Savonmuan Hilimat

juu, kyllä jo jänskättää! tuntuu niiin pitkältä tämä loppusuora! torstaina saattavat käynnistellä jos vauva on kasvanut liikaa; iso on tulossa ja haluavat että alakautta mahtuu tulemaan normaalisti, niin siksi tarkkaillaan vauvelin painoa! toki luonnollinen synnytyksen alku olis mukavampi...tule siis jo!!! :D
 
Kaa
Heips Minneli ja teretulemast! Lisäsin sinut tuohon ykkössivun listaan.

Mistäs olette muuten ostaneet tarvittavia lastentarvikkeita? Oletteko tehneet ostoksia jossain tietyssä kaupassa tai shoppailleet netistä? Suosituksia tai "vältä näitä"-varoituksia. Olisi mukava jo näin etukäteen miettiä tarpeellisia ostoksia talvea ja kevättä varten. =)
 
Me ollaan ostettu oikeestaan ihan kaikki :LOL:
vaunut,hoitopöytä,turvakaukalo,pullot ja tutit,vaatteet,pussilakanoita,jne..
turhimpiin ostoksiin kuuluu tuttipullo termari joka isännän oli pakko saada ostaa :LOL: ja sit anoppi oli ostanu vauvojen tyynyn jota ei kyllä käytetä,on aika paksu vaikka ihan vauvoille on tarkoitettu..joo ja koira portti ostettiin makkarin oveen joka on varmasti tarpeen..
 
Mulla on vielä kaikki ihan tarpeellisin ostamatta,eli vaipat yms. vaatteet sain loputki toissa yönä pestyä ku supisteli.Vielä pitäs silittää,inhoon vaan silitystä yli kaiken.Kassiakaan en oo pakannu...Saamaton.

Vimpula ja hormoonihiiri 34+5
 
Silittämisestä: itsellekään ei ole niitä mieluisimpia hommeja. En oikein ymmärräkään hirmuista silitysintoilua. Kun pyykkikonetta ei tunge liian täyteen, eivät vaatteetkaan tule niin ruttuisiksi ja lisäksi kun ne oikoo kosteina. Vauvallakin vaatteet saattaa pukluuntua yms. nopeesti ja kyllä ressin itelleen saa, jos koittaa kaiken väsymyksensä keskellä silittää. Sori tää vuodatus, mutta ollut raskas päivä... |O
 
Miulla menee hermo..

Mä en saa laitettua pinnistä vieläkään...tulee tielle kun parin viikon päästä vaihtelevat ikkunoita :headwall: niiden piti jo ens viikolla niitä laitella mut menikin pitemmälle, kiva kiitti hei


Muuten täällä voidaan paksusti :LOL: hieman meinaa paleltaa ja väsyttää, vaikka yön nukuin hyvin ja pienet päikkäritkin tuossa sohvalla


Silityksestä: Itse meinasin silittää nuo vauvanvaatteet kanssa, mutta ei ne rypyssä olleet pesun jäljiltä niin jäi ne sitten kun käy niin lonkkaan tuossa silitysraudan eessä seisoskelu...liinavaatteet olen silittänyt pesun jäljiltä, mutta muuten silittäminen jää nyt ihan juhlavaatteisiin...en ole silitysintoilija :whistle: :whistle:

Kaa: noista vauvantavara hankinnoista tuossa ois linkki kaikesta mitä on odotuslaiset keksineet http://keskustelu.kaksplus.fi/t842837 itse voipi sitten päättää mitä tarttee ja mitä ei... meillä itsellä on hommattuna milteipä kaikki jo...kaukalo, vaunut, pinnis, hoitopöytä, lipasto, itkuhälytin, vaatteita, vaippoja, tuttipulloja, tutteja, rintapumppu ja rintakumit, rasvoja, yms yms...en jaksa alkaa kaikkea luettelemaan, jokainen itse kuitenkin tietää et mitä tarttee ja mitä ei välttämättä...
ja jos vaan jonkinlainen kauppa on lähellä niin saahan sieltä sitten mitä uupuu, pärjää se isi sen tunnin vaavelin kanssa jos mie ei osaa sit itsekseen ostaa etkä halua lähtä vauvan kanssa kauppaan... :)

Perfekta ja hattivatti 36+2
 
Käytiin eilen sitten KYS:llä siinä synnytysvalmennuksessa. Oli minun minun mielestä kyllä ihan hyvä. Ootteko te muut vielä käyneet siellä? Mitä mieltä olitte? Video varsinki oli kiva nähä... ja niinhän siinä kävi, että tippa linsiin siinä tuli sitä katsoessa. Piti ihan keskityyä ettei ihan vollottomaan alkanu :D Mutta en kyllä ollu ainut... näkyi muutkin äidit silmiään pyyhkivän!

