savonlinnan seudun pienten vauvojen äidit.

Olen käynyt oman pojan (huomenna 4kk) kanssa avoimessa päiväkodissa. Alunperin siellä oli torstai suunnattu vauvaperheille, mutta ilmeisesti ei ollut niin paljon kävijöitä, joten nyt siellä käy kaikenikäistä sakkia. Tiistaisin ja keskiviikkoisin en ole siellä käynyt koska silloin siellä on isommille lapsille järjestetty kerhopäivät. Yleensä käyn maanantaisin ja silloin siellä on ollut ihan mukavasti porukkaa. Aika vapaasti siellä saa touhuta ja äidit jutustella keskenään kun lapset leikkivät ja sitten siellä on ohjattua toimintaa ja lauluja/leikkejä. Siellä voi myös ostaa esim. kahvia ja syödä omiakin eväitä. Tulkaa vaan käymään siellä... :)
 
kiin myö asustellaan kanssa kerimäellä,olis kiva tutustua =)
meillä 10/07 syntynyt tyttö.
laita yv.tä jos kiinnostaa jutskailla =)
kerimäeltä en tunne juuri ketään,muuttanut olen 2v sitten vasta tänne.
 
Olipas ilahduttavaa löytää tämä palsta! Täällä äiti 34v ja neiti 7kk kaipaisivat päivä touhuilu seuraa samassa tilanteessa olevista äideistä. Asutaan itä-puolella kaupunkia. Ota yhteyttä niin tavataan! Aikomuksena piakkoin katastaa tuokkolan avoin päiväkoti, sais siten kiskaistua itsensä ihmisten ilmoille. =)
 
Joo,kaikki vaan avoimeen päiväkotiin,siellähän sitten tavataan!
Meillä esikoinen on ma ja to seurakunnan kerhossa,niin voisi sitten tytön kanssa vaikka käydä katsastamassa Tuokkolan... :wave:
 
Juu, tulkaa vaan kaikki tutustumaan avoimen toimintaan, itse ainakin tykkään käydä siellä. Käyn itse tosiaan siellä yleensä maanantaisin, kannattaa tulla heti aamusta, silloin siellä on varmaan enempi väkeä kun sitten iltapäivästä monilla lapsilla on päiväunien aika. Päiväkoti aukeaa klo: 9.00. Itse en pääse ensi viikon maanantaina sinne, mutta ainakin sitten seuraavana maanantaina yritän mennä ellei tule esteitä. :)
 
pollerolle
Moi taas.Onhan täällä muitakin länsipuolelta kaupunkia.Enemmän taitaa olla porukkaa itäpuolelta.Hirmusta vauhtia tuo aika menee eteenpäin,meidän kuopuskin on jo 6kk ja kovasti yrittää kontata.Aloteltiin pari päivää sitten perunan maistelu,mutta ei se oikein maistunut...Pitäisiköhän kokeilla porkkanaa?Josko se maistuisi paremmin.

Tänään alko taas päiväkerhot ja kyllä oli väsynyttä porukkaa aamulla.Meillä nukutaan normaalisti 9 tai jopa puoli kymmeneen ja tänään piti herätä jo kahdeksalta. :LOL:
 
AAVE: Yleensä siellä on lauluja ja laululeikkejä, meidän ukko 4kk ainakin tykkää kuunnella.... ohjatut laulutuokiot ei oo pitkiä, noin 5-10 minuuttia. Taisin unohtaa mainita että siellä on myös mahdollista askarrella.
 
Mites te, joilla on jo isompia vauvoja, oletteko käyneet tuolla uimahallin perheuinnissa? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia, kun itsellä tarkoitus jossain vaiheessa viedä poika sinne, kunhan nyt ikää tulee vähän enemmän. 3 kk on ikäraja yleensä ja oli siinä kai joku kilorajakin muistaakseni (?).

Varsinaista vauvauintikurssia ei taida (vieläkään!) olla tulossa, sitä on kovasti kyselty ja kaivattu, vaan ei löydy koulutettua ohjaajaa uimahalliin.. Tuo perheuintihan on uimaseuran järjestämä eikä ole mikään kurssi tms. vaan siellä voi kai käydä ihan kertamaksulla.
 
