Sanon niin tai näin niin aina väärin päin... parisuhdeasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaikissa parisuhdeneuvoissa aina sanotaan, että riidellessä tai asioista keskustellessa ei saisi muotoilla sanomisiaan tyyliin "Sinä aina teet niin ja näin" vaan pitäisi käyttää tyyliä "Minun mielestä ... " tai "Minusta tuntuu siltä ja tältä". Eli ei saisi syyttää toista vaan muotoilla lauseet niin että kertoo omista tuintemuksistaan. No ok, kuulostaa järkevälle ja tätä olen koittanut noudattaakin. Mutta kun tuo ukko hermostuu heti ja alkaa valittamaan mulle että "Aina vaan sinä ja sinä!" kun käytän tätä metodia.... Mitä mieltä olette?
Muutenkin ärsyttää kun mina saan aina aloittaa riitojen/päiväkausia kestäneiden mökötysten selvittämisen. Mies ei koskaan tee aloitetta asioiden selvittämisessä. Arrrrrgggh!!

ihan sama juttu täällä! jos sanon "minun mielestä" ni vastalause on välittömästi, että AINA VAAN SINÄSINÄSINÄ! ei enää hajuukaan miten sitä pitäis sanoo, ku tuo on niin kiivas ja kaikki on aina väärin xD ja minä meilläki sovintoa hieron, mies ois varmaan viikko tolkulla mykkäkoulua. pitäiski joskus kokeilla miten kävis..

Meillä menee kans tolla konstilla riita siihen et "aina vaan sinä sinä" ja samaan tilanteeseen ajaudutaa jos rupeis suoraan syyllistämään! Ei taida kaikille löytyy sitä oikeenlaista ratkasua riitatilanteisiin. :(

Yhteistyössä