sarjassamme " ei kulta, ei äiti suinkaan ole vihainen.. punottelen muuten vain" eli, pistetäänkö rakkaiden riiviöiden koottuja te

Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mun esikoinen pyykkäs mun kännykän.
Kävin pikaiseen vielä katsomassa josko makkarissa olis vielä pyykättävää ja tenava oli sillä aikaa kivunnut keittiön pöydälle hakemaan mun kännykän jonka sitten kävi työntämässä pyykkikoneeseen.

:| se oli entinen se.

Nuorimmainen aiheutti pienimuotoisen tulvan tukkimalla vessanpytyn rullallisella paperia.
eikö teillä ole vessan ov aina kiinni? ateeksi, ei ole tarkoitus pilata ketjua tai kiillottaa omaa sädekehää mut mä en oo koskaan ymmärtänyt näitä vessajuttuja, esim. rulla pönttöön, meikit sotkettu, syöty vessaharjaa, kun meillä on aina ollut vessojen ovet kiinni ja siinä vaiheessa kun lapset on niin isot et saa ne itse auki (3v) on niillä jo niin paljon järkeä päässä et tuollaista eivät tee.
Esikoinen ei aina muista laittaa ovea kiinni.

Toisekseen tuo vesseli saa sen kyllä auki. Ja se tekee kaikenlaisia tieteellisiä kokeita...

Eihän näitä nyt pahuuttaan tapahdu, eikä kukaan voi ennalta käsittää kieltää kaikkea, saati lapsi aina muistaa noudattaa kaikkea.

Näitä sattuu ja tapahtuu- paremmissakin piireissä :D
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mun esikoinen pyykkäs mun kännykän.
Kävin pikaiseen vielä katsomassa josko makkarissa olis vielä pyykättävää ja tenava oli sillä aikaa kivunnut keittiön pöydälle hakemaan mun kännykän jonka sitten kävi työntämässä pyykkikoneeseen.

:| se oli entinen se.

Nuorimmainen aiheutti pienimuotoisen tulvan tukkimalla vessanpytyn rullallisella paperia.
eikö teillä ole vessan ov aina kiinni? ateeksi, ei ole tarkoitus pilata ketjua tai kiillottaa omaa sädekehää mut mä en oo koskaan ymmärtänyt näitä vessajuttuja, esim. rulla pönttöön, meikit sotkettu, syöty vessaharjaa, kun meillä on aina ollut vessojen ovet kiinni ja siinä vaiheessa kun lapset on niin isot et saa ne itse auki (3v) on niillä jo niin paljon järkeä päässä et tuollaista eivät tee.
Miten mun kolmevuotiaat on olleet just sellaisessa iässä, että kaikkea pitää kokeilla ja testata - pumpulipuikot , vessapaperi, shampoot, saippuat, ne etenkin ovat kovin kiinnostavia.
Ja lapset on turkasen nopeita.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Jos perheellä on kissa, on vessan oven oltava auki. Joskus se ovi on auki tuuletuksen takia.
meillä on kissa, mutta ovi ei ole auki. raollaan on kyllä, siinä on haka niin, että kissa pääsee kulkemaan, mutta lapset eivät.
 
Heh.. Ei ole omia lapsia vielä, mutta tulipa näitä juttuja lukiessa mieleen muutama anopin kertoma sattumus tästä mieheni veljessarjasta.. Neljä poikaa vuoden välein.. Olivat osa ala-asteella ja osa vielä eskari-ikäisiä ku nää on sattunu.. Anoppi ollu kaupassa ja appiukko jääny lasten kans kottiin. Menny saunapuita hakemaan ja silläaikaa nää neropatit oli ruutannu lattialle täyden pullon fairya ja vähä vettä päälle.. AH ku niillä oli ollu kivaa luistella sisällä :D

