Satu Tuomisto: Suomi itsenäistyi vuonna 1952 :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bimbo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja hello:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Kuinkahan moni teistäkään ei tuota tiennyt ;)...ja myönnän, että vaikka olen korkeastikoulutettu jne jne jne, joku aika sitten mietin, että oliko se itsenäistymisvuosi 1917 vai 1935...sivistymätöntä, myönnettäköön. Ja ei, en muista talvisodan päättymisvuotta, maailmansotien päättymisvuosia...historia ei ole koskaan ollut vahvinaineeni.

No, mahdatkohan ihan oikeasti olla korkeasti koulutettu...

Kyllä tuollaiset asiat PITÄÄ tietää, vaikka ei olisi pätkääkään kiinnostunut historiasta!
Kukaan oikeasti korkeasti koulutettu ei myöskään voi olla muistamatta talvisodan tai maailmansotien päättymisvuosia. Vaikka historia ei olisikaan itsellä vahva aine, tulee ainakin aivan perusasiat siitäkin tietää.

Miten ei voisi? Tietysti voi.

Ei voi olla! Tai sitten tällaisen yksilön tulisi osata hävetä sen verran, että ei käyttäisi itsestään määritelmää "korkeasti koulutettu".

Korkeastikoulutettu on yhdyssana ;). Miten mun pitäisi itseni määritellä, jos olen kk, enkä tiedä esim. talvisodan päättymisvuotta?

Sorry, nyt meni ilkeäksi, mutta ei voi vastustaa kiusausta.

Eiku siis, eihän tuossa ollut mitään ilkeää, otin sen kohdan pois :D.

Kuinkahan moni teistäkään ei tuota tiennyt ;)...ja myönnän, että vaikka olen korkeastikoulutettu jne jne jne, joku aika sitten mietin, että oliko se itsenäistymisvuosi 1917 vai 1935...sivistymätöntä, myönnettäköön. Ja ei, en muista talvisodan päättymisvuotta, maailmansotien päättymisvuosia...historia ei ole koskaan ollut vahvinaineeni.

Kyllä tuollaiset asiat PITÄÄ tietää, vaikka ei olisi pätkääkään kiinnostunut historiasta!
Kukaan oikeasti korkeasti koulutettu ei myöskään voi olla muistamatta talvisodan tai maailmansotien päättymisvuosia. Vaikka historia ei olisikaan itsellä vahva aine, tulee ainakin aivan perusasiat siitäkin tietää.

Miten ei voisi? Tietysti voi.

Ei voi olla! Tai sitten tällaisen yksilön tulisi osata hävetä sen verran, että ei käyttäisi itsestään määritelmää "korkeasti koulutettu".

Korkeastikoulutettu on yhdyssana ;). Miten mun pitäisi itseni määritellä, jos olen kk, enkä tiedä esim. talvisodan päättymisvuotta?

Sorry, nyt meni ilkeäksi, mutta ei voi vastustaa kiusausta.

Eiku siis, eihän tuossa ollut mitään ilkeää, otin sen kohdan pois :D.

Riippuu siitä onko korkeasti koulutettu vai korkeastikoulutettu...

Minun lapseni eivät TULE KOSKAAN päästämään moisia sammakoita suustaan! Siitä pidän huolen. Tietysti voihan olla, että ei oikeasti tiedä, mutta silloin täytyy jo olla tyhmä.

HELLO: Entäs minä? Olen korkeastikoulutettu (tai melkein, en ole valmistunut), tiedän ko. asiat enimmäkseen jotenkin, mutta muuten olen täysi urpo? :attn:

Ei ainakaan kannata kutsua itseään korkeastikoulutetuksi, jos ei ole vielä valmistunut.

Seuraavaksi on syytä ottaa selvää yleissivistykseen kuuluvista perustiedoista.

Sen jälkeen voi ehkä kutsua itseään korkeastikoulutetuksi tai korkeasti koulutetuksi ilman, että kanssaihmiset tuntevat mittaamatonta myötähäpeää.

:)

HELLO: Entäs minä? Olen korkeastikoulutettu (tai melkein, en ole valmistunut), tiedän ko. asiat enimmäkseen jotenkin, mutta muuten olen täysi urpo? :attn:

Ei ainakaan kannata kutsua itseään korkeastikoulutetuksi, jos ei ole vielä valmistunut.

Seuraavaksi on syytä ottaa selvää yleissivistykseen kuuluvista perustiedoista.

Sen jälkeen voi ehkä kutsua itseään korkeastikoulutetuksi tai korkeasti koulutetuksi ilman, että kanssaihmiset tuntevat mittaamatonta myötähäpeää.

:)

Mun täytyy kyllä nyt mennä jo itseeni, olenhan jopa valmistunut vuonna 2000. Vai olisikohan siitä jo sen verran aikaa, että taantumaa on tapahtunut...

Nyt sivistämään itseäni ja töiden tekoon. Mulle tuskin tästä surffailusta maksetaan ;).

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Ai, ai, on hauskaa ja naurattaa. Kyllä ylemmyydentunne on sitten tunteista parhain, siinä kun saa sen pienen hetken kokea itsekin olevansa arvokas tai ainakin parempi ja arvokkaampi kuin "bimbomissi" joka sattui päästämään jotain tällaista suustaan.
Olen pahoillani, ihmiset. Todella.

