Sarjassamme Isät vahtivat...

Menin äsken lasten kanssa ulos, kun isi jäi imuroimaan. Leikkimökissä huomasin pari ämpäriä joissa oli lehtiä, niitä siten kääntelemään, että mikäs puska on riivitty.

Ne oli täynnä viinimarjan kukkia! Siis kaksi hiekkaämpärillistä viinimarjankukkia! \|O \|O \|O

Riemastuin tietysti ja marssin siään kysymään, että mikäs neronleimaus tämä oli! Naapurin flikka oli siis eilen isänsä kanssa meidän pihalla leikkimässä ja silloin tämä tihutyö on tehty.

Kumma kun kaksi aikuista miestä ei saa valvottua kolmea tenavaa!

"Kun mä luulin, että ne ottaa vaan angervoista..." Niinku mistälähtien niitä on saanu riipiä? :headwall:


Toivottavasti saadaan naapurista lisää marjoja.
 
Joo meilläkin oli isä eilen pihalla 1-vuotaan kanssa, kun minä laiton kasvimaahan viimeiset siemenet 4-vuotiaan kanssa. Kun tultiin takaisin etupihalle niin eiköhän 1-vuotiaalla ollut multaa suu täynnä ja isänsä katkoi keskittyneesti yhdestä pensaasta kuivuneita oksia... Ei ollut kuulemma huomannut mitään...
 
vuh
Kyllä mäkin mietin USEIN, että mitä miesten päässä liikkuu... Naapurissa kävi (pitkän aikaa sitten) niin, että isän "vahtiessa" tyttöä, se tökkäsi itseään tikalla silmään... :eek: Uudessa Kuukausiliitteessä Gustav Hägglund taas kertoi, miten se aikoinaan päätti lähteä pikkupoikansa kanssa heikoille jäille "kun oli kerran pelastusvälineetkin mukana". Kumpikin tippui jäihin, onneksi pelastuivat!!

Oma ukko ei ole tuollaisiin neronleimauksiin vielä päässyt, mutta ei se vaan vahdi poikaa samalla tavalla kuin ite vahtii. :/
 
No joo
Entäs meidän isi, vie lapsen (reilu 1 v) nukkumaan toiseen kerrokseen ja menee itse itkuhälyttimen kanssa pihalle juomaan olutta. Ai niin ja ruokaakaan en antanut, kuin vain pelkkää maitoa. Välipala, päivällinen ja iltapuuro siis jäivät pois. Ja sitten ihmetellään, kun olen raivoissani.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:43 No joo kirjoitti:
Entäs meidän isi, vie lapsen (reilu 1 v) nukkumaan toiseen kerrokseen ja menee itse itkuhälyttimen kanssa pihalle juomaan olutta. Ai niin ja ruokaakaan en antanut, kuin vain pelkkää maitoa. Välipala, päivällinen ja iltapuuro siis jäivät pois. Ja sitten ihmetellään, kun olen raivoissani.
meidän isi kun vahtii tenavia, niin lapset syövät päivällä lähes pelkkää leipää ja jukurttia tai vaihtoehtosesti muroja \|O ....on se niin vaikeeta vaikka paistaa pakkasesta pyttipannua :whistle:
 
Meillä oli isäntä poikien kanssa eilen kun olin töissä.No ruokaa eivät olleet syöneet koko päivänä.Isäntä oli kysyny pojilta mutta eivät kuulemma halunneet ruokaa vaan leipää ja viiliä ja... :headwall: :whistle: Ei mulla kyllä ole yleensä tapana kysellä.Ruoka syödään ruoka-aikana ja sillä siisti.Tais olla vähän omasta laiskuudesta kyse. :D
 
me oltiin tuossa aamupäivästä pihalla, mä tongin kukkapenkissä ja isäntä lasten kanssa terassilla. siitä kun selvisin niin kysäisin että missäs lapset. naapurin pihalla leikkimässä kuulemma. kysyin, että kukahan meidän 2,5-vuotiasta siellä vahtii niin ukko hoomoilasena että pitääkö se sitten pois sieltä hakea. käytiin pitkä keskustelu aiheesta, kunnes tämä 2,5-vuotias kömpii sieltä terassin kupeessa tönöttävästä kivikasasta esiin ja sanoo että on pissahätä. siellähän se oli ollu kokoajan, että kenelleköhän ukko oli oikein luvankin antanut lähteä naapuriin leikkimään? :eek:
 