Samana talvena olivat tehneet jättimäisen lumiukon etuoven etteen terassille nii, ettei siitä ovesta vähään aikaan oltu kuljettu. Jotenki olivat onnistuneet sen jäädyttään siihen :whistle:

Ovat pikkusiskonsa vaunut ottaneet parempaan käyttöön ja rakentaneet niistä mäkiauton :LOL:

Siinä perheessä on kyllä tapahtunu vaikka ja mitä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kysyn:
eikö teillä ole vessan ov aina kiinni? ateeksi, ei ole tarkoitus pilata ketjua tai kiillottaa omaa sädekehää mut mä en oo koskaan ymmärtänyt näitä vessajuttuja, esim. rulla pönttöön, meikit sotkettu, syöty vessaharjaa, kun meillä on aina ollut vessojen ovet kiinni ja siinä vaiheessa kun lapset on niin isot et saa ne itse auki (3v) on niillä jo niin paljon järkeä päässä et tuollaista eivät tee.
Meillä ainakin on lapsi saanut vessan oven auki jo alle 2-vuotiaana, raahasi turvaistuimensa tms. avuksi jotta ylettyi avaamaan oven.
 
No
eniten ärsytti se, kun lapset, silloin 1.5v ja 3v, oli löytäny ison pullon ceridal-öljyä ja olohuoneen ryijymatolla sivelleet pehmolelut sillä :D siel ne luisteli maton ympärillä lattialla kun tulin olohuoneeseen :D tiskasin silloin.

Tuo vanhempi ei juuri ole tuhoja tehnyt tuon lisäksi, siis mitään kovin työlästä siivota tai korjata, mut tuo pienempi, nykyisin vähän vajaa 3v, keksii aina jotain. sen bravuuri on kaivella jostain vessareissulla rasvatuubi ja levittää vessaan. ja usein sen tekee vaikka koitan vahtia :D nykyään aina huudan et älä sit tee mitään typeryyksiä vessassa. kerran vastas et en tee mut meinasin kaataa tän (mun piilarinesteen) vessanpyttyyn!

Yks päivä kuulu rapinaa keittiöstä ja huusin et mitäs teet. purkin kansi kolahti ja poika juoks mun luo suun ympärys kaakaojauheessa. isänsä sit sano et katsopa peiliin, ja kyllä poikaa, ja vanhempia, nauratti :D
 
qwe
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Ei mitään, ei yhtikäs mitään, ja mulla on niitä kaikkiaan kolme. Aikamoisia kullannuppuja, vilkkaitakin, mutta eivät koskaan tee mitään tahallisesti tyhmää. Iät 10kk, 3,5v ja 5,5v. Kaksi tyttöä ja yksi poika.
Keksin tämän, eli purrut leluja rikki, repinyt kirjaa, piirtänyt lattiaan paperin ohi. Mutta ei nämä mitään kolttosia ole, ihan vaan elämää.
Aivan, eihän lapset varsinaisesti mitään kolttosia tee, kokeilevat vain kaikenlaista -yleensä salassa kun pelkäävät että kielletään- ja unohtelevat siinä tuoksinassa käydä vessassa :)
 
synttäriaamuna vanhempi väritti waterproof-tussilla korvansa, kätensä, mahansa ja molemmat jalkansa...
Nuorempi on syöny kissan kakkaa.

joku juttu oli missä oli kyseessä mulle tärkeä juttu mut en ny saa päähäni. Vähän aikaa saa nieleskellä mut sellasta se on. ei nuo ymmärrä vielä. loppujen lopuks pieniä juttuja kummiskin.
 
jooh.
Esikoinen 3v. Heittänyt suutuspäissään leluja ikkunaan ja ikkuna menny siinä säpäleiks, Kaatanut telkkarin alas, levittänyt vaippastaan kakkaa seinille, piirtänyt seinille, piilottanut mun ja isän avaimet (kerran oli ollut kiire sukulaisen synttäreilel ja tultiin sinne tunnin myöhässä koska etitiitn avaimia) Tyhjentänyt kokonaisen maitopurkin olkkarin lattialle.

