Se iänikuinen vääntö: Pitkät hiukset vs. lyhyet hiukset

Ootko sä milloinkaan keskustellut asiasta miesten kanssa?

Mä olen. Useamman. Enkä itsestäni vaan muista tai naisista ylipäätään.
Hienoa että olet keskustellut asiasta miesten kanssa. Älä päästä tunteisiin. Tämä on vain nettikeskustelu ja minä vain yksi anonyymi dorka netissä. Aihe on ymmärrettävästi sinulle vaikea. Toivottavasti olet jo voiton puolella sairautesi suhteen.
 
Hienoa että olet keskustellut asiasta miesten kanssa. Älä päästä tunteisiin. Tämä on vain nettikeskustelu ja minä vain yksi anonyymi dorka netissä. Aihe on ymmärrettävästi sinulle vaikea. Toivottavasti olet jo voiton puolella sairautesi suhteen.
Mä olen keskustellut asiasta miesten kanssa ennen kuin sairastuin. Mulla on sitä ennen ollut aina pitkät tai vähintään olkapäille ulottuvat hiukset. Miesten mielipiteet siis niiltä ajoilta ja ilman säälipisteitä.

Ja syöpä on historiaa. Hiukset yltäisivät jo olkapäille ellen olisi kertaakaan leikannut niitä lyhyemmiksi. Musta on kiva olla tovi lyhythiuksinen.

Mutta sun kannattaisi ihan oikeasta oivaltaa etteivät kaikki ajattele niin kuin sinä.
 
Mä olen keskustellut asiasta miesten kanssa ennen kuin sairastuin. Mulla on sitä ennen ollut aina pitkät tai vähintään olkapäille ulottuvat hiukset. Miesten mielipiteet siis niiltä ajoilta ja ilman säälipisteitä.

Ja syöpä on historiaa. Hiukset yltäisivät jo olkapäille ellen olisi kertaakaan leikannut niitä lyhyemmiksi. Musta on kiva olla tovi lyhythiuksinen.

Mutta sun kannattaisi ihan oikeasta oivaltaa etteivät kaikki ajattele niin kuin sinä.
Jeps... älä päästä tunteisiin. Ei kannata pahoittaa mieltään! Onneksi olet parantunut, olen aidosti siitä iloinen. Enkä ala väitellä naisten hiusten tärkeydestä tämän enempää, sillä lähtökohdat eivät ole reilut. Lyötyä ei pidä lyödä.
 
Mulla menee noin viiden vuoden sykleissä. Leikkautan lyhyet, jaksan käydä kynittävä noin vuoden, sitten saa taas kasvaa. Kun tukka on taas vyötärölle, kyllästyn ja käyn leikkauttaa ihan lyhyeksi... Urheillessa lyhyet on niin helpot. Aamulla taas lyhyttä ei jaksais laittaa, pitkän vaan sitasee kiinni
 
Mulla menee noin viiden vuoden sykleissä. Leikkautan lyhyet, jaksan käydä kynittävä noin vuoden, sitten saa taas kasvaa. Kun tukka on taas vyötärölle, kyllästyn ja käyn leikkauttaa ihan lyhyeksi... Urheillessa lyhyet on niin helpot. Aamulla taas lyhyttä ei jaksais laittaa, pitkän vaan sitasee kiinni
Sulla menee vähän pitemmässä syklissä kun mulla. :D Kun leikkautan lyhyeksi, maksimi kampaajallakäyntirypäs on ollut 3krt 6-8viikon välein. Joka kerta kampaaja jaksaa kummastella, miten paljon hiukseni ehtivät kasvaa siinä välissä. :oops: Annan taas 2-3 vuotta kasvaa, välillä laitan otsatukan, välillä kasvatan sen pitemmäksi ja taas tulee sellainen turhautuminen, että pakko lyhentää. Nyt minun mies on ehdottomasti sitä mieltä, että ei enää lyhyttä tukkaa, vaan pitää olla pitkä.

Ja en tajua, miten kummassa minun tukka onnistuu aina jäämään turvavyön väliin niin, että kun irrotan turvavyön, niin hiukset lähtevät kelautumaan sinne sisään. :confused: Haluan pitää auki, mutta työssä on pakko pitää nutturalla, tai letillä, tai ihan vaan ponnarilla. Mulle tulee herkästi takkuja niskaan.
 
