Se, että yksinhuoltajilla on vaikeaa, ja ovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta eikö nämä ydinperheet pysty kaksine vanhempineen voi järkätä ittelleen vapaita miten tykkää... Tukiverkkoakin varmasti enempi, kun on molempien sukulaiset käytettävänä, kavereista puhumattakaan. Jos vaikka lapsi sairaana, voi vuorotella yövuoroja nukkumisessa, jos lapsi valvottaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mitähän tämänkin ketjun yksinhuoltajien haukkujat saavat toisten mollaamisesta. Kiitos teille että tuli paha mieli, totta kai mä olen yksin syyllinen siihen että päädyin yh:ksi :headwall:

älä turhaan masennu. Ajattele positiivisesti, me yh:t olemme vahvempia, selviydymme asiasta kuin asiasta, eiks jee?
Turhaan surraan sitä mitä ei ole, enpä usko että niillä toisillakaan on sen auvoisempaa elo.

Ja mitähän tämänkin ketjun yksinhuoltajien haukkujat saavat toisten mollaamisesta. Kiitos teille että tuli paha mieli, totta kai mä olen yksin syyllinen siihen että päädyin yh:ksi :headwall:

älä välitä. tosin sitä tämä aloittaja hakikin että pahan mielen jollekin saisi :| kyllä ne mahdollisuudet on paljon laajemmat kaikkeen kun on se lasten isäkin siinä saman katon alla olemassa.. sitä ei vaan monesti nää silloin kun näin on.

niin, suhteellisen paljon helpompaahan se on ruveta parisuhteessa olijasta yksinhuoltajaksi, kuin yhtäkkiä yksinhuoltajasta parisuhteelliseksi. :) päätöksen voi tehdä ihan itse, että jos noin kovasti kadehtii, niin siitä vaan.

eikä edes tarvitse olla virallisesti yksinhuoltaja. yhteishuoltajuuskin käy kyllä, kunhan asuu yksin lapsensa/lastensa kanssa, niin saa ne samat huimat yh-korotukset lapsilisiin, ja mahtavat elarit, ja hetkonen_hetkonen, mitäs niitä kaikkia muita tukia olikaan.. ;)

Mun laskujen mukaan yh:n tuilla vois ihan hyvin pärjätä ja hoitaa lasta kotona. Jos ei siis vaadi mitään extremeä. Omalle kohdalleni tässä laskeskelin jos näin sattuisi käymään

Alkuperäinen kirjoittaja kateus vie kalatkin vedestä:
Mutta eikö nämä ydinperheet pysty kaksine vanhempineen voi järkätä ittelleen vapaita miten tykkää... Tukiverkkoakin varmasti enempi, kun on molempien sukulaiset käytettävänä, kavereista puhumattakaan. Jos vaikka lapsi sairaana, voi vuorotella yövuoroja nukkumisessa, jos lapsi valvottaa tms.
Pystyvät. Normaalissa ydinperheessähän molemmat vanhemmat osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon. Molemmilla on myös yhtä paljon sitä nk omaa aikaa eli mahdollisuus lähteä kavereineen vaikka viikoksi Roomaan. Jos on päättänyt pariutua jonkun ketkun kanssa, niin ei muuta kuin yksinhuoltajaksi vaan ja elämä helpottuu =)

Ei tällaisia aloituksia kannata ottaa tosissaan. Ap oli olevinaan jotenkin fiksu ja yksinhuoltajia parempi, mutta ei tehnyt mitään muuta kuin mokasi ittensä. Aivan kuin kaikki muutkin vastaavia typeriä aloituksia tekevät. :xmas: :D

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Mun laskujen mukaan yh:n tuilla vois ihan hyvin pärjätä ja hoitaa lasta kotona. Jos ei siis vaadi mitään extremeä. Omalle kohdalleni tässä laskeskelin jos näin sattuisi käymään

Ainoa varsinainen yh:n tuki on lapsilisän yh-korotus. Kaikkia muita on mahdollista saada myös ydinperheellisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pystyvät. Normaalissa ydinperheessähän molemmat vanhemmat osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon. Molemmilla on myös yhtä paljon sitä nk omaa aikaa eli mahdollisuus lähteä kavereineen vaikka viikoksi Roomaan. Jos on päättänyt pariutua jonkun ketkun kanssa, niin ei muuta kuin yksinhuoltajaksi vaan ja elämä helpottuu =)

päättänyt B)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Meillä on onneksi tuollainen tilanne, mutta käsittääkseni se ei ole mitenkään yleistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Meillä on onneksi tuollainen tilanne, mutta käsittääkseni se ei ole mitenkään yleistä.
Ehkä ei ole yleistä. Mutta mikä pakko naisen - tai miehen - on toiselle palvelijaksikaan ryhtyä? Itsestähän se vaan on kiinni. Voi kyllä huomata olevansa pian yh, mutta jos kerran yh:illa on helpompaa kuin parisuhteessa elävillä, niin haitanneeko tuo?