Ei kai tää niin vaarallista ois muuten, mutta kun Satulla näitä kömmähdyksiä ja möläytyksiä alkaa olla jo parin kuukauden missiajalta kertyny aikasta paljon... =) Mitä vielä ehtii tullakaan...

Ai, ai, on hauskaa ja naurattaa. Kyllä ylemmyydentunne on sitten tunteista parhain, siinä kun saa sen pienen hetken kokea itsekin olevansa arvokas tai ainakin parempi ja arvokkaampi kuin "bimbomissi" joka sattui päästämään jotain tällaista suustaan.

Kyllä nyt JOKAISEN täytyy tietää oman maansa historiasta ja itsenäisyydestä sen verran. Yleissivistys on sellainen asia, että sitä täytyy olla!!! Se kertoo ihmisestä jo TODELLA paljon esim. miten on kasvatettu, koulutettu, mitä haluaa elämältä, ottaa asioista selvää, on kiinnostunut asioista jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Kyllä nyt JOKAISEN täytyy tietää oman maansa historiasta ja itsenäisyydestä sen verran. Yleissivistys on sellainen asia, että sitä täytyy olla!!! Se kertoo ihmisestä jo TODELLA paljon esim. miten on kasvatettu, koulutettu, mitä haluaa elämältä, ottaa asioista selvää, on kiinnostunut asioista jne.

Ymmärsit varmaan väärin. Nyt oli kyse ylemmyydentunteesta ja sen tunnistamisessa itsessään.

Alkuperäinen kirjoittaja TWD:

Ymmärsit varmaan väärin. Nyt oli kyse ylemmyydentunteesta ja sen tunnistamisessa itsessään.

TWD: Kyllä.
ja Gluteus Maximus: sanot monta kertaa TÄYTYY. Okei. Mutta MIKSI täytyy? Miksi PITÄÄ? miksi? ENTÄ JOS EI, niin MITÄ se sinun mielestäsi kertoo? olisin halukas oppimaan mitä sinulla on sanottavaa koska minä en taida nyt ymmärtää sinua.

Itse asiassa minäkään en muista sotien päättymisvuosia, vaikka löytyy erinomaisin/kiitettävin tiedoin maisterin paperit :P Näin sivuhuomiona vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Itse asiassa minäkään en muista sotien päättymisvuosia, vaikka löytyy erinomaisin/kiitettävin tiedoin maisterin paperit :P Näin sivuhuomiona vaan...

Joskus se on niinkin, että mitä korkeammin koulutettu ihminen sitä keskittyneempää on hänen tietonsa. Ihminen voi tietää hirveän paljon omasta erikoisalastaan, mutta muu osaaminen voikin sitten olla hyvin rajoittunutta. Ei tämä ehkä vielä maisteriin päde, mutta korkeammin koulutetuilla voi sitten jo ollakin sitä omaan alaan uppoamista ja muusta maailmasta irtaantumista havaittavissa.

Juu, juu.. nyt se alkaa olla toi cocacola-sukupolvi aikuisia ja mitäs sitä sit huomataankaan.. nämä tyypit oli ala-asteella kun lama oli pahimmillaan ja kaikesta karsittiin, opetuksestakin. Lisäksi heidän maailmansa on ollut melko yltäkylläistä ja helppoa, tiedon kuin tiedon saa enempiä miettimättä jos nyt edes tuntee sellaista tarvitsevansa ja Tuomisto ei selvästikään ole tuntenut tarvitsevansa tietoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Juu, juu.. nyt se alkaa olla toi cocacola-sukupolvi aikuisia ja mitäs sitä sit huomataankaan.. nämä tyypit oli ala-asteella kun lama oli pahimmillaan ja kaikesta karsittiin, opetuksestakin. Lisäksi heidän maailmansa on ollut melko yltäkylläistä ja helppoa, tiedon kuin tiedon saa enempiä miettimättä jos nyt edes tuntee sellaista tarvitsevansa ja Tuomisto ei selvästikään ole tuntenut tarvitsevansa tietoja..

Ja vanhemmat on olleet samaa pullamössösukupolvea, jotka eivät ole opettaneet lapsilleen alkeellisinta yleissivistystä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Tässä Miss Suomen kommentti tapahtuneesta :D

http://www.iltalehti.fi/viihde/200803267434873_vi.shtml

Köyhää on, jos täytyy tällaisesta otsikoita repiä.

Kyllä täytyy sanoa, että enemmän minua kiinnostaa tämä kuin joku Kanervan tekstiviestit! Tämä kertoo jo nykynuorison sivistystasosta jotain :x :xmas:

Voin kyllä sanoa että en olisi muistanut tarkaa ajankohtaa. Muistini on valitettavasti rajallinen. Ja se on aikaa sitten täyttynyt niisivarsista, kalsinoidusta soodasta ja rikkihaposta. Muistan vieläkin sen päivän kun tokaisin jotain Suomen presidentistä kutsuen häntä Mauno Kekkoseksi :D oh well...

Alkuperäinen kirjoittaja muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Tässä Miss Suomen kommentti tapahtuneesta :D

http://www.iltalehti.fi/viihde/200803267434873_vi.shtml

Köyhää on, jos täytyy tällaisesta otsikoita repiä.

Kyllä täytyy sanoa, että enemmän minua kiinnostaa tämä kuin joku Kanervan tekstiviestit! Tämä kertoo jo nykynuorison sivistystasosta jotain :x :xmas:

Mitäs tämä sitten kertoo sinusta? Mietipä sitä.

Yhteistyössä