Sarvikuono- nenäkannu-kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Mistäköhän johtuu, että mä käytin sitä aikani, mutta sitten alkoi tuntumaan tosi ilkeältä se suolavesi tuolla nenässä, että ei pysty enää vettä sinne laittamaan? Sillain kirvelee ja vedet vaan valuu silmistä? Alkuun kuitenkin toimi ihan moitteetta.

Siis sen kirvelyn takia valuu, ei se suolavesi sentään. Ja oon koittanut ihan silkalla vedelläkin ja silti sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Muutaman päivän kannutellut;23749955:
Pelkkä vesi varmasti sattuukin, olennaista on että suolaa on vedessä oikea määrä (kannun ohjeen mukaan, lusikallinen per kannu).

jotkut neuvoo laittamaan mukaan vähän ruokasoodaa,kuulemma vähentää nenän limakavojen ärsytystä.

Sopivan lämpöinen vesi, oikea määrä suolaa, kyllä toimii, mutta olen huomannut että huuhtelu myös ainakin minulla kuivattaa nenän limakalvoja ja saa ne herkästi vuotamaan verta. Kannattaa seurata nenän limakalvojen muutoksia niin että osaa vähentää huuhtelukertoja kun limakalvot näyttävät olevan pingoittuneet liian kireiksi.

Nenäkannu eli "sarvikuono" on loistava laite! Olen käyttänyt varmaan 10-vuotta ja ainut tapa pitää ilman lääkkeitä poskeontelotulehdukset ja nuhat kurissa. Hienoa merisuolaa löytyy kaupasta oliko 400g vai peräti 500g pakkaus. Tasapäinen mittalusikka suolaa kannuun ja hanasta suoraan haaleaa vettä täyteen ja kämmen aukon tukkeeksi ja peukalolla kärsä umpeen ennen ravistusta. Sitten pää altaaseen niin kallelleen että korva hipuu altaan pohjaa ja vettä sierimeen kunnes alkkaa valua vastakkaisesta sierimesta pois. Sen jälkeen olen tukkinut sen sierimen josta kannutin ja kevyesti niistänyt paskat pois ja sitten toisen kannutus jne. Joskus tuntuu että veden mukana valuu aivotkin pihalle kunnon klimpin valuessa kolvista ennen niistämistä:) Suuri apu siitepölyaikaan enkä ole havainnut mitään sivuvaikutuksia vaikka en ole vettä keittänyt ym sählännyt. Saattavat joskun tullissa reissatessa ihmetellä suolapussia mutta maistamisen jälkeen ovat päästäneet läpi.

Olen kokeillut, en ole ihan varma auttoiko, ehkä joskus ja joskus ei. Tosin en tiedä, luultavasti ei ole allergiaa, joten se voi olla vähän eri. Mutta, varmuuden vuoksi yrittäisin käsitellä mahdollisimman puhtaasti (kuumennus mikrossa pari minuuttia ohjeiden mukaan käyttöjen välissä ja suolan sekoitus kannussa vaikka puhtaalla lusikalla), niin ei joudu esim käsistä tai muusta paljon ylimääräistä sinne :)

Olen kokeillut, en ole ihan varma auttoiko, ehkä joskus ja joskus ei. Tosin en tiedä, luultavasti ei ole allergiaa, joten se voi olla vähän eri. Mutta, varmuuden vuoksi yrittäisin käsitellä mahdollisimman puhtaasti (kuumennus mikrossa pari minuuttia ohjeiden mukaan käyttöjen välissä ja suolan sekoitus kannussa vaikka puhtaalla lusikalla), niin ei joudu esim käsistä tai muusta paljon ylimääräistä sinne

Tähän lisään että se kannu siis itsessään, tyhjänä mikrossa, ja erikseen olen vedenkin keittänyt ja antanut jäähtyä mitä tuonne laitoin, ihan varmuuden vuoksi.

Yhteistyössä