sarjassamme " ei kulta, ei äiti suinkaan ole vihainen.. punottelen muuten vain" eli, pistetäänkö rakkaiden riiviöiden koottuja te

vieras
Tyhjensi kerran lompasta setelit vessanpytystä alas, olisikohan ikää ollut 1v 8kk. Sitä ennen oli toki repinyt loput vessapaperit sinne. Tämän jälkeen oli hakenut laatikosta pullasudin ja maalannut vessan ja eteisen seiniä vessanpönttövedellä (meillä oli silloin remonttia). Ja joo, itse olin töissä, iskä oli nukahtanut.

Tää nykyinen 2-vuotias piirteli kuukaus sitten sohvan täyteen lilan värisiäö viivoja. Sisko oli väritellyt olkkarin pöydällä ja yksi kynä tipahtanut lattialle sohvan alle. Tottahan poika sen huomas ja taiteili.
Toisaalta hyvä, innostuin samalla pesemään koko sohvan ja samantien toisenkin ja olkkarissa on taas puhdasta ja kaunista.

Unohdin joskus oman ripsivärini eteisen pöydälle ja mun 6-vuotias, joka oli silloin 2-vuotias, avasi sen ja työnsi sitten nenänreikäänsä. Oli pikkusen naurussa pitelemistä ensin ja sitten pesemistä, se oli vedenkestävä ripsari. :D

On meillä sattunut kaikenlaisia hauskoja juttuja näiden lasten kanssa, mutta en nyt muista muita. Yleensä mua lähinnä naurattaa nää.

Ai juu, nykyisin jo aikuiset lapseni olivat 4- ja 5-vuotiaina suihkussa ottaneet salaa vessapaperirullan ja kastelleet ja repineet paloiksi, pyöritelleet palat palloiksi ja heitelleet kylppärin kattoon. En edes huomannut heti niitä...hyvin kuivuivat sinne sitten paperimassataiteeks.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onhan niitä:
Hajoitti sohvan repi verhot ikkunasta, katkaisi saksilla pesukoneen johdon, löi ruuvarin televisiosta läpi, pissasi lattialle, soitti pilapuhelun tuntemattomaan numeroon, laittoi hellasta kaikki levyt päälle ja pannu paloi pilalle, kasteli seinän vierustan maidolla.
Ja ikä.....?

..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYön Sade:
Alkuperäinen kirjoittaja täh???:
Mää siis en voi uskoa näitä! Oikeestikko teidän lapset kerkee kaikkee tollasta? Missä te ite olette sillävälin? Ainoa joka tuossa kuulostaa normielämältä on toi että maidot kaatu seinän vierustalle.
Noi kaikki muut (no verhotki lentää aika äkkiä ikkunasta jos on ottanu just tukea siitä) on kyl sellasia että minä ihmettelen pahasti että missä te olette? Koneella, kaksplussa päällä?

Ku jos lapsella on sakset (mitä niin pieni tekee saksilla) ni ei se niilllä vaella pesuhuoneessa leikkelemässä johtoja! Jos tussit on lapsella, ni ei niilläkään vaelleta missä sattuu.. Ei taivas sentään!!
et sitten varmaan käy vessassa ? etkä tee ruokaa/leivo? etkä ikinä nuku hiukan pitempään kuin lapsesi ..
meillä on ainakin kodista tehty lapsiturvallinen
Eli vain pehmoleluja.. ei teillä varmaan haarukoitakaan käytetä, ei korkokenkiä, ei nauhoja jotka voi kieputtaa vaikka kaulan ympäri, kyllä lapset keksii! Vaikka tavarat ois ylhäällä/kaapissa. Ottakaa ihmiset taas se ketjun henki mieleen eikä pelkkä kritisointi. >/
Miten ihmeessä lapsi pääsisi käsiksi haarukoihin ilman valvontaa? Tai joihinkin nauhoihin?

Kuusi ja kolme vuotiaat harvensi vähän orapihlaja-aitaa. Pienempi kannattaa oksasaksia kun isompi väänsi niitä kiinni. En muista olenko ikinä sitä ennen tai sen jälkeen huutanut niin kovaa.

Poika on raaputtanut auton bensaluukkua kivellä (onneks luukku on muovia)

Akvaariokaloja on parikertaa ruokittu koko purkillisella hiutaleita.