Kuopus 1v. 2kk. Kaatanut vettä kännykkäni päälle, Kaatanaut mehua kenkien sisään ja sängylle valkoisille lakanoille, heitellyt ruokaa pitkin keitiötä, tyhjentänyt mun rasvapurkin, piirrellyt myöskin seinille, karannut ja veti pöytäliinana alas ja pöytäliinalla oli muutama lautanen, lasi ja mehukannu oli isinä kivat siivoamiset -,-
 
Hop
Esikoinen oli silloin 10kk. Olin laitamassa pyykkejä pesukoneesta kuivumaan ja annoin pojan touhuilla kylppärin kaapissa. Oletin, ettei siellä ollut mitään vaarallista. En vain tiennyt, että isänsä oli pari päivää aiemmin siirtänyt alahyllylle (!?!) täyden pullollisen partavettä. Jollain konstilla poika sen korkin taiteili auki ja kaatoi nesteen päällensä. Tuolloin oli lämmin kesäpäivä ja pojalla oli vain vaippa päällä, joten hyvin tarttui tuoksu ihoon :x
Meni pari päivää, ennenkuin se haju haihtui sen verran että kehtasin pojan kanssa lähteä perhekerhoihin yms. Ja siltikin ihmiset haistoivat partaveden :\ :D

Nyt esikoinen on 3v ja meillä on 7kk ikäiset kaksoset. Olin lämmittämässä maitopulloa, kun toinen kaksosista oli ryöminyt esikoisen potalle ja uittanut siellä esikoisen rakasta unilelua. Yleensä poika ilmoittaa, kun on potalla käynyt ja käyn sen heti tyhjentämässä. Nyt oli jostain syystä jäänyt huomaamatta. En kyllä edelleenkään tiedä miten tuo pikkuinen sen unilelun sinne pottaan sai.

Tällä hetkellä tuo A-kaksonen on muutenkin varsin menevää sorttia. Ehtii tekemään paljon lyhyessä ajassa ja pienellä kauhulla odotan tulevaa. Mitä mahtaa vielä keksiäkään... B on onneksi rauhallinen ja viihtyy kiltisti omien lelujensa kanssa.
 
Meillä ei kovin pahoja ole ollut. Tytär (silloin n. 3v) kerran piirteli veden kestävällä ripsarilla sohvaan. Oli aika kova homma pestä. Esikoinen oli n. 8v kun sairaana ollessaan mittasi kuumetta ja sai siinä oikein kuningasajatuksen. Kuinkahan kuumaa mikrossa on... No mittari mikroon ja start. Silloin tajusin mitä poika teki, sillä seisoin metrin päässä tiskaamassa, selin tosin. Mittarin näyttö meni pimeäksi, ei mikrolle onneksi mitään.

Mies on kertonut hyviä juttuja omistaan, paras on se kun heillä oli talon rakennus sisustusvaiheessa ja parketit oli juuri asennettu. Isän katse tavoitti pojat (4v ja 2v) juuri sillä hetkellä kun vanhemman pojan pitelemä vasara paukahti nuoremman pojan pitelemään neljän tuuman naulaan. Naulan kärki oli keskellä takkahuoneen uutta parkettia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Jos perheellä on kissa, on vessan oven oltava auki. Joskus se ovi on auki tuuletuksen takia.
meillä on kissa, mutta ovi ei ole auki. raollaan on kyllä, siinä on haka niin, että kissa pääsee kulkemaan, mutta lapset eivät.
Se on hyvä jos teidän perheen kissan perse mahtuu niin pienestä raosta josta lapsi ei itseään saisi. Meidän kollipojan perse ei mahdu. :D Ja ei, en ole itse syöttänyt sitä äärimmäisyyksiin, on vain isoluinen kissa. :D Eläinsuojasta otettu ja oli jo valmiiksi iso poika.
Minä en ymmärrä miksi lapsilta pitäisi evätä pääsy joka paikkaan. Miten ne muuten oppii? Toki lapsia täytyy vahtia jotta mitään kamalaa ei tapahdu mutta en mä nyt ala vuoraamaan niitä pumpuliin ja pidä konttauskypärää kunnes ovat vanhainkodissa. Ja meillä ainakin avataan itse vessan ovi sun muut ovet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mun esikoinen pyykkäs mun kännykän.
Kävin pikaiseen vielä katsomassa josko makkarissa olis vielä pyykättävää ja tenava oli sillä aikaa kivunnut keittiön pöydälle hakemaan mun kännykän jonka sitten kävi työntämässä pyykkikoneeseen.