siis millä yh:n tuilla? sillä lapsilisän korotuksella ja elareilla vai?

jos puhut asumislisästä yms, niin sehän kuuluu kaikille vähätuloisille ihan yhtälailla. ja tottakai niillä pärjää; sitä vartenhan ne tuet varmaan on, että niillä pärjäisi.. eri asia on taas se, kannattaako olla yksinhuoltaja vain näiden tukien takia. tässä ketjussa ilmeisen monen mielestä kannattaa.

itse ainakin vaihtaisin saamani tuet milloin tahansa tasapainoiseen parisuhteesee;, siihen, että joku muukin ottaisi välillä perheestä, taloudesta, pakollisista hoidettavista asioista, vastuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Jälleen:
Alkuperäinen kirjoittaja MrsSpongebob:
ap tais osua arkaan kohtaan :/

ap kirjotti nimenomaan näistä viikko-viikko systeemistä mitä monikaan ei ymmärtänyt ja nyt suurinosa heittäyty marttyyriksi

eihän puhunut.. lueppas itse:

aika monella jokatoinen viikko lapsivapaa, ainakin jokatoinen viikonloppu. Rahaa tulee joka tuutista ja sukulaiset auttaa.

ap kirjotti nimenomaan näistä viikko-viikko systeemistä mitä monikaan ei ymmärtänyt ja nyt suurinosa heittäyty marttyyriksi

Tässä lainattu pätkä ap:n tekstistä, lue tuo tummennettu kohta.

että aika monella jokatoinen viikko lapsivapaa, ainakin jokatoinen viikonloppu

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

jos puhut asumislisästä yms, niin sehän kuuluu kaikille vähätuloisille ihan yhtälailla. ja tottakai niillä pärjää; sitä vartenhan ne tuet varmaan on, että niillä pärjäisi.. eri asia on taas se, kannattaako olla yksinhuoltaja vain näiden tukien takia. tässä ketjussa ilmeisen monen mielestä kannattaa.

itse ainakin vaihtaisin saamani tuet milloin tahansa tasapainoiseen parisuhteesee;, siihen, että joku muukin ottaisi välillä perheestä, taloudesta, pakollisista hoidettavista asioista, vastuun.

No siis mä laskin tuohon tosiaan asumistuen minkä saisin jos en asuisi miehen kanssa. +kh tuki, lapsilisä ja hoitolisä. Vuokraanhan saa 80% asumistukea jos ei ole tuloja jos vuokra olisi 500e niin omavastuuksi jäisi 100e.

Olenko mä ihan hukassa jos lasken että kh tuki, hoitolisä ja lapsilisä tekee 624-100e vuokraan= jää 524e muuhun+ elarit päälle. Kyllähän tuolla summalla voi kai jo elää? Olettaen ettei ole erityisiä sairauksia tai muita suuria vastoinkäymisiä.

Viikko-viikko -systeemiä ei nykyisin edes kovinkaan suositella, jos vanhemmat eivät asu hyvin lähekkäin. Ja jos eivät asu, useimmille se ei edes onnistuisi. Lapsen kuskaaminen aamulla 50 km päähän tarhaan ja lapsen noutaminen sieltä iltapäivällä ei useimmille edes onnistu.

MrsSpongebobille tiedoksi: en ole kaikkiennäiden pian 23 vuoden aikana tuntenut itseäni kertaakaan marttyyriksi. Mutta olen kyllä tyytyväinen itseeni siinä, että niinkin fiksun nuoren naisen onnistuin yh:na kasvattamaan viemättä likkaa kertaakaan viikonlopuksi mullan alle isänsä luokse. Miten helppoa tai vaikeaa yksinhuoltajuus on, riippuu useimmiten omasta asenteesta. Vaikka niitä viikonloppu- tai viikkovapaita ei olisi koskaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
ns.arjen selviytyjiä; on kakkapuhetta! Mitä vaikeaa voi olla siinä että aika monella jokatoinen viikko lapsivapaa, ainakin jokatoinen viikonloppu. Rahaa tulee joka tuutista ja sukulaiset auttaa. Eri asia ne; joilta puuttuu tukiverkko, ja isä tai äiti ei hoida omaa vastuutaan

Totta puhut. Mä olen ainakin onnellinen yh:na siitä, kun ei tarvi kenenkään MIEHEN jälkiä siivoilla jne. Eli siinämielessä pääsee kyllä ehdottomasti helpommalla. Mutta meillä ei lapsi ole isällään ikinä, ja sukulaisetkin 200 km päässä.