Ja sitten vielä lukuisa määrä seiniin ja sohvaan piirtelyä ynnämuuta pientä.

yks
Hmm. Mikän tempaus ei oo mua saanut näkemään punasta mutta vaähemmän miellyttäviä "tempauksia" ovat esim nämä. WC-papaeri vessanpöntössä, veljen ja itsesensä rasvaus äidin shamppoolla (koko pullo meni :D ), kaurahiutalepaketin kaataminen lattialle, ruuvimeisselillä reikien tekeminen vessan oveen (vuokra kämppä) ja astinpesuaineen syöminen :/. Lapsi oli nuo tehdessään 2-2,5v.

Kaikenlaista on tullut koettua.. vanhempi ( nyt 5.v. ) sai sähkökäyttösen jeepin parisen vuotta sitten ja aikansa ajeltuaan lähti naapuriin isosetän luokse sillä ajamaan..huusi vain että lähtee, eikä tietenkään auton äänen läpi kuullut kieltävää sanaa..huudon kanssahan se sieltä takasin tuli kun oli virta loppunu kesken matkan :D eiku iskä pukkaamaan auto takasin pihaan..
sitten ajo samaisella autolla vasiten pahki yhteen ( onneksi ROMU ) autoon usiamman kerran.
piirrelly usiamman kerran sohvaan ja oviin, pissannu ja kakannu matolle ( normia ), sanonu mummille saunassa että sillä on löysät tissit :LOL:
sitten toinen tapaus ( 1,5 v ) tiputellu yksitellen vasta kaupasta tuodun kananmunapaketin KAIKKI munat matolle, kakannu kolmeen eri kohtaan puhtaalle, vastapestylle matolle, syönyt koiran hampaitten puhdistustikkuja, maistellut kissanruokaa, kaatanu usiamman kerran koiran vesikupin, tonkinut roskiksen, sekoittanut tietsikan monesti, sammutellu telkkaria ja laittanu päälle kun isoveli yrittää sitä katsoa, ottanu vessan pöntön raikastimen käteensä ja kannellu sitä ku aarretta ( onneksi ei syöny ), vääntäny pyykkikoneen lämpötilan säätimen täysille, kun pyykit olivat 40 asteessa pyörimässä...verhoja saa aina laitella uuestaan kiinni kun repsottavat miten sattuu, yleensä heti kun menen vessaan taikka teen ruokaa/leivon, käytän koiraa ulkona, niin tämä nuori herra juoksee tekemään ilkeyttä!

sitä kun alkaa miettimään niin eihän niitä tule mieleen paljoa, mutta joka päivä on yhtä vilskettä ja ilkeyden tekoa kummanki pojan osalta. nuorempi ehkä pahempi.. |O
pojat on poikia!!! todellaki. :D

Tästä on aikaa jo vuosia, mut meidän kolmas lapsi alle esikouluikäisenä pesi ison ja pitkäkarvaisen koiramme hammastahnalla ja hammasharjalla sillä aikaa kun kahden isomman lapsen kanssa leivottiin ja tehtiin jälkkärikiisseliä.. Hiljaisuutta ihmetellessäni ja alkaessani katselemaan että missäs silloin perheen pienin, niin löytyi vessasta, oli aivan hiljaa käskenyt koiran vessaan, laittanut oven lukkoon ja puristanut tuubillisen tahnaa koiran selkään..siellä sit hammasharjalla hankas koiraa..

bö5y
minulla kaksi lasta 4v ja 5v. eivät ole tehneet oikeastaan yhtään mitään. Kuopus piirsi kerran värikynällä seinään viivan. Sitä puhdisti aikansa ja sen jälkeen ei ole tehnyt yhtään mitään.

vieras
Eniten harmitti kun tulimme viikon reissusta niin huomattiin että 2v oli ennen lähtöä kääntänyt pakastimesta tehonappulan nollille. Pakastinarkullinen itse tehtyjä marjamehuja ja itse suurella työllä kerättyjä marjoja meni sit siinä. Oli kiva fiilis tyhjentää haisevaa kamaa pois sieltä.

