savonlinnan seudun pienten vauvojen äidit.

pollerolle
Hei vaan.Minä myös asun Savonlinnassa ja meillä on 4kk ikäinen neiti.Lisäksi perheeseeni kuuluu 5-v poika,4-v tyttö, mies ja kaksi burma rotuista kissaa.Olen kirjoitellut tuonne heinävauvoihin ja sielläkin oli pari muuta tältä seudulta.
 
käyttekö äidit jotka asustatte kaupungissa,niin missä kerhoissa vauvojenne kanssa?onkohan ne avoimet päiväkodit ym tarkoitettu vain kaupungissa asuville..myö kyllä asutaan kerimäen puolelle :D

minkäs ikäsiä muut olette?
 
Täällä myös äiti Savonlinnasta! Harvoin täällä törmää Savonlinnalaisiin. Itselläni on 2kk vanha poika ja asumme itäpuolella kaupunkia. Me olemme käyneet pojan kanssa seurakunnan perhekerhoissa ja siellä avoimessa päiväkodissakin, tuo vähän vaihtelua arkeen.
 
pollerolle
Isommat lapset käy seurakunnan päiväkerhossa kahtena päivänä viikossa ja sen pari tuntia saan keskittyä pelkästään vauvaan, tai jos vauva nukkuu niin saan pienen lepohetken itsekin.Muuten meillä riittää touhua ihan omasta takaa eikä tule enää lähdettyä mihinkään muualle.Niin ja olen 33-v ja me asutaan länsipuolella.
 
Mari-83:lle
Missä täällä järjestetään äitivauvajumppaa? Olisin kovasti kiinnostunut sellaisesta....
Muskaria ei olla voitu aloittaa vielä kun poitsulla ikää vasta 2kk, eikös sinne muistaakseni pitänyt olla 3kk.
 
lady-linen jäsenyys maksoi minun liittyessäni 20e ja kk maksu on 55e (oli silloine tarjous,että mahdollisimman moni liityisi) nykyään muistaakseni noin 70e suurin piirtein ja kk maksu samaa luokkaa. eli hinnat nousseet hurjasti siitä. Tällä kk maksulla saat kauda salilla niin paljon kun haluat ja missä jumpissa haluat.löytyy hierovat-tuolit, infrapunasauna ja solarium. nämä myöskin sisältyvät hintaan. itse olen tykännyt salista hirveästi. Ihanaa irrottautumista arjesta :) soittamalla lady-linella ja varaamlla tutustumisajan saat varmasti enemmän tietoa ja asiantuntevaa opastusta haluamiisi asioihin,eikä se onnekis maksa mitään. Hyvää joulun odotusta kaikille =)
 
Ei valitettavasti saa! Savonlinna nyt ei muutenkaan tunnetusti kovin hyvin huolehdi lapsiperheistä, niin turha haaveilla kuntalisistä. Töihin on pakko lähteä syksyllä, kun vaan saisi hoitopaikan edes samalta puolelta kaupunkia, missä asuu ja lapsetkin vielä samaan paikkaan...
 
Onpas meitä monta.. Minäkin siis savonlinnalainen äiti, kohta 32 v. ja esikoispoika on 6 vkoa 1 pv vanha.

Me emme ole vielä hirveästi käyneet missään, mitä nyt kärrytellään kaupungilla ja kaupoilla, kun keskustassa asutaan. En kyllä oikein tiedä missä sitä osaisi käydäkään, kun ei ole aikaisempaa kokemusta äitinä olemisesta.. :D No, eiköhän se tästä vähitellen ja ainakin näin netin kautta olisi tosi kiva jutella muidenkin seudun äitien kanssa.

Tuota kuntalisää olin miettinyt minäkin (vaikkei ole vielä ajankohtainenkaan..), tosi kurja ettei sitä saa täällä. Millä sitä sitten oikein elää, kun toiveissa olisi olla kotona lapsen kanssa vähän pidempään? No, onneksi siihen on vielä aikaa..

Toivottavasti saadaan aikaan vilkasta keskustelua! Vaikka itse kyllä olen luvattoman huono kirjoittelemaan välillä.. :ashamed:
 
Täällä myös yksi 26-vuotias äiti Savonlinnasta. Meillä 7kk vanha poika. Asutaan länsipuolella kaupunkia.
Päivittäin ulkoillaan ja mielellään tavattaisiin toisia äitejä ja pienokaisia vaikka puistoissa.
 
Onko kukaan teistä käynyt Tuokkolassa, avoimessa päiväkodissa? Siellä kaiketi alunperin ainakin piti kokoontua torstaisin äiti-vauva ryhmä... Jos joku on käynyt, niin olisi kiva kuulla millaista siellä oli,jos vaikka itsekin eestyisi käymään.
 

Yhteistyössä