Satunnaisesti tupakoivat HOI!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te, jotka poltatte vain silloin tällöin. Pystyttekö olemaan ilman tupakkaa viikonkin ja sitten poltatte vaikka viihteelle mennessänne? Minä olen ollut jo vuosia tälläinen "viihteelläpolttaja". Kesälomalla vedin sauhuja joskus iltaisinkin, viikolla.
Nyt taas ollut 3 päivää ilman ja kovasti tekisi mieli lauantai illaksi ostaa pari tupakkia... :(.

No itse olen sellainen satunnaisesti polttelija että viihteellä poltan ja yleensä päivisin 2-4. Mutta joinakin päivinä en ollenkaan ja joskus vaan yhden. Ihan miten mieli tekee. Yleensä juuri vkonloppuna tulee käytyä sauhuilla kun lapset nukkumassa. Tupakointi on mulle tavallaan jokin rentoutumiskeino ja aion sen sellaisena pitää.

Minä olin juuri koko viime viikon ilman tupakkaa, ja sitten eilen vähän ottaessa poltin varmaan 15 tupakkaa. Nyt tiedän ettei tupakka maistu ainakaan seuraavaan viiteen päivään-viikkoon, sitten voi taas mennä 0-5 päivässä. Tai sitten ei.

15 v. ilman, sitten joskus baarissa. Sitten tupakoivan kaverin kanssa baarissa yhteisen harrastuksen jälkeen. Jonkin ajan päästä kerran viikossa perjantaina, kun työviikko ohi. Sitten joka päivä työpäivän jälkeen. Välillä viikkoja tai kuukausia, ettei yhtään. Sitten ennen töihin menoa ja töistä tullessa. Taas viikkoja kuukausia ilman. Yleensä aski poltettava loppuun, ennen kuin voi lopettaa, joskus "raittiupuuskassa" vajaan askin voi työntää aseman Ritvan tai Riitan kouraan. Kun puoliso ryyppyreissulla tms, silloin itse voi savuttaa hyvällä omalla tunnolla omissa oloissa pitkin päivää ja iltaa.

Nyt loppu, kun loma alkoi. Nikotiinioireita kestää vain pari päivää. Riippuvuuden luo ne rutiinit, joissa yhteyksissä tulee poltettua. Vaatii itsekuria, ei laastaria.

Jos on kerran aivoihinsa saanut riippuvuusklikin, on aina nisti - myös nikotinisti.

Yhteistyössä