Litalgin ja imetys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Mitä ohjeita olette saaneet te jotka joudutte Litalginiä joskus ottaan ja imetätte?
Lääkäri sanoi että odota 4-6h ennenkuin taas imetät. Kysyin et pumppaanko sillä aikaa kertyneet maidot pois? Sanoi et voit pumpata juu. Ja samaan hengenvetoon sanoi että moni ottaa lääkkeitä tietämättään vaaroista jne eikä mitään tuu.
Apteekissa miehelle(joka haki lääkkeet) sanoivat et odottaa pitää se 6h että lääkeaine puoliintuu. Ei puhunu pumppaamisesta mitään?

No miten tarkkaa se nyt siis on? Jouduin ottaan muutama pvä sit lääkkeen ja pumppasin 6h maidot sit pois. Toki haluisin imettää jos vaan saa sitten ne täydet tisut 4-6h päästä. Ei kai kannata vaikka lääkäri suhtautui melko välinpitämättömästi...?

miulle lekuri sanoi että jos otat litalginia niin varoaika on 14 tuntia!!!!! ja kaikki sinä aikana tuleva maito pitäis pumpata viemäriin... ja tarkisti vielä toiselta lekurilta sen ja seki sano että 14 tuntia pitää olla imettämättä. puoliintumisaika on litalginilla 7 tuntia.

enpä ole kokeillut kun on tärkeämpi säästää maha niitä ärsyttäviltä aineksilta totaalisesti, jos on kipua. Kipuhan on hyvä merkki jostakin sopimattomasta(y)

enpä ole kokeillut kun on tärkeämpi säästää maha niitä ärsyttäviltä aineksilta totaalisesti, jos on kipua. Kipuhan on hyvä merkki jostakin sopimattomasta(y)

Jos vaikka sappikiviä, niin minkäs teet. Ei ainakaan mulla auta muu kuin litalgin. Leikkaus on mahdollista, mutta siinäkin on riskinsä, joten itse ainakaan en leikkaukseen halua, kun kohtauksia tulee kerran muutamassa vuodessa ja lievempiä vaivoja ehkä kerran vuodessa, näistä en ole varma onko sappikivistä johtuvaa vai jotain toiminnallista vatsavaivaa vai auttaako kun lääkkeen ottaa ajoissa, niin kivut ei ehdi yltyä kunnon kohtaukseksi. Kivut vaan pahimpia kokemiani, joten lääkettä todellakin tarvitsen. Aiheuttaa myös kunnon oksentelua ja ripulia. Stressi yksi tekijä ainakin, mikä aiheuttaa, varmaan myös isot määrät rasvaista ja etikkaista ruokaa, mutta niitä ei tule syötyä.

Jos vaikka sappikiviä, niin minkäs teet. Ei ainakaan mulla auta muu kuin litalgin. Leikkaus on mahdollista, mutta siinäkin on riskinsä, joten itse ainakaan en leikkaukseen halua, kun kohtauksia tulee kerran muutamassa vuodessa ja lievempiä vaivoja ehkä kerran vuodessa, näistä en ole varma onko sappikivistä johtuvaa vai jotain toiminnallista vatsavaivaa vai auttaako kun lääkkeen ottaa ajoissa, niin kivut ei ehdi yltyä kunnon kohtaukseksi. Kivut vaan pahimpia kokemiani, joten lääkettä todellakin tarvitsen. Aiheuttaa myös kunnon oksentelua ja ripulia. Stressi yksi tekijä ainakin, mikä aiheuttaa, varmaan myös isot määrät rasvaista ja etikkaista ruokaa, mutta niitä ei tule syötyä.
Nyt se on kielletty kun se on aiheuttanut uusia oireyhtymiä/vaivoja/tauteja

Yhteistyössä