Särkeeeee....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blushing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Blushing

Aktiivinen jäsen
12.01.2009
1 606
0
36
Multa poistettiin maanantaina alaviisurit ja tää toinen puoli suusta särkee ihan koko ajan |O Yhtään ei pysty hymyilemäänkään/syömään kun tuntuu että ikenet tai jokin repee.
Onko tää ihan normaalia särkyä? Toinen puoli ei ole särkenyt enää pariin päivään, paitsi nauraessa, mutta tämä toinen puoli on ihan sieltä viisaudenhampaan kohdalta leukaan asti (Siis etuhampaisiin) kipeä. Burana 600:sta sain ja ohjeena että 8 h välein, mutta n. 5 tunnin välein olen ottanut. Se hetkeksi helpottaa pahinta särkyä vaikkei viekään sitä kokonaan pois.

Eihän vain ole tulehtunut?

Mulla tulehtui, otin muutaman tunnin välein 2x600mg buranan muttei auttanut, soitin hammaslääkääriin ja tulehdus todettiin ja sain kuurin

Mistä sen voi tietää onko tulehtunut? Vai voiko sitä itse todeta? Tää on meinaan tosi kipee... ja ulottuu niin kauas tämä kipu...
Hyvä tietää että tota Buranaa uskaltaa ottaa useamminkin. En ole uskaltanut enempää ottaa kuin 5h välein yhden...

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ota Panadol sen Buranan kaveriks, tehoo paremmin.

ja täysin ot, mahtava vinkki se huulikiilto luomivärin alustukseen.. Bongasin sieltä sun blogista.. :D

Ai kiitos :D Kylläpäs piristi mieltä :)

Apteekin täti varoitteli erikseen ettei saa ottaa sekaisin muita tulehduskipulääkkeitä. Kuulemma teho ei parane mutta maha kärsii enemmän... Tiedä sitten. Ainakin voisin ottaa alkuun useammin/enemmän tota Buranaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Rane:
Alkuperäinen kirjoittaja vakituinen harmaana:
Vanupuikolla sivele alkoholia särkevään kohtaan.

Eikös olisi parempi ottaa suu täyteen alkoholia ja purskutella sillä.

Ps. nielaskaa se lopuksi niin ei alkoholi mene hukkaan

Mulle on annettu jotain ärtsyä desinfioivaa suuvettä niin luulen sen ajavan saman asian kuin alkoholi...

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:

Mulle on annettu jotain ärtsyä desinfioifaa suuvettä niin luulen sen ajavan saman asian kuin alkoholi...

Käytä sitä, se putsaa pöpöt suusta

Mulle on annettu jotain ärtsyä desinfioifaa suuvettä niin luulen sen ajavan saman asian kuin alkoholi...

Käytä sitä, se putsaa pöpöt suusta

Siis kyllä mä käytänkin tota suuvettäni. Varmaan 4 kertaa päivässä purskuttelen...

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ota Panadol sen Buranan kaveriks, tehoo paremmin.

ja täysin ot, mahtava vinkki se huulikiilto luomivärin alustukseen.. Bongasin sieltä sun blogista.. :D

Ai kiitos :D Kylläpäs piristi mieltä :)

Apteekin täti varoitteli erikseen ettei saa ottaa sekaisin muita tulehduskipulääkkeitä. Kuulemma teho ei parane mutta maha kärsii enemmän... Tiedä sitten. Ainakin voisin ottaa alkuun useammin/enemmän tota Buranaa...

Joo, apteekin tädit ei aina tiedä.. ;) Mä oon käyttäny tätä jo pidemmän aikaa, on paljon käytetty yhdistelmä sellaisille jotka ei vahvempia kipulääkkeitä kestä. Ja tuossa nimenomaan on Burana se mikä on vatsalle pahaksi. Eli mieluummin vähemmän sitä Buranaa :)

Mä en ny tarkkaan muista Buranan maksimiannostusta vuorokaudelle, musta tuntuu et se ois 3200 mg mutta esim. mulle on lääkäri määränny 800 mg 3 krt/vrk. Et kannattaa vähän laskee ja kattoo et paljo sitä menee.