Mulla on tuolla piirongin laatikossa monta irtolettiä.
Edellisen kerran kun leikkasin, suurin osa kehui että sopii niin hyvin. Ukkokulta on nyt kyllä taas tyytyväinen kun tukka alkaa olla pitkä jälleen.
Ei mulla ole edes varaa käydä niin usein kampaajalla kuin pitäisi jos lyhyttä pitäisi
 
Mulla tuli ennen helposti takkuja niskatukkaan, nykyään jostain syystä ei tule enää niin herkästi. Hiukset on tälleen talvella paljon sähkösemmät kuin kesällä ja ohkasemmat..kesällä vahvistuu kunnon pörröksi ja ovat paljon kiiltävämmät ja liukkaammat pitää edes ponnarilla.
 
vierailija
Mulla tuli ennen helposti takkuja niskatukkaan, nykyään jostain syystä ei tule enää niin herkästi. Hiukset on tälleen talvella paljon sähkösemmät kuin kesällä ja ohkasemmat..kesällä vahvistuu kunnon pörröksi ja ovat paljon kiiltävämmät ja liukkaammat pitää edes ponnarilla.
Soot koko tytö aika pirun sähköinen, vaikka itse sen sanonkin!!!
 
Tämä on kyllä sinänsä mielenkiintoinen pohdinnan aihe. Jos näin olisi, niin kertoisiko se siitä, että naiset ovat edenneet älyllisesti ja sopeutumiskyvyltään pidemmälle evoluution saatossa kuin mitä miehet.

Jos ajatellaan miesten viehtymyksen pitkiin hiuksiin pohjautuvan melko primitiivisiin aikoihin, niin vastaavasti kaikkien naisten luulisi suosivan mahdollisimman lihaksikkaita ja voimakkaita, tuuheakarvaisia ja maskuliinisia miehiä. Näin ei kuitenkaan ole. Monet naiset rakastavat kaljuja miehiä eivätkä pidä liian lihaksikkaista, saati liian maskuliinisista ja aggressiivisista uroista. Kaikkiaan nykyinen yleinen miesihanne on paitsi monipuolistunut, niin kaikkiaan aika kaukana alkukantaisesta miesihanteesta. Moni muu seikka on noussut tärkeämmäksi, kuin miehen fyysiset ominaisuudet. Monelle miehelle taas se ulkonäkö tuntuu olevan yhä edelleen se tärkein kriteeri. Naiset ovat siis sopeuttaneet miesmakuaan maailman kehityksen mukana, miehillä se on ehkä enemmän jämähtänyt.

Toisaalta taas ulkonäön merkitys on viime aikoina kasvanut kasvamistaan, niin nuorten naisten kuin miesten osalta. Kertooko se siitä, että olemme ihmiskuntana taantumassa lähemmäs kivikauden ihmistä? Kaikki sivistyksen aikaansaama älyllinen kehitys heitetään hukkaan ja korkeammaksi tavoitteeksi nousee taas muut seikat.
Kyllä nuo hiusmieltymykset historiaamme perustuvat, mutta kysymys ei ole mistään "evoluutiosta kohti fiksumpaa".
Miehet arvostavat pitkiä tuuheita hiuksia, koska se viittaa siihen, että niiden kantaja on nuori, hyväkuntoinen (ja hedelmällinen) nainen. Eivät he välttämättä näin tietoisesti ajattele, mutta geenit vievät.
 
Kyllä nuo hiusmieltymykset historiaamme perustuvat, mutta kysymys ei ole mistään "evoluutiosta kohti fiksumpaa".
Miehet arvostavat pitkiä tuuheita hiuksia, koska se viittaa siihen, että niiden kantaja on nuori, hyväkuntoinen (ja hedelmällinen) nainen. Eivät he välttämättä näin tietoisesti ajattele, mutta geenit vievät.
o_O Näinhän minä juuri sanoin.
Naisille on kehittynyt monipuolisempia ja älyllisempiä tapoja parinvalintaan, miehet ovat jääneet alkukantaisemmalle tasolle vain geeniensä ohjaamaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
Vierailija111
Kyllä naisella kuuluu olla pitkät hiukset, poislukien mummot, lepakot ja kemoterapiassa hiuksensa menettäneet.
Naisella kuuluu olla sellaiset hiukset kuin hän itse haluaa eikä se asia ole muiden päätettävissä. Itselläni on pitkät hiukset, mutta silti tajuan, että kaikille eivät sovi. Joillekin oikeasti sopii lyhyet hiukset paremmin vaikka kuinka jotkut väittäisivät, että pitkät sopii kaikille. En tajua joidenkin pakkomiellettä, että naisilla pitää olla pitkät hiukset.
 
vierailija
Naurattaa nämä tännekin linkitetyt muotikuvat. Siinä on mennyt kuvankäsittelijällä kaulan venytys överiksi, näyttää jo tosi luonnottomalta. Jos noista kuvista yrittäisi piirtää ihmisen luurankoa, niin pääkallo olisi yhtä valtavaa silmäaukkoa ja niskanikamia olisi tuplasti enemmän. Kylkiluita ei olisi ollenkaan ja näemmä sääriluun ja reisiluun mittasuhteet heittäisivät häränpyllyä. Ihmisrukka ei pysyisi pystyssä ollenkaan.
 
