Se aika, kyläily ja vessan roskis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole ikinä ollut ongelma. Terveyssiteet on nykyään yksittäispakattu niihin muovilärpäkkeisiin, jotka voi kääriä entisen ympärille ja napauttaa sillä pikkuteipillä kiinni. Mekkojen aikaan farkut on hyvät jalassa ja taskuun menee niin käyttämätön kuin käytettykin side. Käytetyn voi sitten tiputtaa roskikseen kun sellainen tulee vastaan. Omassa kodissa on toki myös vessaroskis.

Minusta kuukautiset on kyllä epämiellyttävät, mutta en ymmärrä kuitenkaan mitä hirveän häpeiltävää, inhottavaa tai oksettavaa niissä on. Joo verta ja limaa tulee, mitä siitä? En ole tuntenut tarvetta peitellä tai esitellä kuukautisiani sitten ala-asteen. Mutta kyllähän alapääveri on varmasti maailman kaatava asia monille, joiden mielestä ihminen ei saa ikinä koskaan missään haista hiellekään, ei edes tuoreelle.

Sitten se on kiva sitä haisevaa sidettä kanniskella farkun taskussa...

meillä on vessassa AINA roskis ja siellä se roskapussi. kurkkaan aina keittiön roskia viedessä, että onko vessaan kertynyt roskia. eli sama tyhjennysväli molemmissa roskiksissa. vieraat saavat meillä laittaa roskansa jo vessassa roskiin, eikä niitä tarvitse kuljetella, laukussa, taskussa tai kädessä roskiin.
vessan roskiin kertyy myös vanulappuja, vanupuikkoja, käytetyt hammasharjat, tyhjät hammastahna- ja pesuainepurkit, käytetyt partaterät ja hammaslankaa. ja tietenkin välillä siteitä, pikkuhousunsuojia ja tampooneita.
jos hommaa sopivan pienen roskiksen, siihen käy ne kaupan hedelmäpussit. ei tarvitse erikseen ostaa edes pusseja roskikseen.

Miksi ihmeessä terveyssiteet "ei kuulu" keittiön roskikseen? Nehän on kääritty kiinni, ja vielä sullottu siihen käärepaperiin tai vessapaperiin, kestää maatuakin varmaan 1000 vuotta. Mikä siinä keittiön roskapussissa on niin hienoa että terveysside ei sinne kuulu? En vaan ihan oikeasti tajua miten tämäkin asia pitää luokitella niin tiukasti.

Kertakäyttövaipat nyt inhottaa itseänikin, mutta niissä on vähän eri luokkaa määrissä se tavara mitä sisältävät, lisäksi haisevat jo puhtainakin.

Mä todellakin toivon että meillä vieraat älyää laittaa siteensä sinne vessan roskikseen eikä keittiön, meillä tulee nimittäin niin vähän keittiöjätettä että roskis viedään 1-2krt viikossa kun taas vessan roskiksen tyhjään useammin (vrt. näiden kahden astian kokoa) ja vallankin jos on vieraita ollut, tyhjään aina vessan roskiksen..

Ja ennenku joku alkaa huutaa et mahtaa teillä haista tms. niin ei haise, katsos kun meillä ei heitetä ruokaa tms. pilaantuvaa roskiin vaan siellä on lähinnä jotain kääreitä yms. jotka ei haise.

Eli johtopäätöksenä tästä ketjusta:

Jos on menkat niin, älä kyläile! Jos jätät roskat vessan roskikseen, teet väärin, jos viet ne keittiöön niin sittenkin teet väärin. Pitäis varmaan ottaa käyttöön se Raamatun juttu että menkkojen aikaan naisen pitää erakoitua johonkin luolaan yksin.

[QUOTE="putkimies";22785926]En tiedä yhtään ainoaa käytännön tapausta että tamponi olisi tukkinut viemärit. Kyllä siihen vaaditaan vähän muutakin...[/QUOTE]

No sitten olet aika paska putkimies. Tampooni jää jumiin esim hiuspinniin tms.. Seuraava tampooni tulee jne.. Lopulta viemärin tukkii ne lukuisat tampoonit. Oletko ikinä esim. Joutunut rassaamaan ravintoloiden naisten vessoja. Suurin ongelma on naisten tampoonit..

No jo on sinullakin ongelma :O Itsekään en ole siinä vaiheessa etteikö naistenvaivat olisi riesana mutta roskista meille ei vessaan IKINÄ tule. Et voi sitten kääsiä vaippojasi siihen vaippasi muoviin ja heittää keittiön roskakoriin joka varmasti tyhjennetään päivittäin, vai pelkäätkö että anoppi suuttuu kun et ole paksuna :D
Tai opettele käyttämään kuukuppia niin ei ole tuotakaan ongelmaa.
'

Musta kuukupin huuhtominen kyläpaikan vessan lavuaarissa on vastenmielistä... Tai sitten jos on bidee käytössä niin veri roiskuu ympäri pöntön reunoja, kun siinä huuhtelee.

Hirveet herneet nenulissa jos jotain ahdistaa.

Vanha ketju, mutta mä ymmärrän ap:tä täydellisesti. Mua ketuttaa lomailla säännölliseen paikassa, jossa ei ole vessan roskista. Meillä on vessassa roskis, joka EI haise, ja jota tyhjennetään. Ja kyllä, minä koen ongelmaksi sen, että mun täytyy muistaa pukea päällä jotain missä on tasku tai piilotella siteitä pussukkaan. Ko. kyläpaikka on sellainen, että vessasta ei pääse roskikselle menemättä ihmisten ohi.