Okei, hyvä tietää. Kokeilen sitten kun tulee totaalinen hermoromahdus ja yleisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden vuoksi kikkailu on välttämätöntä!
Kräääääh.... Meen takasin sänkyyn jääpussi poskella. Erittäin hauskat 4 vapaapäivää tässä |O

Voisin väittää, että hampaan jättämään aukkoon ei muodostunut limatulppaa ja tästä syystä aukosta on koko ajan suora yhteys leukaluuhun -> kipua. Tuollaisessa tapauksessa hammaslääkärissä yleensä tehdään valetulppa jolloin paraneminen pääsee taas käyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisin väittää, että hampaan jättämään aukkoon ei muodostunut limatulppaa ja tästä syystä aukosta on koko ajan suora yhteys leukaluuhun -> kipua. Tuollaisessa tapauksessa hammaslääkärissä yleensä tehdään valetulppa jolloin paraneminen pääsee taas käyntiin.

Limatulppa?

Ei mun mielestä hampaan poistokohtaa tule limatulppaa vaan verihyytymä.

Ja taas mä avasin tän! :headwall: Mulla poistetaan kolme viisuria tiistaina, kaksi alhaalta ja yksi ylhäältä. Pelottaa tuo kipu jo nyt niin kovin.

Hei mitä tuo suuvesi on mitä oot käyttänyt? Voisin ehkä varautua ja sit pitää käydä ostaa kaappi täyteen buranaa ja panadolia! :D

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Ja taas mä avasin tän! :headwall: Mulla poistetaan kolme viisuria tiistaina, kaksi alhaalta ja yksi ylhäältä. Pelottaa tuo kipu jo nyt niin kovin.

Hei mitä tuo suuvesi on mitä oot käyttänyt? Voisin ehkä varautua ja sit pitää käydä ostaa kaappi täyteen buranaa ja panadolia! :D

Veikkaan et corsodyl:liä.

corsodyl

Ei ole corsodylia vaan Paroexia. Lääkäri antoi sen nimen mulle. Maistuu paremmalle eikä värjää kuten corsodyl.
Mulle laitettiin tikit (sulavat) näihin joten sinänsä ei pitäisi olla koko ajan auki. Ja nuo kohdat ikenessä näyttää suht siisteiltä, tosin aina kun hymyilee tms. alkaa maistua veri suussa. Että jotainhan tuolla aukeaa...

Joo ja osta paljon jätskiä ja semmosta litkumaista syötävää. Mä en voi vielkään syödä mitään mitä pitäis pureskella, etuhampailla pystyy vähän järsimään jotain suht pehmeetä ja pientä.
Mutta sen voisin sanoa lohdutuksena, että ilmeisesti se poisto ei yleensä satu yhtä paljon kuin mulla. Mutta sitä en tiedä onko tämmöset jälkikuvut normaaleja. Aattelin kyllä soittaa huomenna hammaslääkäriin ja kysyä... Jos olis sitten vaikka tulehtunut :/

Mulla särki kolme viikkoa, eikä ollut tulehtunut tai mitään. Oli vain niin pitkä juuri alaviisurissa, että särki koko leukaluu, ja säteili myös ohimoon asti. Särky meinasi tehdä hulluksi, eivätkä särkylääkkeet auttaneet. Kokeiltiin buranaa, panacodia ja muistaakseni voltarenia. Viimeinen oli kaikkein tehottomin. Ainoa särkylääke, joka auttoi, oli luontaistuote Fortodol.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla särki kolme viikkoa, eikä ollut tulehtunut tai mitään. Oli vain niin pitkä juuri alaviisurissa, että särki koko leukaluu, ja säteili myös ohimoon asti. Särky meinasi tehdä hulluksi, eivätkä särkylääkkeet auttaneet. Kokeiltiin buranaa, panacodia ja muistaakseni voltarenia. Viimeinen oli kaikkein tehottomin. Ainoa särkylääke, joka auttoi, oli luontaistuote Fortodol.

Ou nou :o Mulla oli just tämän kipeen puolen hammas syvemmällä kiinni, mutta pienet juuret sillä kuitenkin oli kun olen sen verran nuori.
Siis en muuta sano, kuin että voi hlvt. Ja stna. Vuoden pahimpia kouluviikkoja 3 jäljellä, en todellakaan tiedä mitä teen jos tää särky vaan jatkuu...

Uusimmat

Yhteistyössä