Mekin odotimme kovasti vauvauintia alkavaksi. Ruvettiin sitten käymään omia aikojamme uimassa Tanhuvaarassa neidin ollessa 4kk. Siellä ei ole vedon tuntua, eikä suihkut laske vaihtelevia vesiä ja altaan vesi on aina lämpöisempää kuin pikkusaimaassa. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä, kuten moni muukin tuttu. Perheuinnista ei tietoa.
 
Mitäs Savonlinnan mammoille kuuluu? Kukaan ei ole aikoihin kirjoitellut...
Meillä molemmat muksut oli vesirokossa ja esikoinen samaan aikaan kun sisko poti vesirokkoa sairastui vatsatautiin,että täällä on sairasteltu ihan urakalla. Meinasin lähteä ensimmäistä kertaa tytön syntymän jälkeen tuulettumaan :wave: Parin viikon päästä on seurahuoneella Yölintu,niin sitä tahtoisin kuuntelemaan. Toivottavasti kukaan ei tuu kipeeksi.
Eilen kävin toimintakeskuksella ettimässä esikoiselle suksia ja luistimia (ei löytyny) mutta tytölle ostin tossut ja lapaset,maksoi jopa 0,10 euroa!
Siellä on lasten vaatteet 2 euroa/kg,eli todella halpaa. Kaikki vaatteet ei toki ole "ostokelpoisia",mutta ajan kanssa saattaa tehdä hyviäkin löytöjä.
Olisi kiva kuulla teistä muistakin! :attn:
Ps. Tyttö rupesi vihdoinkin ryömimään! (7,5kk)
 
helmiina myö käytiin toissa viikolla siellä toimintakeskuksella..ja miusta siellä oli niin huonon näköstä (minusta ainakin) lasten vaatetta että huh huh..tietysti kun sattuis sellaseen saumaan,kun just tuovat uusia kuormia niin silloin saattas saada ihan hyvääkin vaatetta..

mutta tuolta olen ostanut tolle minun teinille sängyn..ja ajattelin myös tälle vaaville ainakin käydä kattomassa sitten jatkettavaa sänkyä,kun joskus tulevaisuudessa sitä tarvitsee.

onko muut kierrelleet linja-auto aseman ja siellä toisella kirppiksellä prisman takana..?mitä mieltä olette hinnoista yleensä esim lastenvaatteissa?leluissa?
mie olin kyllä aika yllättynyt kun tässä yhtenä päivänä käytiin siellä linja-auto aseman kirppiksellä,niin vauvan lelujen hinnoista..kun pyydetään 5e 7e..ja samanmoisia saapi uutena samaan hintaan.. :eek:
ja muutenkin noiden lasten vaatteiden hintoja olen siellä kattonut..en kyllä maksais 2.5e pesunukkasesta ja virahtaneesta bodysta..tietysti jokainen hinnottelee oman harkintakykynsä mukaan..mutta miula on sellanen ajatus että sellasen hinnan laittasin jolla itekkin ostasin..
tietysti hyväkuntosesta ja siististä voisin sen 2.5e maksaakkin..ja olen tuolta kirppikseltä sillä hinnalla ostanukkin..oli todella hyviä vaatteita pari viikkoa sitten =)

onko muuten savonlinnassa ollut ihan pelkkää lastenvaatekirppistä?
kun tuntuu että muissa kaupungeissa on..kukahan ottas järjästääkseen?
 
Heips vaan täältäkin...
Miekin oon kuullut että on paljon vesirokkoa liikkeellä, inhottava tauti. Meidän pojalla on pientä nuhaa ollut parina päivänä tai oikeestaan öisin on ollut nenä tukossa. Yöt on mennyt levottomiksi, liekkö tekee hampaita tai sitten vaan kaikki uudet asiat vaikuttaa yöuniin, niin kuin neuvolassakin sanovat. Meillä poika menee kierimällä eteenpäin, nousee jo konttausasentoonkin. Huomenna tulee 5kk :heart:
Karjalantiellä oli pari vuotta sitten lastenvaatteiden/tavaroiden kirppis, oli pystyssä noin vuoden päivät, ei vissiin kannattanut. Samaa mieltä oon noista kirpparihinnoista, joillakin lasten vaatteilla pyydetään älytöntä hintaa, melkein samalla hinnalla saa kaupasta. Mutta olen tehnyt kirpparilta tosi hyviä löytöjäkin, kuten tosi hyväkuntoinen rintareppu 10e ja uudenveroinen Aventin rintapumppu kaikkine tarvikkeineen 10e, kattelin sitä huutonetistä niin jotkut pyytivät 30e. Oon yrittänyt etsiä kirpparilta hyväkuntoista hyppykiikkua kun tuo poitsu on niin innokas hyppiä ja tykkäis siitä varmasti, mut en oo vielä löytänyt, täytyy jatkaa etsintöjä.
 