Mä niiiiiin haluan eroon menkoista. Ja mieluiten siitä kyläpaikasta.

Mä en ole ikinä, koskaan, missään enkä kenenkään tutun tai tuntemattomammankaan huushollissa wc:ssä käydessäni haistanut yhtään mitään muuta kuin parfyymin, hiuslakan, puhdistusaineen, wc-raikastimen tai muun vastaavan tuoksun koska normaalisti wc siivotaan ja siellä oleva roskis tyhjennetään ENNEN vieraiden tuloa. Näin teen itsekin, ja tyhjennän roskiksen tarvittaessa uudestaan sitten vieraiden lähdön jälkeen.

Hah haa.. :D onpa siinä ongelma, tuo ei ole vielä koskaan ole minulle ollut ongelma vaikka olen kyläillyt monessa paikassa jossa ei ole vessassa roskista, käärit vaan vessapaperiin sen siteen ja viet keittiön roskikseen, niin helppoa ja yksinkertaista... :D

Mun tyttären "melkein-anopilla" oli vessan seinässä roikkumassa pieni muovipussi, jonka viereen oli kirjoitettu: "Henkilökohtaiset hygieniaroskat tänne".
Arvatkaa vain olisko tullu mieleenkään lykätä sine yhtään mitään.. Vahvasti tuli tunne että se sitten tarkkaan syynätään, mitä "henk.koht.roskia" keläkin on ollu... :)

meillä on roskis ja myös pieni joka tyhjennettään silleen että laitetaan se pikku pussukka keittiön roskiin samal kun se viedään (en kierrätä mitään!) joten siellä ei kyl mikään haise.. ja mitä ihmeen hajuja te ette kehtaa vieraille jättää, jos menkat haisee niin kannattais varmaan käydä se bakteeritasapaino tsekkaa ku ei oo ihan normaalia! eli vaikka vieraat ei heti tyhjennä niin ei sieltä kyllä aamulla mitään hajupommia pitäis löytyy ellei joku oo pahasti tulehtunut teidän alapäissä!

ja tosiaan ei mullakaan mikään vierailu yleensä niin kauan kestä että sitä nyt siellä pitäis olla vaihatamassa..

Mä en laita vessaan koskaan roskista. Meikinpoistolaput jaksan viedä keittiöön jossa sijaitsee poltettavat roskat omassa astiassaan.

Ala käyttämään kuukuppia, helppo ja vaivaton ja ekologinen! :)

meillä on roskis ja myös pieni joka tyhjennettään silleen että laitetaan se pikku pussukka keittiön roskiin samal kun se viedään (en kierrätä mitään!) joten siellä ei kyl mikään haise.. ja mitä ihmeen hajuja te ette kehtaa vieraille jättää, jos menkat haisee niin kannattais varmaan käydä se bakteeritasapaino tsekkaa ku ei oo ihan normaalia! eli vaikka vieraat ei heti tyhjennä niin ei sieltä kyllä aamulla mitään hajupommia pitäis löytyy ellei joku oo pahasti tulehtunut teidän alapäissä!

ja tosiaan ei mullakaan mikään vierailu yleensä niin kauan kestä että sitä nyt siellä pitäis olla vaihatamassa..

Vai ET KIERRÄTÄ MITÄÄN! Ihanaa, maailma hukkuu paskaan laiskojen ihmisten ansiosta! Ihanaa, kiitos paljon.

[QUOTE="vieras";22789348]Anteeksi vaan mutta en ikinä enkä milloinkaan jättäisi sidettä kyläpaikassa vessan roskikseen vaikka sellanen olisikin. Ehdottomasti vien mukanani pois talosta.[/QUOTE]

Anteeksi vaan mutta ällöttää melkoisesti ajatus siitä että joku istuu sujuvasti kahvipöydässä käytetty side taskussa tai vieressä olevassa käsilaukussa. Ei kiitos, niitä varten meidän talon jokaisessa wc:ssä on kannellinen roskis, joka tyhjennetään aina ennen ja jälkeen vieraiden.

Haha.. Mikä ongelma ja häpeä aikuisilla naisilla menkoista on.. Uskon ja vannon ihmisten tietävän kyläpaikoissa ja kotona että naisilla on ne :) jos pakko vaihtaa side (jonka voi tietysti myös kotona tehdä ennen lähtöä) ja vessassa ei roskista niin tuskin kukaan valittaa että viet sen keittiöön, enkä usko että kukaan syynäilee roskista vieraitten lähdön jälkeen että mitäs ne sinne on jättäny..

Täällä ketjussa oli jossain kohtaa puhetta siitä että vaipat ja siteet kuuluvat kaatopaikkajätteeseen. Googletelin asiaa ja sen käsityksen eri jätelaitosten sivuiltakin sai. Mutta emidän talon roskasäiliöissä likavaipat kuitenkin kuuluvat energiajakeeseen, ei siis kaatopaikka-astiaan. Lassila-Tikanoja hoitaa jätteemme, ja energiajae-astian tarrassa luki selkeästi, että likaiset vaipat ja siteet kuuluu juuri siihen astiaan.

Yhteistyössä