U
uunituore_äippä_07
Vieras
Heissan!
Täällä untuvikkoäippä kyselee hieman neuvoja
. Eli olen vajaan 2vkon ikäisen pikkuneidin äiti. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin mutta hieman minua mietityttää neidon hyvinkin epäsäännölliset ruoka-ajat. Eli taukoa on välillä 2h, välillä 4h, välillä 6h ja välillä syödään 20min, usemmiten 30-60min, mutta viime yönä kaikkinensa runsas 3h! Tuo kolme tuntia ei tietenkään ole pelkkää imemistä - välillä on röyhtäilytaukoa, välillä hikkaa, välillä kakkaa, välillä muuten vaan katsellaan ja ihmetellään maailmaa. Ja mitä enemmän neiti syö sitä enemmän mahaa tietysti kipristelee ja ei rauhoitu nukkumaan ennenkuin kaikki ilmat ja muut ovat masussa lakanneet. Viime yönä hermostuin ja annoin lopulta pullosta pienen tilkan korviketta jolla sain ensiksi neidin mahan täyteen (tissi-imemisellä kun olisi vielä kestänyt ja kestänyt...) ja sitten vajaa puoli tuntia rauhoiteteltiin täyttä mahaa ja lopulta nyytti nukahti syliini jotta pääsin itsekin nukkumaan
. Onko jotain helpotusta/kikka kolmosta noihin "vatsanvääntöihin" kun on syönyt paljon? Tuntuu että itse imetys ja vatsanväännöt vievät saman ajan ja jos neidillä on vatsanvääntöjä hän ei myöskään rauhoitu sänkyyn. Vai olisiko syytä imettää useammin niin hän ei syö niin paljoa kerralla jolloin väännötkin olisivat pienempiä? Tuntuu että meillä syödään pitkästi ja nukutaan pitkästi.... kiitokset jo etukäteen!
Niin ja muuttuuko syöminen säännöllisemmäksi kun ikää kertyy lisää?
Täällä untuvikkoäippä kyselee hieman neuvoja
Niin ja muuttuuko syöminen säännöllisemmäksi kun ikää kertyy lisää?