Sattuuko epiduraali?!!!

  • Viestiketjun aloittaja Tuleva äippä
  • Ensimmäinen viesti
heippa
Mullakin viikkoja kasassa 35, ni pakko kommentoida vähän..

Niin, että miten ihmeessä sen piikin voi laittaa väärään kohtaan? Luulis että olis vähän ammattitaitoa ja osaamista kuitenkin. Itse ajattelin ottaa kaiken mahdollisimman kivunlievityksen, myöskin ensisynnyttäjänä, koska kukaan ei ole vielä mulle tähän ikään mennessä sanonut, että synnytys EI satu :) Toivotaan nyt, että osaisivat tökätä oikeeseen kohtaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
Mullakin viikkoja kasassa 35, ni pakko kommentoida vähän..

Niin, että miten ihmeessä sen piikin voi laittaa väärään kohtaan? Luulis että olis vähän ammattitaitoa ja osaamista kuitenkin. Itse ajattelin ottaa kaiken mahdollisimman kivunlievityksen, myöskin ensisynnyttäjänä, koska kukaan ei ole vielä mulle tähän ikään mennessä sanonut, että synnytys EI satu :) Toivotaan nyt, että osaisivat tökätä oikeeseen kohtaan...
Niin en tiedä. Lääkärikin totesi minulle että "oho, taisi tulla väärä nikama!". Jep jep.
Mietin vaan että voisinko nostaa jonkun jutun väärästä hoidosta? Kärsin tosiaan vieläkin kivuista vaikka aikaa on sen 1,5v kulunut.
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
Mullakin viikkoja kasassa 35, ni pakko kommentoida vähän..

Niin, että miten ihmeessä sen piikin voi laittaa väärään kohtaan? Luulis että olis vähän ammattitaitoa ja osaamista kuitenkin. Itse ajattelin ottaa kaiken mahdollisimman kivunlievityksen, myöskin ensisynnyttäjänä, koska kukaan ei ole vielä mulle tähän ikään mennessä sanonut, että synnytys EI satu :) Toivotaan nyt, että osaisivat tökätä oikeeseen kohtaan...
Harvoin niitä sattuu, mutta joskus voi käydä niinkin. Mulla lääkäri oli joku aloittelija ja onnistui laittamaan sen väärään nikaman väliin. Mulla kävi onni etten halvaantunut eikä muutakaan. Tehoa ei vain ollut. Mutta tosiaan harvoin ne onnistuu sen mokaamaan. Uskaltaisin ottaa uudelleen!
 
vieras
Sattuuhan se. Täällä kruununkiillottajat kilvan leuhkivat miten "ei tunnu missään"...Aina tuntuu kun neulalla tökitään ja sikiöasento on ihan vitun tuskainen, kun supistusten välissä pitää olla köyryssä ja liikkumatta.
Toisekseen; ÄLÄ LUOTA SIIHEN, ETTÄ EPIDURAALI TOIMII!!!

Suurimmalla osalla synnyttävistä se toimii ja itsekin odotin sen vaikutusta kuin kuuta nousevaa. Pettymys oli melkoinen, kun synnytyksen jälkeen sain kuulla olleeni yksi niistä harvoista synnyttäjistä, joille se ei tehoa...Eli itselleni siitä ei ollut MITÄÄN apua :(
 
Makika
Mulla kävi ihan älyttömän kipeää epiduraalin laitto ja toisessa synnytyksessä en ois päästänyt ketään lähellekään mun selkää neulan kans. Kai siinä laitossakin meni jokin vikaan, koska se jouduttiin vielä pistämään toiseen kohtaan..
 
kolmen äiti
Ei satu. Inhottavalta tuntuu, kun se steriloi sen selän ja suihkuttaa sinne sitä ainetta ja se on JÄÄÄÄÄÄÄKYLMÄÄÄ!!!! Se on hirveintä, kun se kylmä suihke menee siihen paljaalle selälle. :D Itse epiduraalin laitto ei tunnu yhtään. Siihen laitetaan ensin puudutus ja sitten vasta itse SE piikki. Mulla laitettu kolme kertaa ja muutamassa minuutissa homma ohi eikä ole ollut vaikeaa olla siinä asennossa.
 
Minusta se sattui enemmän kuin mikään muu koko synnytyksessä. Jos enään ikinä synnytän, en aio ottaa sitä.
Sikiöasennossa tosiaan tarvitsee olla liikkumatta (mikä on vaikeaa kun supistaa), ja vaikka en piikkikammoinen ole, niin silti se sattui niin paljon, etten pysty vertaamaan sitä edes mihinkään.
Tosin sitten kun se alkoi vaikuttaa, olo oli kuin taivaassa, pystyi jopa nukkumaan.
 
vieras
Riippuu osaako anestesi sen laittaa. Mulla ekassa synnytyksessä en edes huomannut laittoa. toisessa yritti 6 kertaa ja sitten minä löin hanskat tiskiin, kun sattui niin paljon.
 
maikko
Pääsääntöisesti epiduraalin laitto sattuu lihavilla, kun saattaa joutua useammankin kerran laittaa ennenkun löytyy oikea kohta. Synnärillä myös kätilöt kertoivat että ylipainoisilla yleensä sattuu,hoikilla ei. itse en edes huomannut sen laittoa, täysin kivuton. Mut kaverilla tosiaan sattui ihan hirveesti. Kolme kertaa pistivät että osui oikeaan kohtaan.
 

Yhteistyössä