Sanotteko lapsillenne "minä rakastan sinua"?

  • Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sanoa sitä, tai siis pysty luontevasti. Johtuu kait siitä ettei mun vanhemmat koskaan sanoneet mitään sellaista.
Mulla ei edes ollut äitiä, mutta korjaan tilanteen omien lapsieni kanssa ja kerron niille rakastavani heitä. 26-vuotiasta pojan juntturaanikin halaan tykätköön eli ei.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sanoa sitä, tai siis pysty luontevasti. Johtuu kait siitä ettei mun vanhemmat koskaan sanoneet mitään sellaista.
Nii, ei munkaan vanhemmat sanoneet. Just siksi mä sanon.
Mä yleensä sanon vain äidin kulta tai äidin rakas ja sit halailen. Musta olis hienoa jos jotenkin osais sanoa ne sanat lapsilleen ja miksei niille omille vanhemmillekkin.. mut ei, joku tulppa on edessä.
 
äiti
Kyllä mäkin sanon tyttärelleni joka päivä rakastavani häntä.
Joka päivä hän sanoo niin myöskin, taikka sitten käyttää sanontaa; äiti sä oot ihana, äiti mä tykkään susta.

Sanoin tässä muutama kuukausi takaperin omalle äidillenikin rakastavani häntä
 
mie
Itse olen opetellut kun omassa lapsuuskodissani ei niin sanottu, ikinä! Oli muutenkin kylmä tunnelma kodissa, ei otettu syliin tai välitetty meistä muksuista muutenkaan.

Sanon joka ikinen ilta lapsilleni että hyvää yötä, äiti rakastaa, ennen kuin laitan valot pois ja oven kiinni. Muksut huutaa takaisin että he myös rakastaa tosi tosi kovasti :D
Sitä ennen aina pussaillaan, halaillaan ja luen iltasadun. Lapset alle kouluikäisiä, luulen kyllä että teininä eivät enää huuda minun perään että rakastavat :)
 
Yleensä joka päivä eri muunnoksi. "Äiti rakastaa sua", "Mä rakastan sua, kulta pieni", "Oot äitin rakas" tms. tulee sanottua viimeistään illalla sänkyyn peitellessä. Usein tulee takaisin "niin määkin sua". Koen tuon aika tärkeänä ja nimen omaan se, että se sanotaan. Ei meilläkään vanhemmat ikinä lapsuuteni aikana rakkaudesta puhuneet ja jotenkin koen sen puutteeksi. Olishan se ollut ihana kuulla, vaikka sen "tiesi".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huumepiskin muksut eivät vaan voi tykätä siitä, että alistetaan niitä johonkin paska uskontoon.
Uskonto ei ole kirosana. Haukkuminen ja toisten arvostelu tuolla lailla vailla loogista perustelua on ala-arvoista. Mullakin on äidin puolelta uskonnollinen kasvatus lapsena ja se oli ihanaa ja vapauttavaa ja hauskaa silloin:). Ei tod. jäänyt paha maku suuhun. Et tiedä mistä nyt kirjoitit haukut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sanoa sitä, tai siis pysty luontevasti. Johtuu kait siitä ettei mun vanhemmat koskaan sanoneet mitään sellaista.
Nii, ei munkaan vanhemmat sanoneet. Just siksi mä sanon.
Ei munkaan vanhemmat(faija on nyt tässä parinä pvänä kertonu rakastavansa mua :saint: ) :wave: Siltikin luontevaa sanoa se lapsille. Samoin miehelle ja lähimmille ystäville :hug:
 

Yhteistyössä