Se, että yksinhuoltajilla on vaikeaa, ja ovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
ns.arjen selviytyjiä; on kakkapuhetta! Mitä vaikeaa voi olla siinä että aika monella jokatoinen viikko lapsivapaa, ainakin jokatoinen viikonloppu. Rahaa tulee joka tuutista ja sukulaiset auttaa. Eri asia ne; joilta puuttuu tukiverkko, ja isä tai äiti ei hoida omaa vastuutaan

Aivan samaa mieltä!

Mä en jaksa tajuta miten ihmiset on kateellisia yh:ille.. Katoin yhen dokumentin ja siinä sanottii että 1/3 eronneista isistä hylkää lapsetkin. Että eipä se varma ole että ne lapset sitten isällä kävis. Itse olen kahen pienen yh,eivät ole ikinä isällä,ja tukiverkot muutenkin olemattomat. Nytkään en ole 4 yöhön nukkunut kun vauva kipeenä,ja yksin on valvottava ja kaikki tehtävä.

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Mä en jaksa tajuta miten ihmiset on kateellisia yh:ille.. Katoin yhen dokumentin ja siinä sanottii että 1/3 eronneista isistä hylkää lapsetkin. Että eipä se varma ole että ne lapset sitten isällä kävis. Itse olen kahen pienen yh,eivät ole ikinä isällä,ja tukiverkot muutenkin olemattomat. Nytkään en ole 4 yöhön nukkunut kun vauva kipeenä,ja yksin on valvottava ja kaikki tehtävä.

Kun on pakko saada vaan kadehtia jotain.. Yhden tutun sisko oli miehensä kanssa laskenut, paljonko enemmän rahaa tuttu saa, kun jäi 4 lapsen yh:si :o :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja se on tosi niin:
Enemmän nainen voi olla yksinhuoltaja parisuhteessa, kun ei pääse koskaan mihinkään. Oikeilla yksinhuoltajilla on melkein aina viikonloppuisin vapaata, kun lapset isällään.
Entäs parisuhteessa, jossa mies ei ole koskaan lasten kanssa.

Jotkut isukit eivät ota koskaan lapsia luokseen.Ollapa siinä sitten sitä omaa aikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja hamster:
Niin näkeehän tämän "tason" näistä vastauksistaki, kun mihinkään ei osata asallisesti vastata,mistähän se kertoo :whistle:

miksi tällaiseen aloitukseen pitäisi edes vastata asiallisesti??

ap puhu! Osalla oli taas näköjään luetun ymmärtämisvaikeuksia, ja jos tyyli on muutenki tollanen niin ihmekkö että on yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
ns.arjen selviytyjiä; on kakkapuhetta! Mitä vaikeaa voi olla siinä että aika monella jokatoinen viikko lapsivapaa, ainakin jokatoinen viikonloppu. Rahaa tulee joka tuutista ja sukulaiset auttaa. Eri asia ne; joilta puuttuu tukiverkko, ja isä tai äiti ei hoida omaa vastuutaan

Sulla on kumma käsitys siitä, että rahaa tulee joka tuutista. Yksinhuoltaja saa yhteiskunnalta ainoastaan lapsilisän yh-korotuksen, muutaman kympin siis + elarin, jos isä ei sitä maksa. Ja nuo kaksi rahaa eivät ole kovin kummia summia verrattuna toisen ihmisen talouteen tuomiin tuloihin. Kaikki muut tuet ovat tulosidonnaisia, siis niitä saa myös kahden vanhemman perheet, jos tulot ovat pienet.

Minä yh:na ollessani sain tasan nuo kaksi rahaa, isän maksaman elarin ja n. 30 euroa lapsilisän yh-lisää. Maksoin yksin liki entisen suureiset asumiskulut ja lapsen täyden päivähoitomaksun, ja perheen tuloista oli pudonnut yli 2000 nettoeuroa pois. Varmaankin oli siis taloudellisesti helppoa?

Kenenkään sukulaisen ei tarvitse auttaa, minun vanhempani olivat iäkkäitä ja sairaita, ja suurimman osan ajasta n. 300 kilometrin päässä, sisarellani on 5 lasta, ja kaikki muut sukulaiset todellakin kaukana. Lapsi isällään joka toisen viikonlopun kyllä, ja tämä on se yleisempi käytäntö. Mutta minulle jäi silti lapsen vieminen ja hakeminen päivähoitoon joka ikinen päivä, kaikki kotityöt, kaikki lapsen neuvola, lääkäri yms. käynnit, kaikki lapsen seurantakeskustelut ym. Lisäksi vaativa työ, joka vaati venymisiä. Kyllä kuule sitä hiukan rupesi miettimään, kun liukastui kotona rappusissa ja rymisi koko matkan alas, että mitäs sitten, jos olisi käynyt oikein huonosti. Yh, vaikka lapsi kävisi isällään 2 kertaa kuussa viikonloppuisin, huolehtii lapsesta 24 * 7 * vähintään 24 päivää kuukaudessa, se ei ole ihan pikku juttu sekään!

Jaa. No jos nyt eroaisin niin kyllähän sillä olisi tietty taloudellinen vaikutus että toinen perheen elättäjistä jäisi pois, eikä siis positiivisessa mielessä. Vaikka sitten saisi elatusmaksut ja päivähoitomaksu ilm. pienenisi niin silti vajetta jäisi.