-kyyhkynen ja vaavi 34+3-
 
Kaa
Millainen tuo KYS:n tutustuminen oli? Tai siis oliko se valmennus vai tutustuminen synnäriin?

Kiinnostaa, koska olen itse töissä KYS:llä... Tunnen nuo "vauvaosastot" muuten, mutta en tulevana äitinä. :D
 
Tänään vierähti rv 33 käyntiin =) Mullakin on vaateet pesemättä, tuota silitystä mietin, esikoisesta kaikki silitin, mutta nyt on aika erilailla kortilla. Onneksi osan vaatteista äitini otti mukaansa ja on pessyt ja silittänyt ne. Saadaan ne sitten, kun siellä päin käydään. Kuitenkin tuota vauvanvaatetta on tuolla pesua odottamassa suuri kasa. Jotain pitäs varmaan vielä hankkia, ainakin toppapuku, villahaalari, lakki, myös tytölle sopiva. Muutenkin hankinnat on vielä hankkimatta. Sänky, vaunut, hoitöpöytä, kaukalo yms. on jo esikoisen aikana hankittu, mutta vielä on hankittavaa, kun osa tavaroista oli esikoisen aikana lainassa.

Tuosta Kysin valmennuskesta, niin ainakin vuonna 2005 se oli vain auditoriassa pidetty tilaisuus, jossa kätilö näytti videon ja kalvoja. Synnärille ei päässyt tutustumaan. Tuskinpa se on nytkään muuttunut, vai miten on?

Tuonne synnärillehän ei saa tulla muita kuin isä ja sisarukset vauvaa katosmaan, muut vieraat saavat tulla vain aulaan. Toisaalta tosi hyvä, ettei siellä ramppaa ulkopuolista väkeä.
 
Meirami Ai säki oot synnyttäny 2005,meijän jätkä synty kyseisen vuoden lokakuussa!

Oon tosiaanki aika huono silittämään,esikoisellekki silitin vaan ton ekan satsin.Tuntuu,et kaikki muuki on vähä retuperällä.On kivuliaita suppareita vaille kaikki samat oireet ku mitä oli kun synnyttämään menin.Eipähän tässä viikkojen puolesta mitään hätää ois,mut ei kiinnostas olla pitkää aikaa sairaalassa.Pakko yrittää ottaa rauhallisesti ja vaikka roikkua pää alaspäin,jos meinaa ihan väkisin tulla!Josko huomenna sais ton sairaalakassi pakattua,josko sekin säikäyttäs tätä oloa.Nyt on näköjään jo neljäs uneton yö tulossa!

Vimpula ja hormoonihiiri 35+3

 
täällä yhes koos vielä! vauvan paino oli kontrolliultrassa n. 3,8kg, joten ei rueta käynnisteleen...ja pah! jos menee tappiin(41+5) asti niin kasvanee noin 4,5 kiloiseksi....siinäpä sitä on ekakertalaiselle tekemistä....puuh! mutta normikäyrillä siis kasvu,tosin siinä yläkantissa mut kuitennii, joten antaapa tulla itsekseen kun on tullakseen! päiväpäivältä vaan rupee hirvittään enemmän ja enemmän tuo synnytys! onneks on savolaismallin lantio, ei liian kaponen ;) !
tilda40+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vimpula 05 ja 07:
Meirami Ai säki oot synnyttäny 2005,meijän jätkä synty kyseisen vuoden lokakuussa!

Oon tosiaanki aika huono silittämään,esikoisellekki silitin vaan ton ekan satsin.Tuntuu,et kaikki muuki on vähä retuperällä.On kivuliaita suppareita vaille kaikki samat oireet ku mitä oli kun synnyttämään menin.Eipähän tässä viikkojen puolesta mitään hätää ois,mut ei kiinnostas olla pitkää aikaa sairaalassa.Pakko yrittää ottaa rauhallisesti ja vaikka roikkua pää alaspäin,jos meinaa ihan väkisin tulla!Josko huomenna sais ton sairaalakassi pakattua,josko sekin säikäyttäs tätä oloa.Nyt on näköjään jo neljäs uneton yö tulossa!

