Se iänikuinen vääntö: Pitkät hiukset vs. lyhyet hiukset

Argumentteja kummankin puolesta ja vastaan.

Mulla on tällä hetkellä kohtuu pitkät hiukset. Hiukset takertuvat joka paikkaan kiinni, vetoketjuihin, autossa turvavyöhön (se muuten sattuu) ja oven väliin. Sängyssä miehen alle jne jne. Hiostavat ja kuivuvat hitaasti. Mulla on tällä hetkellä ihan tavallisen paksu tukka, ei mikään hiirenhäntä, mutta ei kovinkaan tuuhea. Varmaan stressi harventanut päätä..
Hiukset saa kiinni, kampauksia voi tehdä monenlaisia. Pelkästään suoristusraudalla saa kaikkea kivaa aikaiseksi. Nuttura on mulla aika yleinen näky.

Saa kehua / mainostaa lyhyitä hiuksia. Tällä hetkellä tuntuu, että mulla menee kohta taas tähän tukkaan hermot ja käyn kampaajalla lyhennyttämässä pehkoa reippaalla kädellä. :mad:
 
vierailija333
Hiukset takertuvat joka paikkaan kiinni, vetoketjuihin, autossa turvavyöhön (se muuten sattuu) ja oven väliin. Sängyssä miehen alle jne jne. Hiostavat ja kuivuvat hitaasti. Mulla on tällä hetkellä ihan tavallisen paksu tukka, ei mikään hiirenhäntä, mutta ei kovinkaan tuuhea. Varmaan stressi harventanut päätä..
Taidat pitää hiuksia paljon auki etkä osaa olla niiden kanssa. Itsellä on hiukset takapuoleen asti eikä mulla tuollaisia ongelmia ole kuin sulla. Ei ole joka paikassa hiukset kiinni. Miten edes saa hiukset jäämään kiinni turvavyöhön. Jotkut neropatit jättävät hiuksensa auton oven väliin, siis mitä hittoa?!? Yöksi laitan hiukset löysälle letille ettei ne kierry kaulaan.
 
Puolipitkiä mäkin tulen ehdottelemaan :). Saisit ne kiinni mutta voisit hulmutella vapainakin. Lyhyeksi jos klippaat, niin saat olla jatkuvasti leikkauttamassa malliinsa...

Mulla on pitkät hiukset :). Kuulema paksutkin, tuntuvathan noi toki niskassa toisinaan ja jos koko päivän ovat kiinni olleet vaikka löyhälläkin nutturalla, niin päänahka saattaa olla hellänä... Mutta en mä osais olla ilman näitä:barefoot:...vaikka vallattomat ovatkin ja onnistun myös toisinaan jumiutumaan veskariin kiinni ja auton oven väliinkin - ei ole ongelma kun on tarpeks taitava(y) - ja kesällä varmasti pariin kertaan tuskailenkin, niin..nää nyt vain on niin mua :love:
 
vierailija
Mulla on lapaluiden alle yltävät hiukset ja nää on niin ihanan helpot! En enää ikinäikinäikinä leikkauta lyhyitä hiuksia. Lyhyet on mun mielestä vaivalloisemmat.

Yöksi ponnari tai löysä letti, päivisin nutturalla, ponnarilla, erilaisilla pinneillä ja nippeleillä hiukset kiinni, letti jne.jne. vaihtoehtoja on vaikka kuinka :)
 
Mulla on pitkät hiukset ja kyllä nää on helpommat omalla tavallaan kuin mitä oli lyhyet sillon joskus teininä. Nuttura, ponnari, letti...ja sillä ne on poissa silmiltä, kaulalta ja niskasta....monesti pidän kyllä auki ihan ja harjaan valumaan toista puolta olkapäältä..pisimmät kiehkurat yltää takapuoleen.
Ainoa negatiivinen asia on takkuuntuminen mutta se johtuu hiuslaadusta ja sitä riesaa oli sillonkin kun leikkasin hiuksia.
 
vierailija
Mul oli koko ikäni pitkät hiukset. Tykkäsin pitää niitä auki, laiska kun olin. Mut oli ne auki tai kii, niin jotenkin ne vaan roikkui. Mul on aika paksut hiukset, niin pitkinä ne on myös suorat ja raskaat. Tota en kyl ymmärrä, ku joillai jää ne ties minkä väliin. Mut kai niillä on ollu pitkät niin vähän aikaa, etteivät ole vielä tottuneet.