Joutuisin vielä vaihtamaan työpaikkaa eli pidemmällä työajalla saisin saman palkan ja lapset joutuisivat nykyisen lyhyen hoitoajan sijaan olemaan päiväkodissa helposti lähemms 10h päiviä. :/ Eli tietty sen mukaan lastenhoitoa olisi vähemmän kun nämä olisivat huomattavasti enemmän päiväkodin hoidettavina ja sitten päälle viikonloppuja isällään. Mutta en nyt tiedä olisko se minullekaan kiva juttu...

Sen ihmeellisempiin tukiin tuskin olisin oikeutettu eikä ne isovanhemmatkaan mistään ilmestyisi auttamaan eli sinänsä sitä olisi yhä yhtä omillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Niin näkeehän tämän "tason" näistä vastauksistaki, kun mihinkään ei osata asallisesti vastata,mistähän se kertoo :whistle:

ap puhu! Osalla oli taas näköjään luetun ymmärtämisvaikeuksia, ja jos tyyli on muutenki tollanen niin ihmekkö että on yksin?

missä asiassa hän oli oikeassa? se että on joka toinen viikonloppu vapaata ei tarkoita sitä että on helppoa luovia yksin aamusta iltaan niiden viikonloppujen välissä.

missä asiassa hän oli oikeassa? se että on joka toinen viikonloppu vapaata ei tarkoita sitä että on helppoa luovia yksin aamusta iltaan niiden viikonloppujen välissä.

jos on joka toinen viikko vapaata, niin kyllä se vastuu menee toisen aikuisen kans täysin puoliksi

jos on joka toinen viikko vapaata, niin kyllä se vastuu menee toisen aikuisen kans täysin puoliksi

aika harvalla on 50/50 järjestely käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Hih. B) Aika vinkeetä. Ei mulla yyhoona ollut kuin 2 lapsivapaata viikonloppua kahden vuoden aikana...ja ne rahatuutitkin joku muu fikkas ennen mua... :xmas:

Mul on kans nää tuutit mennyt ihan sivu suun :D Ja lapsi vapaita viikonloppuja ei näkynyt ollenkaan... Mä olen tainnut olla nyt jotenkin pimennossa kaikista näistä mahtavista etuuksista :p :laugh:

Ja koko ajan jopa taaperoikäisten yh-äidit vääntävät lisää au-lapsia. Sitten ei rahat riitä mihinkään ja pitää kerjätä vaatteet, tarvikkeet, huonekalut sun muut kirpparilla ilmaiseksi muilta, kun ei suvun puoleen ilmeisesti kehdata kääntyä, saati lapsen/lasen isältä/isiltä rahaa ottaa. Miksi moinen yh-trendi, jos ei omillaan sitten pärjätä? Eikö yksi merkki vastuuntunnosta ja vastuun ottamisesta ole sekin, että pystyy ITSE huolehtimaan jälkikasvustaan, eikä muilla elättää ilmaiseksi?

aika harvalla on 50/50 järjestely käytössä.

aika usealla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja koko ajan jopa taaperoikäisten yh-äidit vääntävät lisää au-lapsia. Sitten ei rahat riitä mihinkään ja pitää kerjätä vaatteet, tarvikkeet, huonekalut sun muut kirpparilla ilmaiseksi muilta, kun ei suvun puoleen ilmeisesti kehdata kääntyä, saati lapsen/lasen isältä/isiltä rahaa ottaa. Miksi moinen yh-trendi, jos ei omillaan sitten pärjätä? Eikö yksi merkki vastuuntunnosta ja vastuun ottamisesta ole sekin, että pystyy ITSE huolehtimaan jälkikasvustaan, eikä muilla elättää ilmaiseksi?

Älä yleistä. Luulevatko jotkut ihan tosissaan, että kaikki yh:t ovat samanlaisia? Miksi pitää haukkua yh:ta? Jos se yh:n elämä on teidän mielestä niin helppoa nii erotkaa miehistänne ja lopettakaa tuollainen naurettava turhanpäiväinen rutina.

Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia -Simply The Best-:
Alkuperäinen kirjoittaja se on tosi niin:
Enemmän nainen voi olla yksinhuoltaja parisuhteessa, kun ei pääse koskaan mihinkään. Oikeilla yksinhuoltajilla on melkein aina viikonloppuisin vapaata, kun lapset isällään.
Entäs parisuhteessa, jossa mies ei ole koskaan lasten kanssa.

Jotkut isukit eivät ota koskaan lapsia luokseen.Ollapa siinä sitten sitä omaa aikaa..

Ja jotkut ottaisivat jos äiti ei tekisi siitä niin hankalaa. Jos lapsi sattuu sairastumaan viikonloppuna niin se on automaattisesti isän huonon huolenpidon syytä yms. Vähitellen sitä alkaa uskomaan ettei todellakaan osaa huolehtia lapsista ja on suorastaan vahingollinen niille.

Jaa-a.... Mun kuopus oli 15 v, kun olin ekaa kertaa viikonlopun yksin kotona. Ja voitte uskoa, että se tuntui aika oudolta. Arvatkaa mitä tein sen viikonlopun? Oikein, palstailin :D

Ja mitähän tämänkin ketjun yksinhuoltajien haukkujat saavat toisten mollaamisesta. Kiitos teille että tuli paha mieli, totta kai mä olen yksin syyllinen siihen että päädyin yh:ksi :headwall:

Yhteistyössä