miekin muistan sen lastenvaatekirppiksen..mut lähinnä tarkoitin sellasta,et vois varata pöytää,ja myytävänä olis pelkkiä lastenvaatteita tai tavaroita..sellasia järjästetään esim.oulussa..
olis vaikka joku lauantai..sellanen olis ihan kiva juttu. =)

meijän tytyllä kanssa nuo yöt himpun levottomia..alkuyön nukkuu ihan ok,mutta aamuyöstä alkaa hirmunen viuhtominen ja mylhyyminen.viimekin yönä oli jalat kahesti pinnojen välissä roikkumassa :eek: nyrkki joka välissä suussa yölläkin :D
 
Kirpparihinnoista: Aika monet tosiaan on tienausmielessä myymässä tavaroita kiskurihintaan. Onneksi joskus löytyy tosi edullisestikin hyvää vaatetta. Nyt en kyllä aikoihin ole löytänyt mitään. Yleensä käyn kirppareilla n. pari kertaa kuukaudessa. Pitäis itekin ottaa pöytä,että saa varastoja tyhjemmäksi. Onneksi saan osan tavaroista suoraan kaverille,heille kun on tulossa kesävauva. =)
Samaa olen ihmetelly niinukan kanssa,ettei mikään taho ole järjestäny missään lastentarvike kirppistä. Aivan varmasti myyjiä ja ostajia riittäisi.
Onhan noita yhdistyksiä yms. (Pipariporras,MLL, jne.)
Pitäis varmaan laittaa tekstari itä-savoon ja vinkata :LOL:
 
helmiina katoin pipariportaan nettisivuilta,et niillä olis kirppis maaliskuun alussa..mutta jotenkin en ole innostunut menemään sinne tai yleensäkkään niihin aamutapaamisiin..miulla sellanen olo et katotaan vähän kieroon,jos uutena menet..ehkä jotenkin miellän sen kerhon "sisäpiiri" kerhoksi..ja kun en tunne ketään,niin vielä suuremmalla syyllä arkailen mennä..
tosiaan MLL aikoinaan yhellä paikkakunnalla järjästi ihan suuren suosion saaneen kirppis tapahtuman..oheistuotteina möivät sitten omia tuotteitaan ja lettuja ym..pöytämaksu pari euroa MLL.n hyväks..
 
Kirpparihinnoista vielä että itse olen valmis maksamaan hyvän hinnan laadukkaasta, hyväkuntoisesta käytetystä vaatteesta, mutta rätit jätän suosiolla sinne. Eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa :LOL: Lastevaatekirppis olis tosi JEES!
 
Tuollanen kirppis olis ihana juttu :saint: Meiän poitsulla on kyllä kasoittain vaatteita ja mie jo pyhästi lupasin miehelle, että enää en mitään osta :whistle: Mutta saahan sitä vaan katella :D *niinvarmaanjoo* Tosin poitsu on nyt sen verran kasvanu, että osa vaatteista on jääny pieneksi, joten.... B)

Kuulostaa kivalta nuo Tuokkolat ja Pipariportaat, mutta täältä Kerimäeltä ei oikein viittis lähteä ajamaan :/ Ja ollaan niin aamu-unisiakin, että ei taidettas keretä :LOL:
 
pollerolle
Moi taas.
Mitäs kuuluu Savonlinnan seudun mammoille?Meille kuuluu ihan hyvää,neiti (7kk) on oppinut seisomaan ja koko ajan saa olla silmä kovana että mitä se nyt tekee.Meillä lämmitetään puilla ja neiti on jo kerran kokeillu kuumaa uunin luukkua....onneksi ei palanu näpit.Ruoka uppoaa jo tosi hyvin ja kaikki kelpaa,kala on parasta.Ihanaa kun rupeaa päivä vähän jatkumaan.Tää äiti on vaan pikkasen väsyny kun yritetään lopettaa nyt noita yösyömisiä (tissi).Pari yötä menny vähän huonosti,jospa ensi yö olisi jo parempi.
 

Yhteistyössä