Se olis nyt sitten mammaloma "lusittu".

:)
täytyy sanoa, että sulla on kyllä ihana mies. :) en miekään muista juuri mitään esikon vauva-ajasta, niin väsynyt olin... ja tuskin muistan tästäkään, kun mies on jatkuvasti töissä ja mie kotona kaksikuukautisen ja kaksivuotiaan kanssa. en osannu ees ajatella, että ois jotenki huono juttu, että lapsi jää isälleen, kun onhan se isä ihan yhtä lailla vanhempi kun äitikin...aina ei vaan äitit ole semmosta "kotityyppiä". :)
tsemppiä uuteen arkeen! :)

Informaatiopläjäys:
Töissä meni vallan hienosti. Hidashan mä olen, mutta jos nyt muutaman vuoron painan pomon kanssa kimpassa ja totuttelen taas hommiin, niin eiköhän siellä parin viikon päästä jo pärjää itsekseenkin.

Itseasiassa oli suorastaan hauskaa.

Tsemppiä, kyllä se lähtee sujumaan!

Ja noille huutelijoille; mun käsityksen mukaan meah tekee ns. tallimestarin hommia sekä kotona että vieraalla ja ne hommat ei ole 8-16 töitä eli siinä on hyvää aikaa olla myös sen lapsen kans päivisinkin.

vieras
Halusin vaan tulla kertomaan että itse myös lähdin opiskelemaan kun vauva oli n. 4 kuukauden ikäinen. Imetys oli valitettavasti loppunut jo siihen mennessä ja isä oli kotona hoitamassa vauvaa. Meillä molemmat on ollu alusta saakka tasavertaisia vanhempia ja tiedän että isä osasi hoitaa tasan yhtä hyvin kuin minäkin. Enkä ymmärrä alkuunkaan tätä imetys-vouhkaamista, jokaisella on varmasti hyvä syy imettää tai olla imettämättä, se ei liity asiaan mitenkään...
Tsemiä ap:lle töihin! :)

heppaharrastaja
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Teetkö ihan täyttä päivää? Eikö sun tule ikävä vauvaa? Mulla ainakin hormonit hyrräs siihen malliin, kun lapset oli vauvoja, että olisin itkua vääntänyt, jos olisin joutunut oleen heistä päivät erossa.
En.

riippuu tosi paljon tilanteesta ja pomon/asiakkaan menoista.
Tod. näk. tulen tekemään 2-6 päivää viikossa.

Mutta osa vuoroista on pelkkä iltatalli, n. klo 19-20.30 piipahdus.
Osa aamuvuoroja, alkaa 07.00 ja kestää 11-12 asti päivästä riippuen.
Sitten on välivuoro, n. 14-16.

Joinain päivinä voi siis olla vaan se 1,5-2 tuntia töitä, joskus taas sekä vaikka aamu, että ilta, ja välivuoron hoitaa pomo itse tai joku muu.

Ihan sen mukaan mennään, mikä musta tuntuu hyvältä ja mikä mulle ja pomolle milläkin viikolla sopii.
Saako noista vuoroista niin paljon rahaa, että isän kannattaa jäädä vanhempainvapaalle ja äidin lähteä töihin? Munhan kannattais sitten kanssa alkaa heppailemaan yksityisyrittäjänä ja jättää nykyinen vakityö! ;)

Teetkö ihan täyttä päivää? Eikö sun tule ikävä vauvaa? Mulla ainakin hormonit hyrräs siihen malliin, kun lapset oli vauvoja, että olisin itkua vääntänyt, jos olisin joutunut oleen heistä päivät erossa.
En.

Joinain päivinä voi siis olla vaan se 1,5-2 tuntia töitä, joskus taas sekä vaikka aamu, että ilta, ja välivuoron hoitaa pomo itse tai joku muu.

Ihan sen mukaan mennään, mikä musta tuntuu hyvältä ja mikä mulle ja pomolle milläkin viikolla sopii.
NOilla ajoillahan tuo on harrastus :D siis ihan saman ajan viettää jotkut mammat kuntosalilla ja jumpissa, hyvä ettei enempi.

Jeesustelijoita riittää

Hyvää työn alkua!! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja heppaharrastaja:
En.

Saako noista vuoroista niin paljon rahaa, että isän kannattaa jäädä vanhempainvapaalle ja äidin lähteä töihin? Munhan kannattais sitten kanssa alkaa heppailemaan yksityisyrittäjänä ja jättää nykyinen vakityö! ;)
Saa, kun niitä sopivasti yhdistelee. Kannattanee ottaa huomioon, että tuohon päälle pyöritän muutaman hevosen tallia omassa pihassa. Sitä en varsinaisesti laske "työksi", kun sen olen hoitanut itse ihan koko ajan lukuunottamatta se 1,5 vuorokautta, mikä meni synnytyslaitoksella. Mutta kyllä se oman lisänsä tuloihin tuo.

Lisäksi teen ompeluhommia, ja kakkuja tilauksesta silloin ja tällöin.

Mies pitää vanhempainvapaan osuuden myös juuri siitä syystä, että se on ansiosidonnainen.
Hoitovapaalle jään sitten aikanaan minä, koska mies tienaa huomattavasti paremmin kuitenkin, ja sen hoitovapailu rokottaisi taloutta liikaa.

Yhteistyössä