Särkeeeee....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blushing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka paljon tuota parasetamolia ja buranaa nyt uskaltaisi yhdistellä? Mä otin viimeksi kolmen maissa 2 buranaa, yhteensä olen syönyt niitä tämän vuorokauden aikana siis jo 4... tai 5. Mä en oikeastaan enää edes muista. Nuo kaksi piti pahimman säryn poissa ehkä kolmisen tuntia ja nyt taas kivistää ja vihloo niin ettei puhua pysty. Kipu ei ole nyt oikeastaan edes sen viisaudenhampaan paikan kohdalla vaan lähempänä etuhampaita. Voiko joku hermo olla ärsyyntynyt tai jotain? Mun tuurilla voisi tietty myös olla että joku reikä alkaa nyt oireilemaan... No enpä tiedä. Eiköhän tuo kipu pikkuhiljaa ulotu loppuleukaluuhunkin.
Mulla on kotona 500mg panadoleja ja noita 600mg buranaa.
Neuvokaas vähän mitä uskaltaisin ottaa ja kuinka paljon... Edes jääpussi ei tunnu tehoavan tänään :headwall:

Panadolia ja buranaa voi ottaa molempia ihan maksimiannoksella. Panadolhan EI OLE tulehduskipulääke. Niitä mulle on aina tarjottu esim synnärillä. Panadolia voi ottaa 2x500mg 8 tunnin välein.

Jaa... Oliskohan täällä vielä tähän aikaan joku päivystys auki...

Eipä se pelkäämällä parane. Itsekin valvoin edellisen yön (Mulla järkky hammaslääkäripelko) mutta sama se silti on edessä päin. Äärimmäisen veemäistä vaan tämä päiviä jatkuva särky. Mihin sä oot menossa poistoon? Mä pääsin hammaskirurgille kun vaadin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Panadolia ja buranaa voi ottaa molempia ihan maksimiannoksella. Panadolhan EI OLE tulehduskipulääke. Niitä mulle on aina tarjottu esim synnärillä. Panadolia voi ottaa 2x500mg 8 tunnin välein.

Ja ei haittaa vaikka ottaa saman päivän aikana? Eli voisin nyt nappasta vaikka 1000mg panadolia ja ennen kun alan nukkumaan niin yhden buranan... Meen nukkumaan varmaan joskus aamuyöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:

Eipä se pelkäämällä parane. Itsekin valvoin edellisen yön (Mulla järkky hammaslääkäripelko) mutta sama se silti on edessä päin. Äärimmäisen veemäistä vaan tämä päiviä jatkuva särky. Mihin sä oot menossa poistoon? Mä pääsin hammaskirurgille kun vaadin.

Voit hakea tk:n päivystyksestä antibioottikuurin jos vaikka olisi tulehtunut. Yleislääkäri voi kirjoittaa sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Akaton:

Voit hakea tk:n päivystyksestä antibioottikuurin jos vaikka olisi tulehtunut. Yleislääkäri voi kirjoittaa sen.

Joo, mut mites tästä lähdet, ulkona ukkostaa ja ei oiken tän säryn kanssa kykene fillaroimaan 4 kilsaa päivystykseen venailemaan tunneiksi... :( Täytyy yrittää pärjää huomiseen... Kiitti kuitenkin :)

Siis corsodyl värjää?? Minkä väriseksi? Kävin ite viime to poistamassa toisen kirurgisesti ja edelleen on kipeä, mietin tässä itekkin että eikö v-pen kuuri tehonnut kun ne sellaisen sieltä suoraan heti antoi.. kai se täytyy mennä näyttämään jos ei jomotus pikku hiljaa ala lakkaamaan. Niin joo ja hmlääkäri sanoi että ainoastaan corsodyl auttaa..

Ja ei haittaa vaikka ottaa saman päivän aikana? Eli voisin nyt nappasta vaikka 1000mg panadolia ja ennen kun alan nukkumaan niin yhden buranan... Meen nukkumaan varmaan joskus aamuyöstä.

