Minä en tajua, minä en saa sitä tehoamaan mihinkään, vaikka kuinka vaahdotan ja annan vaikuttaa. Joskus joku tahra saattaa hieman muuttaa väriään, eli joku entsyymireaktio selvästi tapahtuu. Kertokaa nyt viisaammat, onko sen käytössä joku niksi?
Mitä tahraa yritit poistaa ja miten pian tahran tultua? Meillä on lähtenyt kaikki tahrat sappisaippualla (kokeillut molempia sekä palaa että nestettä), jopa kuivunut maali. Lähes ainoa tahranpoistoaine jolla lähtee rasvatahratkin. Toinen hyvä on ecover sarjan tahra-aine. Sitä käytän usein kun en tykkää tuon palasaippuan kanssa temppuilla.
Kyllä meillä on sappisaippua toiminut kaikkeen, vaikka tahra ois ehtinyt vähän kuivahtaakin. Veden täytyy olla tietenkin reilusti lämmintä, jotta teho on hyvä.
Mä en ole saanut nestemäisellä sappisaippualla läheskään kaikkia pinttyneitä tahroja lähtemään. Millä tavalla oikein käytätte saippuaa? Olen laittanut n. 15min ennen pesua tahrakohtaan, vähän hieronut ja heittänyt pesukoneeseen. Pitäisikö tahra poistaa käsin hankaamalla kokonaan ennen pesua?
Nestemäinen ei olekaan yhtä hyvää -minun huomioni mukaan- kuin palana oleva sappisaippua. Toki se on jotensakin ärsyttävää läärätä sitä palasta tahraan mutta on kyllä sen väärti, niin hyvin lähtee tahrat. Minä teen niin että kastelen saippuan ja hankaan sillä tahraa (usein on vanhojakin tahroja vaatteissa) ja lopuksi vielä hinkkaan kädellä tahrakohtaa niin että sappisaippua hivenen vaahtoaa ja lopuksi kieputan vaatteen pyykkikoriin ja pesen sitten kun on tarpeeksi samanvärisiä koneelliseen..eli saattaa olla viikonkin pyykkikorissa... Sappisappua on siitäkin hyvä että sitä voi läärätä suruttaa vaatteisiin ja antaa vaikuttaa pitkäänkin koska se ei haalista värejä. Parhaan tuloksen saa kun pesee vaatteen sitten 60C:ssa.