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja helposti:
Miten ihmeessä lapsi pääsisi käsiksi haarukoihin ilman valvontaa? Tai joihinkin nauhoihin?
Lapsi käy hakemassa ne laatikosta.
Miksi lapsella on pääsy sinne laatikolle?
miksi ei olisi? Koti on myös lasten koti. Heillä on ihan sama oikeus olla ja elää kuin sinullakin. Haarukat/lusikat/veitset ovat laatikossa, lapsi (1v8kk) osaa avata laatikon. Osaa myös olla avaamatta kiellettäessä.
Miksi siis tämä on ongelma?

Mun esikoinen pyykkäs mun kännykän.
Kävin pikaiseen vielä katsomassa josko makkarissa olis vielä pyykättävää ja tenava oli sillä aikaa kivunnut keittiön pöydälle hakemaan mun kännykän jonka sitten kävi työntämässä pyykkikoneeseen.

:| se oli entinen se.

Nuorimmainen aiheutti pienimuotoisen tulvan tukkimalla vessanpytyn rullallisella paperia.

jep
Mulla tuo parivuotias tyhjensi aina lusikkalaatikon alempaan laatikkoon. Siellä ei ole teräviä veitsiä, joten annoin tyhjentää.
Mutta kolttonen, joka sai mut nauramaan vaikka olis varmaan pitänyt itkeä, oli sellainen, että mä olin keittiössä ja poika leikki autoilla.
Sitten tuli hiljaista, mikä tietää aina pahaa.
Sitten alkoi haista siltä, että pesulle olis syytä mennä, joten huhuilin, että "tuliko kakka, mennäänkö pesulle?" ja poika vastaa "joo, pestään auto myös"

Kyllä vaan, pikkuautoon, jossa on lava, oli laitettu lavalle lastiksi sitä itseään, vaipasta kaivettuna. Tuli sitten pestyä myös sänkypeite, jonka päällä autolla oli ajeltu.
Sanoin toki, että "ei noin saa tehdä", ja nauroin vasta myöhemmin.

..
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
miksi ei olisi? Koti on myös lasten koti. Heillä on ihan sama oikeus olla ja elää kuin sinullakin. Haarukat/lusikat/veitset ovat laatikossa, lapsi (1v8kk) osaa avata laatikon. Osaa myös olla avaamatta kiellettäessä.
lapsella on oikeus turvalliseen kotiin.

esikoinen (silloin n.1v) repi läppäristä lähes kaikki näppäimet irti. n. 2 vuotiaana kävi heittämässä miehen lompakon pyykinpesukoneeseen, kyllä oli mies ilonen :whistle: Viime viikolla kaatoi jauhot ja kaurahiutaleet lattialle kun mä olin vaihtamassa pikkusiskolle vaippaa. Ei tullut mieleenkään että tyttö ehtisi sillä aikaa tehdä tuhojaan. Sitten on vielä näitä seinään piirtelyjä, pissaamista ja kakkaamista lattialle yms.

Kuopus 1v kaatoi eilen siskon murot päähänsä ja osa meni samalla mummolan koiran päälle :kieh: Repi mummolassa tapettia seinästä, tyhjentänyt kukkapurkkeja lattialle ja syönyt multaa, pissannut pari kertaa matolle ja piirtänyt seinään.

Täähän on vaan elämää :saint:

Lapset nyt tekee aseen kaikesta... ei pelkästä haarukasta.

kunhan kysyn
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mun esikoinen pyykkäs mun kännykän.
Kävin pikaiseen vielä katsomassa josko makkarissa olis vielä pyykättävää ja tenava oli sillä aikaa kivunnut keittiön pöydälle hakemaan mun kännykän jonka sitten kävi työntämässä pyykkikoneeseen.

:| se oli entinen se.

Nuorimmainen aiheutti pienimuotoisen tulvan tukkimalla vessanpytyn rullallisella paperia.
eikö teillä ole vessan ov aina kiinni? ateeksi, ei ole tarkoitus pilata ketjua tai kiillottaa omaa sädekehää mut mä en oo koskaan ymmärtänyt näitä vessajuttuja, esim. rulla pönttöön, meikit sotkettu, syöty vessaharjaa, kun meillä on aina ollut vessojen ovet kiinni ja siinä vaiheessa kun lapset on niin isot et saa ne itse auki (3v) on niillä jo niin paljon järkeä päässä et tuollaista eivät tee.

..
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Lapset nyt tekee aseen kaikesta... ei pelkästä haarukasta.
sama kai se sitten on vaikka tiputaa se lapsi kalliolta alas

Yhteistyössä