Särähti vähän korvaan kun eräs uskovainen nainen sanoi näin...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä juttelin tuon naisen kanssa jo viime viikolla.

Ai mä ajattelin että ihan tämän päivän asioita, mut sä kaivelet jotain vanhoi juttuja. Ok.

Voi elämä taas.

No mikähän tossa kommentissa NYT ei passannu sulle??? Helevetti ko en oo ennen yhtä kiriää ihimistä tavannu, sähän napsahtelet ihan kaikesta ja koko ajan :o

Joo todella vanha juttu ja aivan kuin täällä ei saisi kirjoottaa mistään muusta kuin siitä mitä tapahtui just tänään. :whistle:

Missähän mä niin kirjotan? Häh?

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Mikä on sitten parempi ilmaus? Ei-uskovainen, eikkari, maailmallinen, maailman ihminen, uskomaton?

No vaikka ei-uskova. Miksi pitää sanoa osaton? Kuten jo alootuksessa kirjootin, niin se nainen tuskin kokee olevansa osaton. Kuten ei muutkaan ei-uskovat koe olevansa osattomia.

Käykö epäuskoinen?

No ei tuokaan kovin hyvältä kuulosta. Miksi ei voi vain sanoa, että ei-uskova. Ja tajuta sitä, että vaikka itte onkin uskossa ja usko on tärkiä niin ei se kaikille sitä ole. En mäkään paasaa, että uskovat on hihhuleita tms. Uskoo tai ei, niin oma valinta eikä tarvitte sääliä toista tämän valinnan takia.

Käykö epäuskoinen?
tuo se vasta kamala sana on
=)
saanko kysyä, minkä uskonlahkon edustajasta on kysymys? Ei kylläkään mitään väliä, mutta kunhan utelen. =)
Enkä halua loukata ketään tällä kommentilla tai mitään. =)

En ymmärrä mikä tuossa särähtää. En ole uskovainen itse, mutta en vaan käsitä että pitää tuollaisestakin vääntää. Sanojan mielestähän se nainen on uskosta osaton, niin kuin onkin. Tuskin tarkoitti pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
En ymmärrä mikä tuossa särähtää. En ole uskovainen itse, mutta en vaan käsitä että pitää tuollaisestakin vääntää. Sanojan mielestähän se nainen on uskosta osaton, niin kuin onkin. Tuskin tarkoitti pahaa.

No mun korvaan särähti, ei voi mitään.

Outoa on jos ateisti tuosta suuttuu. Tai sit ole hyvä vaan ap. ja käänny uskovaiseksi niin et ole osaton enää.

Alkuperäinen kirjoittaja osaton ihan mielellään:

Outoa on jos ateisti tuosta suuttuu. Tai sit ole hyvä vaan ap. ja käänny uskovaiseksi niin et ole osaton enää.

Siis missä kohtaa mä suutuin? :o

Varmasi en uskalla mennä sanomaan, kun olen itse lähinnä tapakristitty enkä uskovainen, mutta villisti veikkaisin, että anopin mielestä nykyinen miniänsä ihan varmasti jää jostain paitsi kun on uskosta osaton. Mutta tuskin se sitä pahalla sanoi?

Niinhän se menee; omat valinnat ja mielenkiinnon kohteet ovat yleensä "kantajilleen" kohtuullisen tärkeitä, ne antavat elämään lisäpotkua, eikä aina meinaa muistaa että kaikkien kiinnostuksen kohteet eivät ole samoja. En minäkään aina meinaa tajuta, miksei koko suomen kansa esim. ajele moottoripyörällä koska se antaa minulle paljon, eivätkä moposta osattomat tajua, mistä paitsi jäävät. Sinulle itsellesi se asia voi olla joku ihan muu, vaikka karaoke jos olet siitä lajista. Mutta lähes kaikilla on jokin Se Juttu, josta saa voimaa ja mielihyvää. No okei, ehkä karaoke ja usko on hieman toisistaan kaukaa haettuja, mutta idea varmaan tuli selville?

Käykö epäuskoinen?

No ei tuokaan kovin hyvältä kuulosta. Miksi ei voi vain sanoa, että ei-uskova. Ja tajuta sitä, että vaikka itte onkin uskossa ja usko on tärkiä niin ei se kaikille sitä ole. En mäkään paasaa, että uskovat on hihhuleita tms. Uskoo tai ei, niin oma valinta eikä tarvitte sääliä toista tämän valinnan takia.

Minä ainakin käytän mitä sanaa milloinkin. Yleensä ei-uskovainen, välillä jotain muuta. Ja kyllä minä ihan hyvin sen tajua, että toisia ei voisi vähempää kiinnostaa usko, eihän tässä siitä ole kyse.

Esimerkiksi tuota epäuskoinen sanaa voisin aivan hyvin käyttää, koska sitä käytetään raamatussakin.

Käykö epäuskoinen?

Jos itse puhuisin jonkinlaisesta uskovaisesta, saattaisin sanoa esimerkiksi että eri tavoin uskova. Koska kaikkihan uskovat johonkin, esimerkiksi itseensä :D

Munkin korvissa särähti (tai siis silmissä ;) ) ja pikkuisen jää kaivelemaan se, kun puolisoa syytetään uskon siitä, että oma lapsi ei enään usko. Tiedän montakin pariskuntaa, joista toinen vain on vahvasti uskossa ja käy piireissä ja toinen uskoo minkä uskoo omassa pääkopassaan vain. Mun mielestä puoliso ei uskoa "tapa" ja tuskin tosiuskovainen ateistia puolisokseen ottaisikaan.

Tuossa nyt ei ollu mulle mitään uutta. Ei muuta ku toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Meitä on tällä pallolla niin moneksi, että ei kannata kaikista eri tavoin ajattelevista sävähtää - käy raskaaksi.

Jos olet ei-uskovainen niin etkös silloin ole uskosta osaton? Vaikka et koe olevasi osaton mistäään, niin ethän tuolloin ole uskossa osallisena. Eli olet uskosta osaton?

No kyllä kuulostaa munkin mielestä vähän kummalliselta. Ehkä sen uskovan mielestä se nainen on osaton, mutta ei kai ei-uskova sitä niin koe että olisi osaton. Oikeastaan vähän tökerö ilmaisu. Mulle tulee mieleen, että se uskova pitää toista jonakin säälittävä joka jää jostakin paitsi.

Ärsyttävää kun jotkut uskovat ovat tuollaisia, että kaikkien pitäisi heidän mielestään olla uskovia. Enhän mäkään ei-uskovana ala heille tuputtamaan tätä uskonnottomuutta vaan annan toisten uskoa jos tahtoo. Nyt sitten joku tähän vastaa, että kun omasta mielestä se usko on niin ihana asia, että haluaa kaikkien olevan osallisia siitä. No voinhan mäkin sanoa, että tämä uskonnottumuus on aivan ihanaa ja toivoisin sitä kaikille. Siitähän meteli sitten nousisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Uskosta osaton tarkoittaa samaa kuin ei uskovainen.Turha takertua liiaksi sanamuotoon.

Hei voitko sinä kertoa tuosta maailman ihminen-ilmaisusta?

Mielestäni tarkoittaa samaa kuin uskosta osaton, ei uskovainen

Uskovaisetko ovat taivaan ihmisiä? Emmekö kaikki ole maailman ihmisiä?