Vaihtelun vuoksi leikkasin pari vuotta sitten pitkäksi polkaksi ja siitä edelleen vähän lyhyemmäksi polkaksi. Ei kaduttanut yhtään! On ihanaa, kun suihkun jälkeen hiukset kuivuu nopee. Mun ei tarvii harjata näitä melkein koskaan. Ja nää kehystää mun kasvojakin paremmin, kun lyhyempinä nää taipuukin. Mul on kans sen muotoiset kasvot, ettei pitkät vaan oikeen sovi. Mut miinusta näis lyhyissä on se, et ne on tiellä hampaita pestessä tai jos jotain kasvonaamiota pesee pois. Ku nää on liian lyhyet pysyäkseen kiinni. En kuitenkaa varmaa pystyis enää kasvattaa pitkiä.
 
Softy
Mä en suosittele lyhyttä tukkaa. Jos pidempi tukka ei sovi ulkonäköön niin sitten lyhyt tukka.
Nuorena oli pari kertaa lyhyt tukka. Seuraavan kerran mulla on lyhyt tukka kun en enää pysty huolehtimaan itsestäni. Eli joskus vanhuksena.
 
Mulla on osin ihan milli ja osin jo useamman sentin. Kyl tää tästä kasvaa!

Mutta nyt tidän, että senttisiili on okei. -muutaman sentin tukka taas ihan kamalan aikaavievä ellei halua sen näyttävän petolinnut peräpuolelta.
Pitkät ovat kaikista helpoimmat. Ainoa miinus talvipakkasilla kun kestävät kuivua.
 
vierailija
Minulla on lapaluiden alle ylettyvät, kuulemma erittäin paksut hiukset. Nämä ovat tavallaan hurjan helpot kun ei tarvitse olla jatkuvasti leikkauttamassa malliin.

Koska hiukseni ovat jästipäisesti sinne sun tänne vinkuroivat niin käyn otattamassa permanentin parin vuoden välein saadakseni hiuksiin jotain kuria. Nämä ovat omissaoloissaan ollessaan järkyttävän liukkaat, eivät suostu pysymään kiinni suunnilleen muulla kuin liimalla (n). Joka toinen vuosi otettava permanentti saa hiukset sopivasti kiharalle jolloin ne voi laittaa vaikkapa nutturalle ilman että tunnin kuluttua karkailisivat omille teilleen.

Kesäisin kyllä tulee aina mieleen että josko vaikka ajaisin itseni siiliksi sillä kuumahan tälläisen pehkon alla on.Mutta en sitten aja kuitenkaan, kesä on aika lyhyt aika.

Mihinkään en ole onnistunut jäämään jumiin hiuksistani...yöllä hiukset ovat löysällä letillä etteivät "tukehduta" minua kääntyillessäni.
 
Ei niin, mutta kaikki miehet haluavat naiselle pitkän tukan.
Tämä on kyllä sinänsä mielenkiintoinen pohdinnan aihe. Jos näin olisi, niin kertoisiko se siitä, että naiset ovat edenneet älyllisesti ja sopeutumiskyvyltään pidemmälle evoluution saatossa kuin mitä miehet.

Jos ajatellaan miesten viehtymyksen pitkiin hiuksiin pohjautuvan melko primitiivisiin aikoihin, niin vastaavasti kaikkien naisten luulisi suosivan mahdollisimman lihaksikkaita ja voimakkaita, tuuheakarvaisia ja maskuliinisia miehiä. Näin ei kuitenkaan ole. Monet naiset rakastavat kaljuja miehiä eivätkä pidä liian lihaksikkaista, saati liian maskuliinisista ja aggressiivisista uroista. Kaikkiaan nykyinen yleinen miesihanne on paitsi monipuolistunut, niin kaikkiaan aika kaukana alkukantaisesta miesihanteesta. Moni muu seikka on noussut tärkeämmäksi, kuin miehen fyysiset ominaisuudet. Monelle miehelle taas se ulkonäkö tuntuu olevan yhä edelleen se tärkein kriteeri. Naiset ovat siis sopeuttaneet miesmakuaan maailman kehityksen mukana, miehillä se on ehkä enemmän jämähtänyt.