Juu juu, samana päivänä molemopia maksimit. Näitähän suositellaan pikkulapsillekin jos on kovassa kuumeessa tai korvatulehduksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis corsodyl värjää?? Minkä väriseksi? Kävin ite viime to poistamassa toisen kirurgisesti ja edelleen on kipeä, mietin tässä itekkin että eikö v-pen kuuri tehonnut kun ne sellaisen sieltä suoraan heti antoi.. kai se täytyy mennä näyttämään jos ei jomotus pikku hiljaa ala lakkaamaan. Niin joo ja hmlääkäri sanoi että ainoastaan corsodyl auttaa..

Emmä vaan tiedä. Mulle se hammas/suu/mikälie kirurgi sanoi antavansa tuota peroexia koska maistuu paremmalta eikä värjää kuten corsodyl. En sitten yhtään tiedä kuinka pysyvä värjäys sekin on..

Ei parane ei, mutta silti se pelottaa.

Juu juu, samana päivänä molemopia maksimit. Näitähän suositellaan pikkulapsillekin jos on kovassa kuumeessa tai korvatulehduksessa.

Selvä. Ja oliko tuo edellisellä sivulla ollut 3200mg se buranan maksimi vuorokausiannos? Ja panadolin maksimi on 3000mg/vrk?

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:

Ei parane ei, mutta silti se pelottaa.

Tiedän :ashamed: Eipä se mullakaan pois mennyt eikä takuulla ikinä mene. Mä otin avon mukaan sinne henkiseksi tueksi kun pelkäsin niin :ashamed: Enkä mä voi kieltää, sattuihan se. MUTTA, harvemmin se kai noin paljon edes sattuu kun kunnolla piikittävät.

Parasetamolipohjainen kipulääke + tulehduskipulääke on tehokas kivun hoidossa. Otat tietenkin niitä vuorotellen. Jos molempia saa ottaa 4 krt vrk, ota 4 tunnin välein lääke. Itse söin Burana 800 x4 ja Panacodia. Hyvin toimi.

Mua jotenki pelottaa/jännittää tuo jälkikipu ja miten siitä selviän! :/ Hammaslääkärikäynti menee ihan hyvin kunhan sinne pääsen, jännitän niin paljon sinne menoa, et viimeksikin rupesin itkemään siinä tuolissa! :D tosin olin sillon raskaana, että sekin saattoi vaikuttaa! :whistle:

Mutta toivottavasti nuo sinun kivut menee pian ohi ja saat huomenna viimeistään apua tuohon.

Ei ole corsodylia vaan Paroexia. Lääkäri antoi sen nimen mulle. Maistuu paremmalle eikä värjää kuten corsodyl.
Mulle laitettiin tikit (sulavat) näihin joten sinänsä ei pitäisi olla koko ajan auki. Ja nuo kohdat ikenessä näyttää suht siisteiltä, tosin aina kun hymyilee tms. alkaa maistua veri suussa. Että jotainhan tuolla aukeaa...

Ei kait corsodyl värjää, sehän on ihan väritöntä.

No ei sen pitäis värjätä. Liuos on ihan väritöntä ja sitä käytetään suun desifintiointiin esim. leikkausten jälkeen eli ei mitään "tavallista" suuvettä. Mä oon käyttänyt ainetta jo vuosia eikä mun hampais mitään värjäytymiä ole.

Buranaa vain nassuun. Mulla kesti monta viikkoa vaikka otettiinki vain yks kerrallaan. Miksi hullussa sulta molemmat alaviisurit kerralla otettiin...?

Kun kummatkin ovat olleet kipeinä :/
Enkä mä voi ottaa enempää buranaa ennenkö nukkumaanmennessä... Tänään on menny 4 tai 5x 600mg buranaa+ 2x 500mg panadolia.

No ei sen pitäis värjätä. Liuos on ihan väritöntä ja sitä käytetään suun desifintiointiin esim. leikkausten jälkeen eli ei mitään "tavallista" suuvettä. Mä oon käyttänyt ainetta jo vuosia eikä mun hampais mitään värjäytymiä ole.

No en sitten vanno, voi toki olla että olen sekoittanut corsodylin siihen mistä lääkäri puhui. Hän kuitenkin sanoi, että näitä kahta suuvettä, siis tätä mikä mulla on ja se toinen mistä puhui, käytetään yleensä viisureiden poiston jälkeen suun desinfiointiin kun takahampaita ei voi kunnolla pestä päiviin.

Uusimmat

Yhteistyössä