:| se oli entinen se.

Nuorimmainen aiheutti pienimuotoisen tulvan tukkimalla vessanpytyn rullallisella paperia.
eikö teillä ole vessan ov aina kiinni? ateeksi, ei ole tarkoitus pilata ketjua tai kiillottaa omaa sädekehää mut mä en oo koskaan ymmärtänyt näitä vessajuttuja, esim. rulla pönttöön, meikit sotkettu, syöty vessaharjaa, kun meillä on aina ollut vessojen ovet kiinni ja siinä vaiheessa kun lapset on niin isot et saa ne itse auki (3v) on niillä jo niin paljon järkeä päässä et tuollaista eivät tee.
Voitko mennä jonnekkin muualle inisee, pilaat oikeesti hyvän ketjun. Mee vaikka naapurin kanssa vertailee kummalla on parempi perhe. Oikeesti ärsyttää nää et meillä ei tehä niin ja meillä tehään näin. Ei meijän lapset tee mitään, ne vaan toljottaa tyhmänä ja vaan on.
 
returiikka
yhden päivän aikana levitti kaakaopurkin sisällön keittiön lattialle, kaatoi kilon kaurahiutaleita vessanpönttöön, rikkoi pikkusiskon nuken, repi sanomalehden palasiksi ja levitteli ne palat pitkin eteistä, heitti isän kännykän ja koiran taluttimen parvekkeelta alas, sotki kirjaston kirjan piirtelemällä sen sivuille tussilla, potkaisi koiraa mahaan niin että koiraan selvästi sattui ja heitteli ainakin 5 kertaa sängystään monta kertaa tyynyn, peiton ja patjan lattialle,
 
"vieras"
eikö teillä ole vessan ov aina kiinni? ateeksi, ei ole tarkoitus pilata ketjua tai kiillottaa omaa sädekehää mut mä en oo koskaan ymmärtänyt näitä vessajuttuja, esim. rulla pönttöön, meikit sotkettu, syöty vessaharjaa, kun meillä on aina ollut vessojen ovet kiinni ja siinä vaiheessa kun lapset on niin isot et saa ne itse auki (3v) on niillä jo niin paljon järkeä päässä et tuollaista eivät tee.
Jos on isompia lapsia, jotka käyvät itse vessassa. Vessan ovi voi helposti jäädä auki...
 
Oltiin häissä, lapset juuri 3v ja 5,5v olivat jo syönneet, en muista oliko mitään puhetta kuka heitä vahtii. Mukana heidän pikkuserkku 4,5v. Olivat sitten päässeet kellaritilaan jossa oli esim. hääkakku. Tytöt olivat sitten vähän maistelleet alimmasta kakusta kermavaahtoa ja mansikoita...:O:confused:. Minä tosiaan söin itse ja taisinpa syöttää vauvaa 7kk.
Tuolloin toivoin vajoavani maan alle...

Sama kolmikko tehnyt aurinkorasvalla "luistinradan" lakatulle aitanlattialle. Työntäneet pieniä kiviä auton takakontin lukon täyteen. Tää kolmikko oli ihan uskomaton yhdessä...