Toisaalta taas ulkonäön merkitys on viime aikoina kasvanut kasvamistaan, niin nuorten naisten kuin miesten osalta. Kertooko se siitä, että olemme ihmiskuntana taantumassa lähemmäs kivikauden ihmistä? Kaikki sivistyksen aikaansaama älyllinen kehitys heitetään hukkaan ja korkeammaksi tavoitteeksi nousee taas muut seikat.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
Tämä on kyllä sinänsä mielenkiintoinen pohdinnan aihe. Jos näin olisi, niin kertoisiko se siitä, että naiset ovat edenneet älyllisesti ja sopeutumiskyvyltään pidemmälle evoluution saatossa kuin mitä miehet.

Jos ajatellaan miesten viehtymyksen pitkiin hiuksiin pohjautuvan melko primitiivisiin aikoihin, niin vastaavasti kaikkien naisten luulisi suosivan mahdollisimman lihaksikkaita ja voimakkaita, tuuheakarvaisia ja maskuliinisia miehiä. Näin ei kuitenkaan ole. Monet naiset rakastavat kaljuja miehiä eivätkä pidä liian lihaksikkaista, saati liian maskuliinisista ja aggressiivisista uroista. Kaikkiaan nykyinen yleinen miesihanne on paitsi monipuolistunut, niin kaikkiaan aika kaukana alkukantaisesta miesihanteesta. Moni muu seikka on noussut tärkeämmäksi, kuin miehen fyysiset ominaisuudet. Monelle miehelle taas se ulkonäkö tuntuu olevan yhä edelleen se tärkein kriteeri. Naiset ovat siis sopeuttaneet miesmakuaan maailman kehityksen mukana, miehillä se on ehkä enemmän jämähtänyt.

Toisaalta taas ulkonäön merkitys on viime aikoina kasvanut kasvamistaan, niin nuorten naisten kuin miesten osalta. Kertooko se siitä, että olemme ihmiskuntana taantumassa lähemmäs kivikauden ihmistä? Kaikki sivistyksen aikaansaama älyllinen kehitys heitetään hukkaan ja korkeammaksi tavoitteeksi nousee taas muut seikat.
En tiedä miten tämä älykkyyteen liittyy, mutta totta on, että miesten mieltymykset ovat todella paljon yhtenevämpiä naisten suhteen, kuin naisten mieltymykset miesten suhteen. Tästä oli hiljattain joku tutkimus, josta muistaakseni Iltalehdessä ainakin uutisoitiin. Tottakai on miehiä, jotka pitävät esimerkiksi pullukoista lyhytjalkaisista naisista, joilla kasvaa karvaa keskiselässä. Aina löytyy joku, joka tykkää jostain. Mutta noin yleisellä tasolla miesten maku on todella yhtenäinen. Nähdessään kuvan naisesta, osaa 95% miehistä kertoa välittömästi onko hän kaunis vai ei. Naisten kohdalla hajonta on suurempaa. Toki sielläkin on selkeitä yhtenäisiä asioita, mutta joku tykkää kaljuista ja joku pitkätukista. Miesten kohdalla kaljuista naisista ei lähtökohtaisesti pidä kukaan, ellei sitten ole juuri nimenomaan fiksaatio kaljuihin naisiin.
 
