SAPPIVAIVOISTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MammaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MammaK

Jäsen
06.10.2004
158
0
16
Lapinlahti, Pohjois-Savo
Mulla on ilmeisesti noita sappivaivoja, kun olen kysellyt eri ihmisiltä ja saanut tietoa. Alavatsa turvonnut ja kipeä, ylävatsaa närästää melkein koko ajan. Juon gefilusmustikkakeittoa, otan maitohappobakteerikapseleita ja apteekin lääkettä, ei auta. Mitä teillä muilla on ollut apuna ja hoitona ? Miten se lääkäri tutkii ? Ensi viikolla on kai pakko mennä tutkimuksiin, inhottavaa, mutta on tääkin inhottavaa kun ei voi juoda kahviakaan ! :( Sapettaa..

kyselee vaivoja. painelee ylävatsaa (jos epäilee sappi kiviä) ja lähettää sinne ultra kuvaan. kyselee vaivoja. ihan rutiini juttuja! mutta edelleen jos ei näitä sappi kohtauksia en tiedä tekevätkö mitään.

minulla on sappikivet,eikä leikkaukseen kiire,kun sappikohtauksia harvoin. ruokavalio auttaa,on vain itse kokeiltava mikä sopii ja oikein pahaan kohtaukseen litalgin. on muuten kamalia ne kohtaukset,kuin synnytyssupistukset,kipu vaan ylämahassa,mut lähes yhtä kova.

juu ei se tutkimus paha ole. eikä myöskään leikkaus sillä nykyisin se tehdään tähystyksellä,ettei sitäkään kannalta pelätä...minä olin ainakin vain onnellinen että pääsin niistä hel* kohtauksista eroon!!!!

:wave: täällä ehkä sapettaa myös!
raskaus aikana oli myös viikon ajan kauheet kivut ylämahssa jotka säteilivät yläselkään, sain sitten ruokatorven tulehdukseen lääkkeet ja niistä oli apua, mutta nyt synnytyksen jälkeen on samat oireet palanneet ja en usko et tää on mitään tulehdusta vaan sappijuttua. Kahvia ei voi juoda, paisetuista perunoista puhumattakaan. Tänään lääkäri soittaa ja aion vaatia ultraäänen ja verikokeen sillä en halua syödä noita lääkkeitä turhan takia. :x
On myös semmoisia oireita et kun on syönyt niin alkaa oksettamaan. jospa se nyt alkais selviämään mikä mua vaivaa, tosin pelottaa aivan kauheesti :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 08:26 äitee80 kirjoitti:
raskaus aikana oli myös viikon ajan kauheet kivut ylämahssa jotka säteilivät yläselkään, sain sitten ruokatorven tulehdukseen lääkkeet ja niistä oli apua, mutta nyt synnytyksen jälkeen on samat oireet palanneet ja en usko et tää on mitään tulehdusta vaan sappijuttua. Kahvia ei voi juoda, paisetuista perunoista puhumattakaan. Tänään lääkäri soittaa ja aion vaatia ultraäänen ja verikokeen sillä en halua syödä noita lääkkeitä turhan takia. :x
On myös semmoisia oireita et kun on syönyt niin alkaa oksettamaan. jospa se nyt alkais selviämään mikä mua vaivaa, tosin pelottaa aivan kauheesti :ashamed:

mulla sama ongelma taannoin,ja syyksi selvisi sappikivut.ne leikattiin tähystyksellä ja kaikki oireet hävisi saman tien.vaadi leikkaus jos löytyy kiviä. :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 21:32 mutty kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 08:26 äitee80 kirjoitti:

mulla sama ongelma taannoin,ja syyksi selvisi sappikivut.ne leikattiin tähystyksellä ja kaikki oireet hävisi saman tien.vaadi leikkaus jos löytyy kiviä. :saint:

sain vaadittua lekurilta ultraäänen ja verikokeet, ens viikolla ois sinne meno.

mulla leikkatiin just sappirakko pois! sappi oli niin täys kiviä ja kes
llä oli semmonen 5pv:n kohtaus et epäilin etten selviä hengissä ja yks kivi oli tullu läpi! sappi kivut on jotain eläimellistä kouristelee ja oksentaa huh huh onneks on leikattu pois ei tarvi pelätä! ja leikkauksesta toipuu tosi nopeesti! ja mulle lääkäri sano niistä litalgin lääkkeeistä et ne on ihan yhtä tyhjänkanssa ja ei ne kyl mulla auttanukkaan! tsemppiä kaikille sapettaville =)

Yhteistyössä