Jiijii
Tässä jokin vuosi sitten oli lehdessä juttua, kuinka pieni poika oli päiväunien aikaan polkenut Rovaniemen kaupungin läpi äitinsä työpaikalle. Ja mitähän isukki oli sillä aikaa tehnyt... No nukkunut tietenkin autuaan tietämättömänä pojan häviämisestä. :kieh:
Miehet
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:47 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:43 No joo kirjoitti:
Entäs meidän isi, vie lapsen (reilu 1 v) nukkumaan toiseen kerrokseen ja menee itse itkuhälyttimen kanssa pihalle juomaan olutta. Ai niin ja ruokaakaan en antanut, kuin vain pelkkää maitoa. Välipala, päivällinen ja iltapuuro siis jäivät pois. Ja sitten ihmetellään, kun olen raivoissani.
meidän isi kun vahtii tenavia, niin lapset syövät päivällä lähes pelkkää leipää ja jukurttia tai vaihtoehtosesti muroja \|O ....on se niin vaikeeta vaikka paistaa pakkasesta pyttipannua :whistle:
joo, on se niin vaikeaa laittaa omille lapsille syötävää. jos joskus harvoin sattuu sellainen aamu että kuuluu kuiskutus "annetaan äidin nukkua vielä vähän pitempään" isin suusta, niin enhän minä mitään unta saa kun tiedän ettei lapset mitään syötävää saa. monesti aiemmin olin ajatellut että tottakai se siellä katsoo niiden perään ja laittaa ainaki leivät. niin eikä mitä. joskus oon heränny 11 aikaan ja lapset heti roikkuu jaloissa itkemässä että on nälkä ja mitään ei ole syöneet. :headwall:
tosin miehen puolustukseksi täytyy sanoa, että on se viimeisten parin kk.n aikana vähän parantanu. on se joskus tehny niille iltapalaksi leipää, muroa tai penkkipuuroa. eipä nuo paljon muuta suostukkaan syömään iltaisin ja aamuisin.

olikohan käänteen tekevää se, että pari kertaa viikonloppuaamuna tökkäsin miehen hereille ja sanoin että "nouse sie, mie valvoin yöllä vauvan kansa. jääkaapissa on valmiina niille syötävää"? tuo niin sisuuntuu jos sen osaamista vähätellään! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:26 Ford Prefect kirjoitti:
Meillä mies voi tyynesti tehdä välipalaa vai vst ja SYÖDÄ ja lapset on vieressä... :eek: :headwall:

Onneks noi tajuaa jo PYYTÄÄ siltä. ;)
joo, meillä kans tätä. ja sitte se suuttuu kun ne pyytää sitä mitä hällä on. joskus vaikka ovat vasta syöneet oman iltapalansa. mies tekee aina illalla kauhean ison lastin ruokaa itelleen. luulis että siitä nyt liikenis pala lapsille, mutta ei. ei kauhean terveellisiä iltapaloja sillä ole.. sitten se naureskelee että kato mie oon lihonu (luonnostaan hoikka). mulla vaan pelottaa että se "ottaa isästään mallia" ja saa slaagin 50-v.nä...
 
Meillä tänään taas tuo naapurin isäntä oli "vahtimassa" tuota niiden nuorimmaista tuossa pihalla.Taisi tosin mies enempi keskittyä niihin saamarin kukkasen taimiin kuin omaan lapseensa joka on todella vilkas.No,me oltiin sitten kaikki tuossa pihalla ja meillä oli takaovi auki.Kuuntelin sitten että kas,oli naapurin poika mennyt takaovesta kengät jalassa meille sisään soittelemaan sällin rumpuja.
Hetken naapurin mies siinä kukkiansa katseli ennenkuin huomasi että niiden poika oli hävinnyt.Ihan piruuttanikaan en ensin sanonnut mitään,se mies ei muutenkaan paljoa noiden lastensa perään katso.Saavat tuossa pihalla tehdä juuri mitä tykkäävät.Jos joku niitä vahtii ja komentaa niin se olen kyllä minä.
No,siinä se käveli pihalla ympyrää ja huhuili lasta,tiesin kyllä että eihän toinen tietenkään vastaa.Rupes jo miehen naama olemaan aika huolestunnut niin sitten sanoin että on tuolla meidän sisällä poitsun huoneessa.Melkein heti kyllä kadutti että siitä sanoin,naapurin mies vaan rupesi naureskelemaan että no,olkoon sitten siellä.Ja on se hyvä kun heidän kauhukakara tietää hyvät leikkipaikat.
Meinasin siinä vaiheessa heittää sitä ukkoa monolla.Onneksi niiden äiti tuli ja kysyi että missäs heidän poika on.Mies sanoi että meni naapuriin leikkimään.Oli takaovesta mennyt sisälle.Tää äiti sitten piti ripityksen miehelle että etkö taas sen vertaa voinnut perään katsoa.Kävi sitten hakemassa lapsen pois meiltä,mutta meidän sällin huone oli jo pistetty tosi hyvään uskoon.Siis toi on niin raivostuttavaa \|O !!!
Ja he ovat kyllä tehneet selväksi kaikille ettei heidän pihalle ole mitään asiaa jos ei siellä ketään ole,niin heidän muksulla on kyllä lupa marssia sisään meille vaikkei meillä ketään ole sisällä.Ja päälle vaan naureskellaan.
 

Yhteistyössä