sappilääke litalgin ja imetys??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
kysyin sillon ku ensiavussa sitä sain että miten imetys ja se sano että saa imettää..ja kuitenki noissa lukee ettei suositella...
ootteks imetelly normaalisti vai antaneet pullosta...ja kauan se aine on sit elimistössä että koska vois imettää (2h päästä?? 4h pästä 6h päästä??)
onko sillä mitään vaikutusta vauvaan....mitä teille muille sanottu kyseisestä asiasta??

14 tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen saat imettää. näin sanoi mulle lääkäri joka sen reseptin määräs. ja tarkisti vielä äitiyspolilta sen asian.

niin siis tarkotin että 14 tuntia pitää olla imettämättä ja pumpata se maito hukkaan siltä ajalta.

en tarkaalleen tiiä että mitä se vauvalle tekee mutta tuo litalginhan on nimenomaan niiden sappitiehyiden lihasten kramppaamiseen valmistettu täsmälääke. tosin käytetään myös muutamien muidenki kipujen lievittämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
14 tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen saat imettää. näin sanoi mulle lääkäri joka sen reseptin määräs. ja tarkisti vielä äitiyspolilta sen asian.

niin siis tarkotin että 14 tuntia pitää olla imettämättä ja pumpata se maito hukkaan siltä ajalta.

en tarkaalleen tiiä että mitä se vauvalle tekee mutta tuo litalginhan on nimenomaan niiden sappitiehyiden lihasten kramppaamiseen valmistettu täsmälääke. tosin käytetään myös muutamien muidenki kipujen lievittämiseen.

kiva tietää...
on niin mukava saada ristiriitasta infoo asiasta. ensiavun lekuri kun mietii että mitä mulle sillon annettiin ja sano ettei oo mitään haittaa mistään...sitten vaan luin noi lääkkeen paprut ja siellä kiellettiin kaikki...

viimeksi kyllä imetin jo viiden tunnin päästä kun oli yöaika...ajattelin että kai se on turvallista kun kerran siellä ensiavussa noin sanottiin...
kait sitä tarvii sitten sulatella pakkasesta seuraavaa syöttöö varten pussillinen lypsettyä....

juu siis mie oon kuullu sekä äitiyspolilla (tyksissä) että omalla lääkärillä ettei sais imettää. se varoaika on todellaki tuo 14 tuntia. kahdelta lääkäriltä varmistettu, sekä synnytyslekurilta että lastenlääkäriltä =)

juu siis mie oon kuullu sekä äitiyspolilla (tyksissä) että omalla lääkärillä ettei sais imettää. se varoaika on todellaki tuo 14 tuntia. kahdelta lääkäriltä varmistettu, sekä synnytyslekurilta että lastenlääkäriltä =)

ärsyttää kun luulin että se lääkäri olis tienny asiasta...sillon ensiapu reisun jälkeen taisin imetellä lähes heti kotiin päästyäni : O
no ei tuolle vauvalle mitään ainakaan oo näkyvästi tullu...
mut kaippa nää muutaman iltasyötö annan pullosta...onpahan sitten varmaa..
mun piti soittaa sinne teratologiseen tms paikkaan mut sinne oliki soittoaika 9-12 joten se siitä sitten...siksipä täällä kyselin ; D

kuinka paljon joudut tuota litalginia käyttään? ihanko päivittäin? ja sappivaivoihinko?

mulla siis sappikohtauksia on ollu n kahden viikon-kolmen viikon välein ja tänään oli toka kerta kun otin sen 2 tablettia mitä saa kerralla ottaa...

eli ei siis kovin usein mutta kuitenkin!!!

Mielenkiintoista.

Mulle määrättiin litalginia vatsakipuun ( oli umpilisäkkeen tulehdus, mut ei tk:n lääkäri jaksanu heti sitä selvittää ) ja sillon ne sano että en saa imettää jos otan litalginia.

Synnytyksen jälkeen osastolla taas sain litalginia ihan kaksin kappalein jälkisupistuksiin vaikka imetin siinä samalla vastasyntynyttä. Tajusin tämän vasta jälestäpäin, että ristiriitaista...

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Mielenkiintoista.

Mulle määrättiin litalginia vatsakipuun ( oli umpilisäkkeen tulehdus, mut ei tk:n lääkäri jaksanu heti sitä selvittää ) ja sillon ne sano että en saa imettää jos otan litalginia.

Synnytyksen jälkeen osastolla taas sain litalginia ihan kaksin kappalein jälkisupistuksiin vaikka imetin siinä samalla vastasyntynyttä. Tajusin tämän vasta jälestäpäin, että ristiriitaista...

ota tästä nyt selvää sitten..kun lääkäri sanoo että kyllä mutta kaikki missä lukee mustaa valkosella sanoo ettei missään nimessä...

en nyt muista oliko se just litalgine mistä se lääkäri sano että sitä annetaan myös maidon lisätuotantoon...kun muut vaihtoehdot mitä sillon sain oli kipulääke,ja happolääke ton litalginen lisäks...ja joku niistä oli sellanen jota annettiin maidon lisäykseenkin...
mut miks niissä sit lukis ett ei saa käyttää...

mut kun kerran oli niin ristiriitasta niin tein itteni kans kompromissin ja imetin kuuden tunnin päästä lääkkeistä...toivon ettei mitään tee vauvalle ja samalla toivon että osa olis jo mun elimistöstä kadonnu...

Yhteistyössä