niin se on kyllä tässä tapauksessa ihan sama antaako sitä Nania sille vauvalle isä vai minä.
nyt sä hukkasit sen mun pointin. lähinnä ihmettelen sitä, ettet voi viettää lapsesi ainutlaatuista vauvavuotta yhdessä hänen kanssaan. sellaista aikaa kun ei tule enää myöhemmin.
Mä ehdin ihan hyvin tästä vauvavuodesta viettää aikaa myös vauvani kanssa.
Lisäksi mun mielestä vauvalla on ihan yhtälailla oikeus isäänsä, ja isällä on ihan yhtälailla oikeus viettää sitä ainutlaatuista vauvavuottaan mahdollisimman paljon vauvan kanssa.
Edelleen, näin toimien mies voi ihan tosissaan olla vauvan ja isompienkin lasten kanssa, kun sen ei tarvitse painaa 8+2 tuntia vuorokaudesta töitä.
Ja mä tulen joka tapauksessa olemaan paljon kotona edelleen, koska vuorot työpaikalla on lyhyitä, ja teen ison osan töistäni myös kotona.
Muoks. Mun mielestä ihan tosissaan olisi todella itsekästä tällaisessa tilanteessa olisi omia käytännössä koko vauvavuosi itselle, kun sen voi jakaa reilumminkin.