Softy
Pitkä tuuhea tukka on mahdollista muillakin kuin vain nuorilla. Hiuslaatu on geeneissä.
Mulla on pitkä tuuhea tukka. Mä tykkään pitkästä tukasta. En ole nuori. Monella nuorella on ohut pitkä tukka.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kyllä nuo hiusmieltymykset historiaamme perustuvat, mutta kysymys ei ole mistään "evoluutiosta kohti fiksumpaa".
Miehet arvostavat pitkiä tuuheita hiuksia, koska se viittaa siihen, että niiden kantaja on nuori, hyväkuntoinen (ja hedelmällinen) nainen. Eivät he välttämättä näin tietoisesti ajattele, mutta geenit vievät.
Kaikilla ei välttämättä ole sitä paksua ja tuuheaa tukkaa vaan ohut hiuslaatu Silloin joku muu hiusmalli voi sopia paremmin kuin pitkä.
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
Joko piisaa pituutta:

TÄHKÄPÄÄ
27-vuotias Aliia Nasyrova on kasvattanut hiuksiaan yli 20 vuotta. Hiukset ovat hänelle ja hänen miehelleen kuin yksi perheenjäsenistä.
Venäläissyntyinen ja Latviassa asuva Aliia Nasyrova on todellinen tosielämän Tähkäpää.

27-vuotias nainen on kasvattanut hiuksiaan jo 20 vuoden ajan ja hänen ruskeat kutrinsa ovat reippaasti pidemmät kuin nainen itse – hiukset ovat 2,3 metriä pitkät.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Kaunotar sai inspiraation hiusten kasvattamiseen satujen naishahmoilta, kuten Tähkäpäältä.

– Aloin kasvattaa hiuksiani, koska olen pitänyt pitkistä hiuksista lapsesta asti. Ja viehätyin aina satujen pitkähiuksisista sankarittarista, Nasyrova kertoo Daily Mailille.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Nasyrovan hiustenhoitorutiineihin kuluu hirvittävä määrä aikaa ja hiustenhoitotuotteita. Hiusten harjaamiseen kuluu joka päivä yli tunti ja hiusten kuivumiseen menee kokonainen päivä.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Koska hiukset ovat pidemmät kuin nainen itse, niin hän ei voi poistua kotoaan ilman, että laittaisi hiuksiaan kiinni jollain tavalla.

– Joskus astun kotona hiusteni päälle. Ulos en voi koskaan mennä hiukset hulmuten.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Nasyrovan aviomies Ivan Balaban on niin tottunut vaimonsa hiuksiin, että pitää niitä lähes yhtenä perheenjäsenenä. Mies myös jättää hiuksille paljon tilaa heidän sängyssään.

– Halailen aina sängyssä seinää antaakseni hiuksille lisätilaa, etten vahingoittaisi tai sekoittaisi niitä vahingossa mitenkään, Balaban kertoo.

– Puhun hiuksille aina kunnioittavasti. Joskus jopa pyydän niitä siirtymään vähän.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Nasyrovalla on Instagramissa yli 17 000 seuraajaa, jotka ovat häkeltyneet naisen uskomattomista kutreista. Nainen esittelee uskomattomia hiuksiaan erilaisilla kuvilla ja videoilla.
 
Softy
Joko piisaa pituutta:

TÄHKÄPÄÄ
27-vuotias Aliia Nasyrova on kasvattanut hiuksiaan yli 20 vuotta. Hiukset ovat hänelle ja hänen miehelleen kuin yksi perheenjäsenistä.
Venäläissyntyinen ja Latviassa asuva Aliia Nasyrova on todellinen tosielämän Tähkäpää.

27-vuotias nainen on kasvattanut hiuksiaan jo 20 vuoden ajan ja hänen ruskeat kutrinsa ovat reippaasti pidemmät kuin nainen itse – hiukset ovat 2,3 metriä pitkät.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Kaunotar sai inspiraation hiusten kasvattamiseen satujen naishahmoilta, kuten Tähkäpäältä.

