Sarvikuono- nenäkannu-kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sipsi

Vieras
Eli jatkuvaan tukkoisuuteen kyllästyneenä ostin kyseisen vempeleen. Mistä voi johtua, että tuli tunne, kuin nenään olisi jäänyt vettä. Myös korvat tuntuvat tukkoisilta...

Mitä tein väärin :( ? Kellään kokemusta moisesta. Oletteko kannusta apua saaneet?

mulla on vaan toisenkäden tietoa. Kaveri kokeili ja oli pari kuukautta tosi tyytyväinen. Sen jälkeen nenä meni niin tukkoon, ettei kannu tai mitkään käytössä olleet lääkkeetkään enää sitä avanneet. Neuvoi välttämään! ei saa kai jatkuvasti käyttää.

Mut tuohon sun varsinaiseen ongelmaan en kyllä osaa mitään sanoa..

Joo, on kovassa käytössä, tosin siitä huolimatta syön nyt toista antibioottikuuria poskiontelotulehdukseen. Mut siis jos noudatat ohjeita eli niistät veden pois molemmilta puolilta pää alaspäin ja kallellaan niin ei jää vettä nenään. Korvat voi mennä hetkellisesti lukkoon kovasta niistämisestä, niistä vesi pois vähän hiljempaa?

Mulla oli varmaan se kannu tai pää väärässä asennossa, kun vettä valui kannusta välillä silmäänkin :( Joo, niistää en varmaan tajunnut. yritän aamulla uudestaan, paremmalla onnella toivottavasti...

Saako tällä töhnät pois poskionteloistakin?

Ite olen vannoutunut käyttäjä eikä moista ole käynyt.
Siinähän ei sais periaatteessa niistää heti laisinkaan, ainakaan voimallisesti.
Vaan tuhauttaa ne vedet vaan pois.Ja toinen sierain aina kiinni.

Mulla ollut iso apu, ja uskon että sullekin kun opit vaan käytön.

Kuulostaa kyllä siltä, että olet jotenkin väärin kannuttanut. Tai sitten olet yksinkertaisesti liian tukossa kannutukseen. Mä aloitan kannutuksen aina kun tuntuu nuhan elkeitä. Yleensä nuha ei sitten tulekaan kunnolla päällensä. Mutta jos aloittaa kannuttelun kun on jo valmiiksi liian tukkoinen, ei siitä varmaankaan ole hyötyä, kun eihän se vesi pääse kunnolla virtaamaan. :/

• Tykkää
Reactions: Ruttu
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Mulla oli varmaan se kannu tai pää väärässä asennossa, kun vettä valui kannusta välillä silmäänkin :( Joo, niistää en varmaan tajunnut. yritän aamulla uudestaan, paremmalla onnella toivottavasti...

Saako tällä töhnät pois poskionteloistakin?

No olevinaan pitäis saada, mut mulla on kait röörit niin tukossa et toiselle puolelle ei ainakaan onteloon saakka mene. Nuhan ollessa päällä, sai sillä mahtavat limalöntit liikkeelle mut nyt ei enää irtoo mitään, poskionteloissa näyttää tiiviisti tavara pysyvän.

Onko teillä käyttäjillä ollut näitä alkuhankaluuskia, eli onko ensin tuntunut kurjalle, mutta harjoittelun myötä alkanut helpottaa? Kun mietin, uskallanko enää ollenkaan kannuttaa :(

Nostan vielä. Aamulla onnistuin saaman toiselta puolelta valtavasti "tavaraa" ulos, mutta nyt illalla huuhtelin, ja taas olo on tukkoinen :(

Viime yön nukuin huomattavasti normaalia paremmin. Kauanko teillä on kannun käytön oppiminen kestänyt?

Ethän turista liian kovaa sittä vettä pois? sillä saat varmasti nenän uudestaan tukkoon. Itselläni kannu on auttanut todella paljon ja lähes krooninen poskiontelontulehdus jäi saman tien pois =) Flunssan aikaan pelkkä kannu ei riitä vaan avuksi tarvitsen sitten Nasolinia.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ethän turista liian kovaa sittä vettä pois? sillä saat varmasti nenän uudestaan tukkoon. Itselläni kannu on auttanut todella paljon ja lähes krooninen poskiontelontulehdus jäi saman tien pois =) Flunssan aikaan pelkkä kannu ei riitä vaan avuksi tarvitsen sitten Nasolinia.

Kieltämättä olen turistanut aika kovaa...:( Olisiko tuossa syy sitten?

Mistäköhän johtuu, että mä käytin sitä aikani, mutta sitten alkoi tuntumaan tosi ilkeältä se suolavesi tuolla nenässä, että ei pysty enää vettä sinne laittamaan? Sillain kirvelee ja vedet vaan valuu silmistä? Alkuun kuitenkin toimi ihan moitteetta.

Yhteistyössä