Vimpula ja hormoonihiiri 35+3
Esikoinen syntyi maaliskuussa 2005 :heart:
 
meille syntyi 15.10 viikoilla 38 ihana peikko poika,painoa oli 3260g ja pituutta 49cm..kotiin päästiin keskiviikkona..synnytys turinaa jos joku haluaa lukea niin löytynee lokamasut lokakuussa osiosta..
 
Kaa
Mitäs savolaisille kuuluu?

Itse olen hyvin oireeton, melkein rupeaa ajattelemaan että en olekkaan raskaana. :| Nla on vasta 31.10. Siihen asti vaan olen Epäileväinen Ellu. Millaisia teidän alkuraskaudet ovat olleet? Oireiston ja voinnin kannalta siis. Milloin tuli mitäkin oireita? Utelias kun olen. =)
 
Iltaa
Olen melkei unohtanu koko ketjun :ashamed: , soooori! Ollu kaikenmoista. Mutta kiva kun meitä näin paljon täällä. Mulle vois listaan päivittää ikä 25v ja kolmas tulossa, la 7.2.

Mä jouduin suppareiden takia to iltana lähtee KYSiin. Siellä synnärillä saivat iv nesteytyksellä loppumaan ja osastolle menin tarkkailuun. Kohdunsuun kiinni ja kanavaa runsaasti, joten tilanne hyvä nyt. Ja ennuste myös hyvä, koska kaksi täysi aikaista vauvaa synnytyetty entuudestaan, jolloi riskit pienet keskosvauvaan.
Lepoa ja saikkua tuli loppuun asti, kaikki turha vältettävä. Olen kotiäiti, tytöt 2v9kk ja 4v4kk, joten vanhempi on laitettava tarhaan. Molemmat kyllä olisi syytä,että lepoa tulisi ritävästi, mutta sairaspäivärahan karenssi aika on 55pv, joten ei mitään mahkuja olla ilman tuloja ja maksaa kahdesta lapsesta täysiä tarhamaksuja. Pärjättävä näin siis.

KYSillä en ole aikasemmin synnyttänyt, mutta nyt siellä synnärin puolella ainakin oli todella hyvä kohtelu+palvelu, mukavat, asiantuntevat kätilöt ja kiva ilmapiiri, joten hyvin mielin sinne menen sitten, kun sen aika on.

:heart: nelli&pulla-poju 24+3
 
täällä ois sitten tänään laskettuaika. ei mitään merkkejä ilmassa että tulossa ois.
samalla lailla on vihlonut ja hieman supistellut kun jo pitemmän aikaa.
onneks on talvikumit jo autossa alla.tuntuu vitostie olevan aika liukas aamutuimaan.sitten kun tästä joskus lähtö tulee ei tarvii luikastella.matkaa kuitenkin on se 70km.
jännittää vähän miten ton matkan kestää jos alkaa kovinkin kipeillä supistuksilla. kai se on maattava vaikka takapenkillä jos ei muuten pysty olee.tai jos vedet menee niin sit ambulanssilla kun ei ole vieläkään kiinnittynyt.ensimmäistä en kyssissä synnyttänyt.oli vaan 15min matka synnärille silloin. ja sen ois vaikka voinu silloin itse ajaa.
ens viikolla pitäs kai varata kyssiin aika, jos ei oo ennen sitä käynnistyny. yks lääkäri lupaili et käynnistetään viikolla 41,kun alkaa jo olemaan hyvänkokoinen mötkäle. liekkö sitten joku toinen lääkäri sitten eri mieltä.. mitä olettaa saattaa.

esikoinenkin 3v tietää että vauva tulee "ihan kohta" sen mielestä se tulee selästä ulos :D saa nähdä herkeääkö kovinkin mustasukkaiseksi. kyllä se ihan innolla sitä oottaa,mutta katsotaan kun tulee tosipaikka.

odotuksen iloa kaikille. tuntui että vasta itse malttamattomana odotti raskauden ensioireita ja nyt ollaan jo näin lähellä synnytystä. ja nyt sitten vaan odottaa kokoajan synnytyksen "oireita"
nämä päivät tuntuvat kuluvan hitaammin kun mitkään entiset raskausviikot.

terveisin aeropuerto rv tasan 40
 

Yhteistyössä