En tiedä miten tämä älykkyyteen liittyy, mutta totta on, että miesten mieltymykset ovat todella paljon yhtenevämpiä naisten suhteen, kuin naisten mieltymykset miesten suhteen. Tästä oli hiljattain joku tutkimus, josta muistaakseni Iltalehdessä ainakin uutisoitiin. Tottakai on miehiä, jotka pitävät esimerkiksi pullukoista lyhytjalkaisista naisista, joilla kasvaa karvaa keskiselässä. Aina löytyy joku, joka tykkää jostain. Mutta noin yleisellä tasolla miesten maku on todella yhtenäinen. Nähdessään kuvan naisesta, osaa 95% miehistä kertoa välittömästi onko hän kaunis vai ei. Naisten kohdalla hajonta on suurempaa. Toki sielläkin on selkeitä yhtenäisiä asioita, mutta joku tykkää kaljuista ja joku pitkätukista. Miesten kohdalla kaljuista naisista ei lähtökohtaisesti pidä kukaan, ellei sitten ole juuri nimenomaan fiksaatio kaljuihin naisiin.
Mietin linkkiä älykkyyteen sitä kautta, että sopeutuminen muuttuvaan maailmaan vaatii älykkyyttä. Mitä älykkäämpi yksilö, sen tehokkaammin kykenee toimimaan uusissa ympäristöissä.
Toki monen tekijän summahan tämäkin asia on.
 
En tiedä miten tämä älykkyyteen liittyy, mutta totta on, että miesten mieltymykset ovat todella paljon yhtenevämpiä naisten suhteen, kuin naisten mieltymykset miesten suhteen. Tästä oli hiljattain joku tutkimus, josta muistaakseni Iltalehdessä ainakin uutisoitiin. Tottakai on miehiä, jotka pitävät esimerkiksi pullukoista lyhytjalkaisista naisista, joilla kasvaa karvaa keskiselässä. Aina löytyy joku, joka tykkää jostain. Mutta noin yleisellä tasolla miesten maku on todella yhtenäinen. Nähdessään kuvan naisesta, osaa 95% miehistä kertoa välittömästi onko hän kaunis vai ei. Naisten kohdalla hajonta on suurempaa. Toki sielläkin on selkeitä yhtenäisiä asioita, mutta joku tykkää kaljuista ja joku pitkätukista. Miesten kohdalla kaljuista naisista ei lähtökohtaisesti pidä kukaan, ellei sitten ole juuri nimenomaan fiksaatio kaljuihin naisiin.
No höpönpöpön tohon viimeiseen lauseeseen.

Kun nainen on kaunis, nätti, söpö, suloinen, siropiirteinen, keijukaismainen, niin kalju voi tuoda jopa lisää kauneutta koska piirteet eivät peity hiuspehkon alle.

Siitäkin on tutkimus että miehet pitävät tiukoista poninhännistä -juuri koska silloin piirteet näkyvät.

Itse olin vain "okei" kaljuna mutta tunnen erään naisen joka on käsittämättömän upea nimenomaan kaljuna. Ja usean tuntemani miehen mielestä myös!
 
No höpönpöpön tohon viimeiseen lauseeseen.

Kun nainen on kaunis, nätti, söpö, suloinen, siropiirteinen, keijukaismainen, niin kalju voi tuoda jopa lisää kauneutta koska piirteet eivät peity hiuspehkon alle.

Siitäkin on tutkimus että miehet pitävät tiukoista poninhännistä -juuri koska silloin piirteet näkyvät.

Itse olin vain "okei" kaljuna mutta tunnen erään naisen joka on käsittämättömän upea nimenomaan kaljuna. Ja usean tuntemani miehen mielestä myös!
Höpönpöpöt vain itsellesi. Nainen ei ole koskaan kauniimpi kaljuna, kuin kauniilla tukalla. Ja jos olisi, niin lehtien kansissakin olisi edes silloin tällöin mallimisuja kaljuna. Mutta eipä ole! Ja sille on syynsä, että miksei.
 
Höpönpöpöt vain itsellesi. Nainen ei ole koskaan kauniimpi kaljuna, kuin kauniilla tukalla. Ja jos olisi, niin lehtien kansissakin olisi edes silloin tällöin mallimisuja kaljuna. Mutta eipä ole! Ja sille on syynsä, että miksei.

Ootko sä milloinkaan keskustellut asiasta miesten kanssa?

Mä olen. Useamman. Enkä itsestäni vaan muista tai naisista ylipäätään.
 

Yhteistyössä