– Aloin kasvattaa hiuksiani, koska olen pitänyt pitkistä hiuksista lapsesta asti. Ja viehätyin aina satujen pitkähiuksisista sankarittarista, Nasyrova kertoo Daily Mailille.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Nasyrovan hiustenhoitorutiineihin kuluu hirvittävä määrä aikaa ja hiustenhoitotuotteita. Hiusten harjaamiseen kuluu joka päivä yli tunti ja hiusten kuivumiseen menee kokonainen päivä.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Koska hiukset ovat pidemmät kuin nainen itse, niin hän ei voi poistua kotoaan ilman, että laittaisi hiuksiaan kiinni jollain tavalla.

– Joskus astun kotona hiusteni päälle. Ulos en voi koskaan mennä hiukset hulmuten.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Nasyrovan aviomies Ivan Balaban on niin tottunut vaimonsa hiuksiin, että pitää niitä lähes yhtenä perheenjäsenenä. Mies myös jättää hiuksille paljon tilaa heidän sängyssään.

– Halailen aina sängyssä seinää antaakseni hiuksille lisätilaa, etten vahingoittaisi tai sekoittaisi niitä vahingossa mitenkään, Balaban kertoo.

– Puhun hiuksille aina kunnioittavasti. Joskus jopa pyydän niitä siirtymään vähän.


(KUVA: Eduard Kolik / Barcroft Images)

Nasyrovalla on Instagramissa yli 17 000 seuraajaa, jotka ovat häkeltyneet naisen uskomattomista kutreista. Nainen esittelee uskomattomia hiuksiaan erilaisilla kuvilla ja videoilla.
Huonokuntoiset latvat kannattaa leikata pois. Hiukset näyttää sitten paremmalle. Vaikka pitää pitkää tukkaa niin siitäkin täytyy pitää huolta.
 
vierailija
Miksi tällaisia hiuksia sanotaan polkkatukaksi, nuohan ovat jo puolipitkät hiukset eikä polkka. Nuo on vielä pidemmät kuin olkapäille ylettyvät kuten tekstissä mäinitaan.

Hyvästi pitkät hiukset - Kim Kardashianilla on nyt polkkatukka
Perjantai 31.3.2017 klo 13.44

Kim Kardashianilla on sähäkkä polkkatukka.



    • Kim Kardashianilla on nyt polkkatukka.
    • Kimin aiemmat hiukset ulottuivat vyötärölle saakka.

Kim Kardashian on leikkauttanut vyötärölle asti ulottuneet pitkä hiuksensa.

Tällä hetkellä tositv-kaunotar viihtyy olkapäille ulottuvassa polkkatukassa. Hiukset näyttävät tyylikkäiltä, ja tuovat Kimin olemukseen uutta sähäkkyyttä.

Kim on kärsinyt pitkään myös avioliiton ongelmista. Nyt vaikeudet on selätetty, sillä Kimin ja Kanye Westin tiedetään yrittävän perheenlisäystä. Heillä on jo aiemmin kaksi lasta.

(AOP)">
(AOP)



(AOP)">
Kimin aiemmat hiukset ulottuivat vyötärölle saakka. (AOP)
(AOP)">
Kim Kardashianilla on nyt sähäkkä polkkatukka. (AOP)

LEENA YLIMUTKA
leena.ylimutka@iltalehti.fi
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
Softy
Miksi tällaisia hiuksia sanotaan polkkatukaksi, nuohan ovat jo puolipitkät hiukset eikä polkka. Nuo on vielä pidemmät kuin olkapäille ylettyvät kuten tekstissä mäinitaan.

Hyvästi pitkät hiukset - Kim Kardashianilla on nyt polkkatukka
Perjantai 31.3.2017 klo 13.44

Kim Kardashianilla on sähäkkä polkkatukka.



    • Kim Kardashianilla on nyt polkkatukka.
    • Kimin aiemmat hiukset ulottuivat vyötärölle saakka.

Kim Kardashian on leikkauttanut vyötärölle asti ulottuneet pitkä hiuksensa.

Tällä hetkellä tositv-kaunotar viihtyy olkapäille ulottuvassa polkkatukassa. Hiukset näyttävät tyylikkäiltä, ja tuovat Kimin olemukseen uutta sähäkkyyttä.

Kim on kärsinyt pitkään myös avioliiton ongelmista. Nyt vaikeudet on selätetty, sillä Kimin ja Kanye Westin tiedetään yrittävän perheenlisäystä. Heillä on jo aiemmin kaksi lasta.

(AOP)">
(AOP)



(AOP)">
Kimin aiemmat hiukset ulottuivat vyötärölle saakka. (AOP)
(AOP)">
Kim Kardashianilla on nyt sähäkkä polkkatukka. (AOP)

LEENA YLIMUTKA
leena.ylimutka@iltalehti.fi
Tuo ei ole polkkatukka. Kirjoittaja ei tiedä hiusmalleista.
 

Yhteistyössä