Sattuuko mammografia? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja "Jannika"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sattuuhan se kun tissi litistetään levyjen väliin:( Miesten muna jos litistettäis samallaisten levyjen väliin, niin johan olisi aikaa sitten keksitty kivuttomampi keino.:D

[QUOTE="vieras";28729937]Kyllä se jonkin verran sattuu..tuntuu kaulalihastenkin venyvän.[/QUOTE]

Kerrankin edes yhdessä asiassa on etua pehmeästä rintakudoksesta ja riipputisseistä. On meinaan nahkaa rutkasti kiristettäväksi ennen kuin alkaa kaulassa tuntua. :D

[QUOTE="vieras";28729224]Onko muuten jotain suositusta, milloin täytyisi mennä, ihan vain tarkastamaan? Olen 30v., koskaan ei ole tarkastettu, edes gynekäyntien yhteydessä..[/QUOTE]

50 vuotiaasta eteenpäin alkaasäännölliset seulontatutkimukset 2 vuoden välein. Tuohon saakka itsestä kiinni kuinka rintansa tutkii. Tutkia kannattaa säännöllisesti aina kuukautisten jälkeen. Ennen kuukautisia kudos on muhkuraosta ja arkaa,eli silloin ei kannata.
Jos omasta mielestä muutoksia huomaa, lääkäri voi tehdä lähetteen tutkimuksiin. Yleensä mammografia ja ultra. Lisäksi voidaan tehdä myös rintojen magneettitutkimus.

Nainen26vee
Itse jännitin mammografiaa kovin, koska, myönnettäneen, olin lukenut netistä juttuja kuinka paljon se sattuu. Ei se niin paha ollut kuin luulin sen olevan, vähän tuntui.

Tsemppiä, ja toivotaan ettei kasvaimia ole.

ei satu
Itseäni ei sattunut yhtään, itselläni suuret (F-kuppi) ja ei-arat rinnat. Suoraan sanottuna kyllä ottaa päähän että viikon varmaan jännitin ja pelkäsin että se sattuu aivan hemmetisti, kun oh the mighty internet niin kertoi.

Yhteistyössä