Mä olen n. 2v kummitätini luona kantanut takasta tuhkat uima-altaaseen:D, työntänyt uuden telkkarin (70-luvulla, pyörillä olevan) seinään, tarina ei kuitenkaan kerro kävikö tv:lle mitä.

Olen myös pakastanut pikkuveljeni tutin. Äiti oli päättänyt että kun tämmä tutti häviää veli ei saa uutta. Olin kait kuullut tuon ja piilottanut pakastimeen:rolleyes:
 
Meillä on kummatkin lapset jossain vaiheessa piirrelleet minne sattuu. Isompi teki sitä vielä 6-vuotiaanakin. :headwall:
Pienempi on oikea täystuho, kerran löysin hänet istumassa murojen keskeltä. Oli ottanut murot laatikosta ja levitellyt ne pitkin keittiötä.
Saksilla on tuo isompi leikkinyt ja leikannut itseltään etuhiuksia (olin pari minuuttia aikaisemmin maininnut, että niitä pitäisi vähän leikata)
Niin joo, isompi tukki vessanpytyn paperilla.
 
"äippä"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYön Sade;21857823:
wc-paperia pytyssä..koko rulla. äidin likaiset pikkarit parvekkeelta alas, suoraan naapurin parvekkeelle. äidin irtopuuteri rasia auki ja sisältö ympäri eteistä. äidin naamarasva tuubiin purtu reikä. pissat keittiön lattialle kesken sämpylän teon ja sillävälin kun äiti hakee rätin, on pissan seuraksi ilmestynyt megakokoinen pökäle. dvd löytyy pesukoneesta, isin kännykällä soitettu hätänumeroon ja mummille...mitäpäs teidän kullanmurunne ovat keksineet, ettei isällä/äidillä käy aika pitkäksi ja elämä tylsäksi :whistle: muok.lisäys niin ja ikää muksulla on 1v7kk
eikä sillä,ei meikit olekkaan sen ulottuvilla,eivätkä muutkaan sellaiset millä saa tuhoa aikaan.(kynät ja piirrustus paperit on sen ulottuvilla,kirjat ja lelut)
 
Mämmäm
Mä en ikinä oo ottanut lapsiani mukaan vessaan enkä ole tehnyt kodista mitenkää hirveän lapsiystävällistä mutta silti ei meidän lapset oo mitään mainitsemisen arvoista tuhoa tehneet :saint:
 
"Ulla"
Oltiin ummolassa ja tyttö oli n. 1,5 v. Neiti oli käynyt mummon kätköillä, voidellut otsansa silmäluomiin saakka huulipunalla. Voi taivas että säikähdin kun koko otsa oli kuin veressä ja tyttö senkun virnuili.
Seuraavana aamuna oli voidellut mummon suomikohjuvoiteet päähänsä. Sitä ei meinannut saada millään pois, ja yritin fairyä ja sampoota ja meinasin jo leikata kaikki hiukset pois... Onneksi sain pahimman rasvan irti hiuksista (tyttö oli sellainen haituvahiuksinen, melkein kalju) että sai hattua päähän sun muuta. Mutta ei ole tytöllä vieläkään suomikohjuja päässä, ja aikaa on mennyt jo 13 vuotta...
 
J-R
Äiti oli joulustressin ja leipomusten takia vähän väsynyt (Edellinen yö meni leipoessa) ja aamupäivä meni sohvalla maaten, tv_tä katsoen.. Ilmeisesti sitten nukahdin ja sillä aikaa herra 1.5v löysi kaapista täyden 15sta munan kennon kananmunia ja tiputteli ne yksi kerrallaan ympäri keittiötä/olohuonetta.. Fiksuna poikana oli huomannut että matolle tiputettaessa ei hajoa ollenkaan niin komeasti vaan oli tähdänny aina suoraa lattialle.. Perään oli kylvety paketillinen prinssinakkeja..Mutta oli ne muutaman minuutin torkut silti sen arvoiset ;)
 

Yhteistyössä