No siis mä laskin tuohon tosiaan asumistuen minkä saisin jos en asuisi miehen kanssa. +kh tuki, lapsilisä ja hoitolisä. Vuokraanhan saa 80% asumistukea jos ei ole tuloja jos vuokra olisi 500e niin omavastuuksi jäisi 100e.

Olenko mä ihan hukassa jos lasken että kh tuki, hoitolisä ja lapsilisä tekee 624-100e vuokraan= jää 524e muuhun+ elarit päälle. Kyllähän tuolla summalla voi kai jo elää? Olettaen ettei ole erityisiä sairauksia tai muita suuria vastoinkäymisiä.

kyllä sillä elää, muttei mitenkään löysästi. tuosta lopusta summasta kun sitten vähennetään kaikki muut laskut, vakuutukset ja vaatteet.. lopulla syödään.

jep, mua todellakin pistää vihaksi just tämän kaltaiset alotukset, joissa kerrotaan, kuinka "helppoa on olla yksinhuoltaja", ja sitten jossain lopussa todetaan, että "eriasia tietysti ne, jotka..".

eli ensiksi tuomitaan joku tietty ihmisjoukko esim nyt tässä siviilisäädyn/huoltajuusnimikkeen perusteella, mutta lopussa armollisesti "sallitaan" tämä yksinhuoltajaelämä, jos siihen on kirjoittajan mielestä oikeanlaiset tai riittävät perusteet.

turha lietsoa tuollaisia ennakkoluuloja, kun kaikista yksinhuoltajista, joita tapaatte, ette takuuvarmasti tule tietämään yksinhuoltajuuden syitä yms.

jos ap:tä jotkut tietyt tuntemansa ihmiset ottaa pattiin, niin yksilöi kirjoituksesi sitten heihin, älä yleisesti yksinhuoltajiin.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

kyllä sillä elää, muttei mitenkään löysästi. tuosta lopusta summasta kun sitten vähennetään kaikki muut laskut, vakuutukset ja vaatteet.. lopulla syödään.

Lasketaan nyt viimeisen päälle sitten:
Vuokran jälkeen käytössä 524e/kk

Lapsen ruoka 80e (soseet, korvike)
Vaipat 40e
Muut kulut 30e
Mun ruoka 30e/vk 130e
Kännykkä/netti 45e
524-325=199e vielä jäljellä

Oman ruoan summan heitin suurinpiirtein, lapsen ruoat ja vaipat laskettu summa.

jep, mua todellakin pistää vihaksi just tämän kaltaiset alotukset, joissa kerrotaan, kuinka "helppoa on olla yksinhuoltaja", ja sitten jossain lopussa todetaan, että "eriasia tietysti ne, jotka..".

eli ensiksi tuomitaan joku tietty ihmisjoukko esim nyt tässä siviilisäädyn/huoltajuusnimikkeen perusteella, mutta lopussa armollisesti "sallitaan" tämä yksinhuoltajaelämä, jos siihen on kirjoittajan mielestä oikeanlaiset tai riittävät perusteet.

turha lietsoa tuollaisia ennakkoluuloja, kun kaikista yksinhuoltajista, joita tapaatte, ette takuuvarmasti tule tietämään yksinhuoltajuuden syitä yms.

jos ap:tä jotkut tietyt tuntemansa ihmiset ottaa pattiin, niin yksilöi kirjoituksesi sitten heihin, älä yleisesti yksinhuoltajiin.

leskeytymällä kun panemalla humalassa ilman ehkäsyä!

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Lasketaan nyt viimeisen päälle sitten:
Vuokran jälkeen käytössä 524e/kk

Lapsen ruoka 80e (soseet, korvike)
Vaipat 40e
Muut kulut 30e
Mun ruoka 30e/vk 130e
Kännykkä/netti 45e
524-325=199e vielä jäljellä

Oman ruoan summan heitin suurinpiirtein, lapsen ruoat ja vaipat laskettu summa.

muut kulut 30?, anteeksi, repesin :D :D
sulla ei siis ole mitään vakuutuksia, et osta ikinä mitään vaatteita tai taloustavaroita, kuten pesuaineita, vessapaperia. sähköhän on ilmaista, eikä ikinä tuu mitään sairaudenhoitokuluja, isompia hankintoja kun joku menee rikki.. yms yms
ja harvassa paikassa kaikki palvelut on vieressä, eli matkustuskulut, tai oman auton kulut.

ja kerran kuussa olis kiva ees 5? sijoittaa vaikka johonkin kivaan, ei välttämättä tarpeelliseen...

mutta juu, tuo sun laskelma oikeastaan kertookin sen, minkälaista vastuuta sä otat teidän perheen asioista ja taloudesta :) että se vastuullisuuskin vielä tarvitaan siihen yksinhuoltajuuteen.

Yhteistyössä